شاید به نظر برسد آرایش تیره چشم کار سخت و دشواری است و مثل نقاشی کردن نیاز به رنگهای زیادی دارد. اما اگر از محصول درست و تکنیک صحیح پیروی کنید می توانید فقط با انجام این چهار مرحله، آرایش تیره جذاب و زیبا داشته باشید. با آموزش آرایش تیره چشم جذاب و زیبا در چهار مرحله همراه ما باشید.

 

مرحله اول، آماده سازی

بهترین روش برای آرایش چشم، بخصوص سایه چشم، آماده سازی پلک ها با یک پرایمر باکیفیت است. با استفاده از یک براش سایز متوسط، پرایمر را پشت پلک و دور چشم پخش کنید. با این کار بستری برای سایه ایجاد می کنید که رنگدانه های آن به خوبی پشت پلک بنشینند و دوام بیشتری داشته باشد.

 


بیشتر بخوانید: آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم حرفه ای و زیرسازی آرایش چشم


 

سایه زدن چشم ها 

آرایش تیره معمولا با ترکیب چند رنگ مختلف، زیباتر می شود. بنابراین ابتدا یک پالت سایه چشم در رنگهای متنوع تهیه کنید. یک رنگ سرد به دلخواه خود انتخاب کرده و پشت پلک را به طور کامل سایه بزنید. سپس با استفاده از براش کوچک گرد، انتهای پلک را به صورت خیلی باریک و محو سایه دودی بزنید. برای اینکه عمق بیشتری به چشمها بدهید، یک براش سایه را کمی خیس و یک رنگ بنفش براق انتخاب کنید و وسط پلک بکشید. نکته ای که وجود دارد این است که این لایه ها را با ظرافت و سبک انجام دهید که رنگها خوب با هم ترکیب شده و محو شوند. در این مرحله می توانید از یک سایه به رنگ کرم روشن استفاده کرده و زیر ابرو بکشید. آرایش چشم تیره خود را با یک ریمل زیبا و پرکننده تکمیل کنید.

 

آرایش تیره چشم معمولا مناسب مهمانی های شب و برنامه های رسمی است

 


بیشتر بخوانید: نکات ضروری برای سایه زدن حرفه ای چشم ها


 

به ابروهایتان شکل بدهید

از یک مداد ابرو که رنگ آن شبیه یا کمی روشن تر از ابروهای خودتان است، استفاده کنید و داخل آن را با مداد ابرو پر کنید. برای اینکه آرایش ابرو زیباتر شود بهتر است قسمت تاج ابرو را روشن تر کشیده و از وسط تا انتها را کمی تیره تر بکشید. این باعث می شود حالت ابروها طبیعی تر شود.

 

 


بیشتر بخوانید: آموزش حرفه ای طراحی ابرو با مداد و سایه


 

آرایش تان را تکمیل کنید

اصل آرایش تیره روی چشم ها انجام می گیرد، بنابراین وقتی چشم ها را آرایش کردید، باید سایر مراحل را با رنگهای ملایم تر تمام کنید. می توانید از رنگ صورتی برای رژ گونه یا رژ لب استفاده کنید. از ترکیب کردن رنگها ترسی نداشته باشید. می توانید یک رنگ روشن بعنوان رنگ پایه روی لب بزنید و آن را در مرحله دوم رژ لب زدن کمی پررنگ تر کنید. برای اینکه آرایش لب زیبا و بی نقص باشد می توانید یک بار رژ لب رنگ لب مایل به صورتی بزنید سپس در مرحله دوم آن را با رنگ بنفش روشن ترکیب کنید.

برگرفته از: بانوی شهر

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

1 دیدگاه

  1. سلام من عینکی هستم و برای ارایش چشمم همیشه مشکل دارم و چون بدون عینک چیزی رو نمیبینم بنابر این نمیتونم چشمامو آرایش کنم حتی از اینه درشت هم ااستفاده کردم ولی فایده نداشت شما راهی برای ارایش چشم عینکی ها دارید…

Leave A Reply

Exit mobile version