کاشت ناخن یکی از روش های مناسب برای زیبایی و داشتن ناخن های مناسب است که در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. ناخن های مصنوعی برای کسانی که ناخن های آنها فرم زیبایی ندارد و یا عادت به جویدن دارند بسیار کاربردی است، کاشت ناخن در انواع مختلفی انجام می گیرد و از موادهای مختلفی استفاده می شود که باید دقت کافی در انتخاب آن ها لحاظ شود.

از انواع کاشت ناخن می توانیم به کاشت ناخن قالبی، کاشت ناخن پودری، کاشت ناخن ژله ای و میکس اشاره کنیم در ادامه به آموزش کاشت ناخن در انواع گفته شده اشاره خواهیم کرد.

 

انواع روش کاشت ناخن

 

کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری از پرکاربردترین و با دوام ترین انواع کاشت ناخن بوده و استحکام بالایی در اثر ضربات از خود نشان می دهد.

در کاشت ناخن به روش پودری ابتدا از تیپ و ضد قارچ بر روی ناخن استفاده می‌شود. تیپ، ناخنی مانند ناخن مصنوعی است که آن را از نیمه‌ی بالایی ناخن با چسب ناخن چسبانده سپس به اندازه قد دلخواه آن را کوتاه می‌کنید (این کار را برای همه ناخن ها باید انجام دهید). بعد از آن در این روش مواد پودر را روی ناخن و تیپ می‌زنند. پس از زدن مواد روی ناخن، با یک سوهان برقی کاملا روی آن را صاف و هموار می‌کنند. همچنین به آن فرم می‌دهند.

روش کاشت پودری مطمئن‌ترین و باکیفیت‌ترین روش کاشت ناخن بوده و امکان هوا رفتن زیر آن کم است. این روش به دلیل سوهان کشی‌ها و یک شکل کردن همه ناخن ها، زمانبر بوده و بیش از یک ساعت و نیم هم ممکن است در هر بار ترمیم کردن از شما زمان بگیرد.

 

 

کاشت ناخن ژله ای

شیوه کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست. در کاشت ناخن ژله ای بعد از انجام مانیکور و استفاده از ضد قارچ، مواد ژل را با قلم مو روی ناخن ها میزنند و دست را داخل دستگاه یووی می گذارند تا خشک شود.  پس از خشک شدن لاک ، تاپ کد زده و مجددا خشک می کنیم و در مرحله آخر کلینر را روی سطح ناخن می زنیم. (آموزش زدن لاک ژل (ژلیش ناخن) در منزل)

 

 

کاشت ناخن میکس

کاشت ناخن میکس یکی از جدیدترین و بهترین روشهاست و همانطور که از اسمش معلوم است ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید. بعد از سوهان کشی لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یووی خشک می کنند. کاشت ناخن میکس همان دوام پودر را داراست با این تفاوت که حالت براق و شیشه‌ای دارد و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.

 

 کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. در روش کاشت ناخن قالبی ابتدا مواد را در قالب آماده ناخن مصنوعی می ریزند تا شکل ناخن تشکیل شود، سپس رو ناخن مواد ضد قارچ می زنند و این ناخن مصنوعی را روی ناخن فشار می دهند تا بچسبد و بعد ناخن مصنوعی را می کنند. این روش به سوهان کشی و چسب ناخن نیاز ندارد و سریع تر از سایر روشهاست.

از آنجایی که این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا میگیرد و به دلیل ضخیم بودن کاشت ناخن، کار از حالت طبیعی خود خارج می شود

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند اصلاً توصیه نمی شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت ناخن باید تمام ناخن های دو دست یک شکل باشند در غیر این صورت کاشت ناخن به شکل مرتبی انجام نخواهد شد.

 

روش‌های دیگر کاشت ناخن

کاشت اکریلیک همان کاشت پودر است که به وسیله قلم انجام می‌شود.
کاشت دوال هم نوع دیگری از کاشت است که ترکیب کاشت پودر و قالب است.

کاشت ناخن موقت هم اصطلاح دیگری است که شامل تیپ گذاری می‌شود و در حقیقت تنها طول ناخن را بلند می‌کند.
کاشت سیلک یا فایبرگلاس همانند روش پودر است که به جای استفاده از تیپ از ورقه نازکی به نام سیلک استفاه می‌شود.
کاشت گیاهی که به جای استفاده از تیپ از فیبر و برای کاشت از مواد گیاهی مخصوص استفاده می‌کنند.

 

 

چه افرادی نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

  • افرادی که بیماری عفونی و قارچی دارند
  • افرادی که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف است و مستعد عفونت هستند
  • افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده ای دارند

 

عوارض کاشت ناخن:

۱- با قرار گرفتن ناخن مصنوعی روی ناخن فرد، به علت نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن، باعث تغییر رنگ ناخن، کدر شدن و شکنندگی ناخن ها می شود.

۲- عفونت های قارچی و بیماری های پوستی و ویروسی از عوارض شایع کاشت ناخن است.

۳- برخی از افراد به مواد شیمیایی که در چسباندن ناخن های مصنوعی استفاده می شود حساسیت می دهند.

۴- بهتر است اگر از کاشت استفاده می‌کنید هر از چند گاهی به ناخن‌های خود استراحت داده و ناخن هایتان را تقویت کنید. (محکم کردن ناخن ها در خانه با ارزانترین مواد طبیعی)

۵- در کارهای روزمره و به هنگام استفاده کردن از آب و مواد شوینده از دستکش استفاده کنید.

۶- یکی دیگر از آسیب‌های کاشت ناخن این است که وقتی افراد کاشت ناخن بلند دارند و می‌خواهند یک شی‌ء را بلند کنند به دلیل بلند بودن ناخن و فاصله‌ای که از سطح سر انگشتان دارد باعث می‌شود ناخن به سمت عقب برگردانده شود

 

بیشتر بخوانیم:

بیبی بومر چیست؟ / آموزش کاشت ناخن بیبی بومر

روشی ساده برای از بین بردن کاشت ناخن

ترفندهایی برای افزایش ماندگاری لاک بر روی ناخن ها

مدل های زیبای طراحی ناخن برای عروسی و مهمانی

مدلهای خاص و زیبای آرایش ناخن با لاک مات

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version