برای تشخیص نوع پوست تان این آزمایش را سی دقیقه بعد ازحمام کردن انجام دهید به خصوص حمام های طولانی مدّت که پوست شما کاملاً در بخار حمام با جذب آب کافی مرطوب و آماده شده است. پوستتان را با حوله، به طوری که به آرامی گذاشته و بر می دارید خشک کنید.
از دو عدد دستمال کاغذی تمیز استفاده کرده ؛ هر کدام را از وسط جدا کنید تا چهار لایه دستمال نازک داشته باشید. دوعدد آن را روی گونه ها و دو تای دیگر را روی پیشانی و چانه پهن کنید و خوب بچسبانید. ده تا پانزده دقیقه صبر کنید.

پوست معمولی

پوست، هیچ‌گونه چربی و پوسته پوسته شدنی را نشان نمی‌دهد و انعطاف‌پذیر و صاف است. اگر این نوع پوست را دارید، جزو افراد خوش‌شانس به‌شمار می‌روید.

پوست چرب

بر روی دستمال کاغذی آثار چربی به جای می‌گذارد. همچنین این نوع پوست‌ معمولا دارای منافذ بزرگی است و در اثر تابش نور براق می‌شود.

پوست خشک

اگر دستمال کاغذی‌ها فقط حالت رطوبت کمی به خود گرفته و از لکه های چربی خبری نبود شما دارای پوستی خشک هستید. پوست خشک در حالت طبیعی هم بر روی گونه ها کشیدگی دارد.

پوست مختلط

برای تشخیص اینکه پوست شما از نوع مختلط است همه ی دستمال‌ها خشک یا چرب و یکنواخت نیستند.
به طور مثال دستمال‌های روی گونه‌ها چرب و دستمال روی پیشانی خشک دیده خواهد شد و یا برعکس گاهی هم دستمال های روی گونه‌ها در قسمت‌هایی چرب و در قسمت‌هایی خشک دیده خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

مواد غذایی کلاژن ساز برای جوانسازی پوست

کدام روغن برای جنس پوست شما بهترین است؟

آیا پوست های چرب هم به مرطوب کننده نیاز دارند؟

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version