این روزها که حسابی سرگرم آماده شدن برای جشن عروسی هستید و البته مدام هم اعضا فامیل شما و نامزدتان به مهمانی دعوت می کنند احتمالا بیشتر نیاز به آرایش کردن پیدا می کنید. شما هم می توانید مانند یک آرایشگر حرفه ای چشمهایتان را آرایش کنید، کافی است برخی تکنیکها و ریزه کاری ها را یاد بگیرید. با ما همراه شوید تا از شما یک آرایشگر حرفه ای بسازیم.

 

زیرسازی آرایش چشم

۱-  پرایمر بزنید(می توانید از کانسیلر استفاده کنید و بعد با یک پد تمیز به صورت ضربه ای روی پوست بزنید تا چربی آن گرفته شود). این لوازم آرایش فوق‌العاده و دوست داشتنی، برای ماندگار کردن آرایش بی‌نظیر است و مواد آرایشی را بی‌نقص و عالی به روی پوست می‌نشاند.

۲- حالا کانسیلر و کرم پودر را اعمال کنید. کانسیلر را روی نقاط تیره پوست بزنید تا لک‌ها را کاملا بپوشاند. اما در استفاده از کرم پودر، بهتر است زیاد‌روی نکنید و فقط کمی از رنگ فونداسیون تیره‌تر از رنگ پوستتان را به پلک‌ها و اطراف آن بزنید. سپس با اسفتج به خوبی آن را روی پوست صاف کنید.

اول مداد و سایه

برای بهتر نشان دادن حالت چشم با مداد مشکی یا خاکستری یا سایه مشکی یا سایه آکوا گوشه خارجی پشت پلک را تیره کنید. همچنین می توانید یک خط باریک مشکی نیز زیر چشم ها بکشید. با یک برس آرایشی کوچک رنگ را پشت پلک پخش کنید طوری که پشت چشم حالت دودی پیدا کند و مرز رنگ ها مشخص نباشد. حال سراغ سایه مورد علاقه تان بروید و هر رنگی را که دوست دارید با توجه به فرم چشم هایتان استفاده کنید.

برای سایه زدن اگر میخواهید هر دو چشمتان با هم قرینه باشد می توانید مانند شکل زیر گوشه خارجی چشمهایتان چسب بزنید تا از آن قسمت خارج نشوید در انتها چسب را بکنید و اگر دوست ندارید که خط داشته باشد آن را قسمت را با قلم سر گرد پخش کنید.(فید کردن یا پخش کردن سایه باید کاملا با حوصله و به دقت انجام شود.)

نکته مهمی که هنگام سایه زدن باید توجه داشته باشید این است که برای داشتن یک آرایش چشم حرفه ای اگر از چند رنگ سایه استفاده می کنید همه رنگ هایی که استفاده می کنید باید کاملا پخش شود به طوری که هیچ خطی پشت چشمتان دیده نشود. مگر در مدلهایی که خود مدل سایه دارای خطوط است.


بیشتر بخوانید: نکات ضروری برای سایه زدن حرفه ای چشم ها


حالا خط چشم

بعد از زدن سایه نوبت به خط چشم است؛ اگر تبحر چندانی در آرایش چشم ندارید پیشنهاد می کنیم خط چشم ماژیکی انتخاب کنید و اگر می خواهید خطی ظریف بکشید سراغ خط چشمهای مویی بروید.

* اگر جایی برای کشیدن خط چشم دستتان خطا رفته است می توانید با کمی سایه آن را اصلاح کنید.
* با هر رنگ سایه ای می توانید این روش را تکرار کنید چرا که حتی اگر تبحری در سایه زدن نداشته باشید آن خطوط تیره رنگ زیرین به چشم هایتان حالت می دهد.

اگر در کشیدن خط چشم مبتدی هستید به جای شروع کردن از گوشه داخلی چشم، از وسط چشم شروع کرده و در حالی که به سر قلم فشار بیشتری می دهید، آن را در طول خط مژه به سمت گوشه خارجی چشم هدایت کنید. سپس می توانید برگردید و آن قسمتی که باقی مانده را بکشید.

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری کشیدن خط چشم برای مبتدی ها


 

ریمل

قبل از زدن ریمل فرمژه بزنید این کار مژه های شما را شگفت انگیز می کند؛ دقت کنید که فر مژه را زیاد فشارنـدهیـد یا اینکه آن را نکشید با این کار مژه ها حالت بدی می گیرند.
خــیلی آرام برای چند لحظه فر مژه را نگه دارید وبـه آرامی آن را رهـا کـنـید.
قبل از استفاده از ریمل آن را تکان داده وسعی کنید تاجایی که می توانید ریمل را از پایه ی مژه ها بزنید.بـا حــرکت های بلند ویکـنـواخـت ریمـل را بـه مـژه هــای بالایی بزنید.
برای زدن ریمل به مژه های پایینی، قلم مو را عمود بر چشم و به موازات مژه ها بگیرید (از نوک قلم استفاده شود).

اگر مژه‌های بلند و پرپشتی ندارید، برای جذابیت بیشتر آرایش چشم درشت ، می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید ولی اگر نخواستید، ۲ لایه ریمل زدن کافی است ولی خیلی مژه‌ها را فر نکنید، زیرا باعث بزرگ شدن بیشتر چشم‌ها می‌شود. ریمل را به مژه‌های هر دو پلک بالا و پایین بزنید.

وقتی ریمل می زنید و نوع ریمل تان طوری است که مژه ها را به هم وصل می کند، پیش از خشک شدن ریمل با یک خلال دندان می توانید مژه ها را از هم جدا کنید و مژه هایی زیبا داشته باشید.

