قبل از شروع برداشتن ابرو، نكات زیر را بیاموزید:

ابروان شما از كجا باید آغاز شوند؟
مداد را در كنار بینی به صورت عمودی نگه میداریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

بلندترین نقطه ابرو باید كجا باشد؟
مدادی را در كنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید . محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشحص میكند.

نقطه پایانی ابرو كجاست؟
مدادی را طوری نگهدارید كه امتداد آن از كنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست.
شكل درست ابرو را پیدا كنید
وقتی به ابروی خودتان نگاه میكنید، باید دو خط مرئی وحود داشته باشد. یكی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی باشند و در انتها نازك شود.

نكته:
اگر تا كنون ابرویتان را برنداشته اید، بگذارید اولین بار یك شخص متخصص این كار را برای شما انجام دهد و ابرویتان را شكل بدهد. و همچنین این را به یاد داشته باشید كه همیشه در جهت رشد مو ابروانتان را بردارید. این مسئله درد ناشی از كنده شدن مو را كم میكند.

از یک موچین مناسب استفاده کنید.

برای انجام این کار از یک موچین نوک تیز و تمیز استفاده کنید.  اگر موچینی که استفاده می کنید بیش از حد کند و بزرگ باشد،  کارتان بیشتر طول خواهد کشید و درد بیشتری حس خواهید کرد.  شما باید بتوانید موهای تکی را محکم گرفته و به آرامی بکشید.

جهت رشد موهای ابرویمان را بشناسیم.

در بسیاری از افراد، مو از قسمت خارجی بینی تا پیشانی رشد می کند. در برخی موارد، موی ابروی فرد در بیش از یک جهت قرار دارد. توجه داشته باشید که هنگام برداشتن ابرو با موچین باید موی ابرو را به جهت رشد مو بکشید. این  کار کمک می کند تا موهای ابرو مجددا تمیز دربیاید.

 


بیشتر بخوانید: تکنیکهای ظریف در قرینه سازی ابرو


مراحل برداشتن ابرو

 

1. قبل از اینکه شروع به برداشتن ابرو کنید، از یک مداد لب یا ابرو برای کشیدن قالب و فرمی که دوست دارید استفاده کنید. در آخر می توانید با پاک کننده های آرایش آن را پاک کنید.

 

2. بعد از اینکه قالب را کشیدید موهای اطراف و خارج خط را بردارید.

3.سپس، با یک بورس کوچک موهای ابرویتان را به سمت بالا شانه کنید. به آرامی به جهت رشد مو، ابرویتان را شانه بزنید. بلافاصله شما می توانید موهای بلند و اضافی را مشاهده کنید که لازم است برداشته شوند.

4.هر مویی که بلند بود را با استفاده از  قیچی کوچک کوتاه کنید. برداشتن موهای بلند ابرو به جای کوتاه کردن آنها باعث می شود جای خالی ایجاد شود و ابرو  ظاهر بدی پیدا کند.

 

5. دوباره ابرویتان را بررسی کنید. موهایی را که خارج از قالب ابرویتان قرار دارند را بردارید. به دقت موها را بردارید و ابرویتان را طبق برنامه ای که داشتید حالت دهید. با برداشتن چندین مو به نواحی قوس در بالاترین قسمت ابرو حالت زیباتری به ابرویتان بدهید.


بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که برای زیبایی ابروها نباید انجام داد


 

قوانین برداشتن ابرو

قانون سه دو یک

قانون سه یعنی سر ابرو تا نیمه می آید،نزدیک زاویه ابرو، از دو سوم زاویه ابرو تا خود ابرو می شود ناحیه دو که دو برابر می شود، دنباله ابرو می شود یک برابر ابرو، پس قانون سه دو یک برای ابروی ما صدق میکند.
استاندارد سر ابرو، زاویه ابرو و دنباله ابرو که گفته شد، برای چشم های به هم نزدیک و یا از هم دور و یا بینی های پهن و بینی های لاغر متفاوت است.

بینی هایی که چاق هستند یک مقدار از استاندارد خارج می شوند، یعنی سر ابرو را یک کمی به هم نزدیک می کنید، اگر ابرو هایی که بهم نزدیک هستند، پیوندشان را نگه دارید، این باعث می شود بینی یک مقدار جمع ترنشان داده شود.

