دستگاه ها و فرآورده های بسیاری سفید کردن دندان وجود دارند

از جمله خمیر دندان‌ها، ژل ها، دهان شویه ها، نوارها، قاب های سفیدکننده و فرآورده های سفیدکننده ای که دندان پزشک از آنها استفاده می کند.

 

سفید کردن دندان ها برای افرادی مطلوب است که دندان های سالم و بازسازی نشده و لثه های سالم داشته باشند. ته رنگ زرد روی دندان ها بهتر از همه با روش های سفیدکننده از بین می‌رود.

 


بیشتر بخوانید: روش های سفید کردن دندان ها در خانه


 

این ها روش های معمول سفید کردن دندان ها هستند:

خمیردندان سفیدکننده: همه خمیردندان ها به برداشتن رنگ های سطحی کمک می‌کنند، زیرا حاوی مواد لایه بردارهای ضعیفی هستند. برخی از خمیردندان های سفیدکننده حاوی مواد براق کننده یا شیمیایی هستند که تأثیر بیشتری در رنگ زدایی دارند. اما این خمیردندان حاوی مواد رنگ بر نیستند. فرآورده های حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن هستند که می توانند به روشن کردن رنگ عمق دندان کمک می کنند.

 

نوار و ژل های سفیدکننده: نوارهای سفیدکننده بسیار نازک هستند و تقریباً نامریی هستند که با یک ژل سفیدکننده با پایه پراکسید پوشانده شده اند. این نوارها باید مطابق دستورات روی برچسب به کاربرده شوند.

 

دهان شویه های سفید کننده: در میان تازه ترین فرآورده های سفیدکننده در دسترس دهان شویه های سفیدکننده هستند. این دهان شویه ها علاوه بر اجزای معمول دارای اجزایی مانند پراکسید هیدروژن هستند که دندان ها را سفید می کنند.

 

کافی است پیش از مسواک زدن دهان شویه را برای ۶۰ ثانیه دو بار در روز دور دهانتان بگردانید.

 


بیشتر بخوانید: کدام روش سفید کردن دندانها موثرتر است؟


 

قاب ها یا «تری»های سفیدکننده: این قاب ها یا «تری»ها وسایلی شبیه گارد دهان دارای ژل سفیدکننده حاوی مواد پراکسیدی هستند. این قاب باید برای مدتی از چند ساعت در روز یا هر روز در طول شب برای ۴ هفته یا بیشتر (بسته به میزان  و میزان مطلوب سفید کردن) روی دندان ها گذاشته شود.

 

سفید کردن دندان در مطب:‌ سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی سریع ترین شیوه سفید کردن دندان است. در مطب فرآورده سفیدکننده مستقیماً روی دندان ها به کاربرده می شود. استفاده این فرآورده ها با گرما، یک نور مخصوص یا لیزر همراه می شود. نتایج را پس از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می توان دید. اما برای سفید کردن کامل دندان ها معمولاً چند بار مراجعه به دندانپزشک لازم است. این شیوه گران قیمت‌ترین شیوه سفید کردن دندان هم هست.

منبع : hamshahrionline.ir

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version