اگر میخواهید از مژه مصنوعی استفاده کنید اکنون وقت آن است.

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری چسباندن مژه مصنوعی


انتخاب رنگ سایه

هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ است قدم اول تست کردن انواع رنگها بر مبنی رنگ پوست و رنگ لباس است:

پوست های گندمی روشن: شما می توانید از اکثر رنگ های سایه استفاده کنید اما از تونالیته های روشن به خصوص اگر برای روز آرایش می کنید. اگر موهای تیره دارید می توانید از رنگهای تیره نیز استفاده کنید. استفاده از رنگ هایی چون ارغوانی، بنفش، سبز یا آبی به همراه خط چشمی به همان رنگ بسیار کارآمد است.

پوستهای سبزه روشن: از رنگهایی که یک درجه از پوست شما تیره تر است، استفاده کنید یا از رنگ طلایی که درخشش خاصی به شما میدهد. از رنگ براق کرمی برای زیر ابرو و بالای استخوان چشم برای برجسته شدن چشمتان استفاده کنید.

پوستهای مایل به زرد: از رنگ های آبی، خاکستری مایل به آبی، ارغوانی روشن یا صورتی در وسط چشم و تونالیته تیرهتر همان رنگها در کنارههای چشم استفاده کنید و بالای استخوان چشم را با رنگ کرمی براق برجسته کنید.

پوستهای قهوه ای روشن: سایه های قهوه ای براق شما را بسیار زیباتر می کند اما در استفاده از رنگ هایی چون سبز، آبی و ارغوانی نترسید، تونالیته های براق آنها به چشمهای شما جذابیت می دهد.

پوستهای تیره: سعی کنید از رنگهایی که یک درجه از پوست شما روشن تر است، استفاده کنید. در سایه هایتان رنگ طلایی یا نقرهای اضافه کنید. اگر مایل به استفاده از سایه های تیره هستید از خط چشم تیره نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که سایه چشم خود را با رنگ چشم همرنگ نکنید. به طور مثال برای چشمان سبز سایه های ارغوانی، برنزی یا قهوه ای، برای چشمان آبی، سایه های هلویی و زرد و طلایی و برای چشمان قهوه ای هر رنگی مناسب است. سایه پودری دوام و پوشانندگی بیشتری دارد و اگر به نوع کرم آن علاقه مند هستید می توانید برای افزایش دوام آن، آن را با سایه پودری مخلوط کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه سایه چشم را با رنگ پوست و مو ست کنیم؟

کدام بهتر است؛ سایه پودری یا سایه مایع؟


پوشاندن تیرگی زیر چشم

پنهان کردن تیرگی زیر چشم کار سختی است اما می‌توانید با استفاده از یک کانسیلر خوب که یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی صورتتان است، آن را به حداقل برسانید.

 

پوشاندن پُف زیر چشم

هیچوقت برای پوشاندن پُف زیر چشم از کانسیلر خیلی روشن استفاده نکنید – اینکار فقط این پُف کردگی را بیشتر نشان می‌دهد. این اشتباهی است که خیلی از خانم‌ها مرتکب می‌شوند. اگر با پُف زیر چشمتان مشکل دارید، سعی کنید یک کانسیلر سنگین‌تر و کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی پوستتان استفاده کنید.

 

 پهن کردن ابروها

اگر طی سال‌ها ابروهایتان باریک‌تر و کم‌پشت‌تر شده‌اند، می‌توانید با استفاده از مداد ابرو که دقیقاً همرنگ ابروهایتان است، آن‌ها را پُرتر نشان دهید. برای ایجاد یک ظاهر طبیعی در آنها، سایه‌ ابرو هم وسیله مناسبی است.


بیشتر بخوانید: روشهای طبیعی برای پهن شدن ابروها


 

نکات مهم

استفاده از سایه های مات و تیره موجب کم جلوه شدن چشمها میگردد و این رمانی تشدید میگردد که رنگ صورت سفید یا روشن باشد .
اگر میخواهید که چشمهایی درشت و زیبا داشته باشید سعی کنید که در آرایشتان از سایه های کمرنگ استفاده نمایید .

استفاده از سایه بعد از خط چشم موجب ایجاد یک حالت خواب آلودگی و کم نما شدن چشمها میگردد . از خط چشم در آخر کارتان برای ایجاد بهترین حالت استفاده نمایید.

با استفاده ازیک ریمل مناسب سعی نمایید که مژه ها را پرپشت و فردار نمایید . برای این کار میتوانید از انواع ریملهای پرپشت و بلند کننده مژه استفاده نمایید .

هیچگاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلکهای پایینی استفاده نکنید , این کار موجب کوچکتر به نظر آمدن چشمها میگردد.

قبل از فر دادن مژه‌های خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوار گرم کنید. همین گرمای اندک، فر مژه را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

سایه چشم تیره می‌تواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچه‌ای تخت را مرطوب کرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بکشید و به فاصله موجود بین مژه‌ها دقت کنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.

اگر چشم های نسبتا درشتی دارید با استفاده از یک مداد مشکی داخل پلک پایین را مشکی کنید با این کار چشم های گیراتری خواهید داشت .

با تکنیک های آرایش چشم برای خانم های عینکی آشنا شوید

مدل آرایش چشم ویژه زمستان

چگونه با آرایش چشم های مان را درشت کنیم؟

آموزش تصویری آرایش چشم

آموزش گام به گام آرایش چشم به صورت تصویری

تصاویر جدیدترین مدلهای آرایش و گریم حرفه ای چشم

آموزش تصوری آرایش چشم مشکی طلایی

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version