خط چشم گربه ای یا دنباله دار، یکی از محبوب ترین آرایش های چشمی بین خانم ها و آرایشگران می باشد. این آرایش، تا حد زیادی چشم را درشت تر و زیباتر جلوه می دهد. 

اما کشیدن این مدل خط چشم برای بسیاری از خانم ها مشکل است و اکثرا از انجام آن خودداری می کنند. اگر روش درست کشیدن این نوع آرایش چشم را به خوبی فرا بگیرید، در کمتر از یک دقیقه می توانید این آرایش را به سرعت انجام دهید. با ما همراه باشید. 

 

آموزش کشیدن خط چشم گربه ای

برای شروع ابتدا خط چشم مایع را بردارید و خط ممتدی بر لبه‌ی خارجی چشم بکشید و با ابرویتان زاویه‌ای ایجاد کنید.  امتداد خط چشم را به هر اندازه ای دوست دارید، تنظیم کنید. (به تصویر زیر دقت کنید)  تصور کنید پلک پایین تان ادامه پیدا کرده است. این زاویه ای است که باید قسمت گربه ای انتهای خط چشم تان را ایجاد کنید.

برای این که کارتان راحت تر شود می توانید از یک کارت ویزیت یا چسب در گوشه خارجی چشم ها استفاده کنید. لبه کارت را با انتهای خط مژه پلک پایین همردیف کنید. حواستان باشد کارت را طوری بگیرید که دنباله خط چشم رو به سمت بالا با زاویه حداقل ۴۵ درجه باشد.

 

مانند تصویر زیر، از انتهای دنباله خط چشم، خطی را به سمت مژه هایتان بکشید که با انحنای کمی به سمت داخل قطع شود. 

 


بیشتر بخوانید: ترفندهای کشیدن خط چشم سریع و حرفه ای


 

داخل قسمت دنباله خط چشم را پر کنید. برای هر دو چشم این کار را به حالت قرینه انجام دهید. مهم ترین قسمتی که در خط چشم گربه ای یا دنباله دار به چشم می آید همین قسمت است. 

 

خط را تا گوشه‌ی داخلی چشم خود ادامه دهید. اگر ادامه دادن آن در یک حرکت برایتان دشوار است، حداقل نیمی از خط مژه را کامل کنید و سپس تا گوشه‌ی داخلی ادامه دهید. به خصوص اگر چشمان کوچکی دارید، حتماً خط را به تدریج باریک کنید. 


بیشتر بخوانید: انتخاب مدل مناسب خط چشم برای انواع چشم ها


 

با یک گوش پاک کن و مقدار کمی کانسیلر، اشتباهات خود را اصلاح کنید.

در انتها ریمل بزنید و یا از مژه مصنوعی استفاده کنید. اگر می خواهید از رژ لب استفاده کنید، توصیه می کنیم که رژ لب شما کم رنگ و براق باشد، زیرا به این نوع آرایش بیشتر می آید. 

نکته‌:

♦ هنگام کشیدن دنباله خط چشم، پوست زیر ابرو را نکشید. این کار یک اشتباه بسیار بزرگ است و فرم خط چشم تان را به کلی به هم می ریزید.

♦ هنگامی که با دست آزاد خط چشم می‌کشید، حتماً آرنج‌تان را روی سطح صاف و ثابت قرار دهید. این کار باعث می شود حرکات دست‌تان را به خوبی کنترل کنید. 

♦ اگر شما در کشیدن این نوع خط، مبتدی هستید، می توانید ابتدا نقاطی را به صورت راهنما بر روی چشم خود بگذارید و سپس خط را بر روی آن بکشید تا اشتباهتان کمتر بشود. 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version