بینی هایی که لاغرهستند باز از استاندارد ابروها خارج هستند، دو سر ابرو را باید یکم فاصله دهید تا بینی پهن تر نشان داده شود.

در چشم هایی که بهم نزدیک هستند سعی کنید از استاندارد ابرو خارج شوید و یک مقدار ابروها را از هم فاصله دهید تا چشم ها از هم دور تر شود تا تاب چشم ها یا لوچی چشم ها گرفته شود.

چشم هایی که از هم دور هستند، سر ابرو را بهم نزدیکتر کنید و یا ابروها را پیوسته بگیرید تا چشم ها بهم نزدیکتر شوند.

 


بیشتر بخوانید: روش اصلاح کردن ابرو به صورت حرفه ای


 

ابرو هایی که خیلی نازک هستند، یعنی قانون سه دو  یک را ندارند، و به حالت یک خط هستند. زیبایی این مدل چشم و ابرو خیلی کم می باشد. ابروهایی که خیلی پهن و کلفت برداشته شود، فرد را خشن نشان می دهد، مخصوصا اگر سر ابرو، زاویه دار برداشته شود، حالت خشونت دار به فرد میدهد.

اگر قد ابرو از استاندارد بلندتر باشد، سن فرد را بیشتر نشان میدهد و اگر خیلی کوتاه تر برداشته شود، مثلا فرم ژاپنی (استخوان ابرو بیرون زده میشود)بازهم اززیبایی چشم کاسته می شود.

اگر پیشانی کوتاه است، دایره و قوس کمان ابرو را باید کوتاه گرفت تا بلندی خاصی به پیشانی داده شود.

کسانی که صورت مثلثی دارند باید انتهای ابرو را یک کمان کوچک دهند. کسانی که صورت کشیده دارند باید به ابروها قوس ندهند و فرم هشت به ابرو نباید داد، حالت خط مستقیم گرفته شود یاحالت راسته، این کار باعث میشود کشیدگی صورت کمتر شود.

کسانی که صورت مربعی دارند، باید کمان ابرو را یک مقدار بلندتر بگیرید تا صورت کشیده تر نشود.

کسانی که صورت گرد دارند، یک مقدار باید کمان ابرو دهید یعنی قوس یا هشت ابرو به صورت دهید تا صورت کشیده تر نشان داده شود. سعی کنید سر ابرو را زاویه دار، یعنی یک خط عمود درست نکنید و یا به وجود نیاورید چون فرد را خشن نشان می دهد. سعی کنید یک مقدار فرم هلال به سر ابرو بدهید که فرد را شاد نشان دهد.

اگر فاصله چشم و ابرو کم باشد نباید ابرو را پهن برداشت. سعی کنید از زاویه ابرو، موهای ابرو را بردارید تا فاصله چشم و ابرو بیشتر شود.

 

 


بیشتر بخوانید: روشهای طبیعی برای پهن شدن ابروها


 

توجه : این كار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون آثار سرخی آن چندان زیبا نیست.

قاعده اول : ابروانتان را با یك برس كوچك مثل مسواك به حالت طبیعی برس بكشید.
قاعده دوم : یك پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بكشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.
قاعده سوم : زیر ابرو را زیاد برندارید چون ظاهر عجیبی پیدا میكنید.
قاعده چهارم : ابروهایتان را بیش از حد برندارید چون به شما چهره متعجب میدهد.
قاعده پنحم : از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازك و كیپ استفاده كنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشكند. این كار ممكن است باعث عفونت شود.
قاعده ششم : موها را یك به یك بچینید. آنها را محكم و در جهت رویش مو بكشید.
قاعده هفتم : ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع كنید تا به درد آن عادت كنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت كمتری دارد.
قاعده هشتم : اگر درد این كار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این كار حالت بیحسی به پوست میدهد.
قاعده نهم : برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.
قاعده دهم : هماهنگی ابروهایتان را در آینه چك كنید و در پایان یك پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان بگذارید تا سرخی پوست را كاهش دهد.
نكته : اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را كمی بیشتر كنید و اگر چشمان كشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیكتر باشند.

 

رنگ کردن ابرو + معرفی چند رنگ موی زیبا برای ابرو

اصول انتخاب رنگ ابرو متناسب با رنگ مو

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

1 دیدگاه

Leave A Reply

Exit mobile version