رنگ کردن ابرو به دو روش انجام می شود، هم با رنگ های شیمیایی و هم با مواد طبیعی. از آنجا که رنگ های شیمیایی همیشه ضررهایی دارد، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند برای روشن تر کردن رنگ ابروهایشان از مواد طبیعی استفاده کنند. دارچین و قهوه هر دو از مواد طبیعی ای هستند که می توانند رنگ ابرو های تان را روشن کنند. با ما همراه شوید تا روش رنگ کردن ابرو با دارچین را برایتان توضیح دهیم

 

رنگ کردن ابروها با دارچین

برای رنگ کردن ابروها با دارچین، کمی دارچین را با آب مخلوط کرده و سپس با برس، به ابرو بکشید.

اگر ابروهایتان تیره و ضخیم است، برای رنگ گرفتن آن‌ها باید زمان بیشتری صبر کنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تار ابروهای برخی از افراد به اندازه‌ای ضخیم است که دارچین نمی‌تواند برای رنگ کردن آن مناسب باشد. این افراد بهتر است روش دیگری را برای روشن کردن ابروها در نظر داشته باشند.

برای این که پوست اطراف ابروها رنگ نگیرد می توانید دور ابروهایتان را با وازلین چرب کنید.

 

 رنگ کردن ابرو با دارچین و عسل

دارچین قدرت رنگ دهی بالایی دارد و در ترکیب با عسل می توانید یک رنگ قهوه ای روشن ایجاد کنید. دارچین رنگ ابروها را عوض می‌کند و عسل رطوبت لازم را برای حفظ شادابی به آن‌ها می‌بخشد. مواد لازم برای این روش عبارتند از:

  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری دارچین
  • مقداری مرطوب کننده
  • چند قطره آبلیمو

برای آماده کردن این رنگ طبیعی باید عسل، دارچین، مرطوب کننده و آبلیمو را ترکیب کرده و خوب هم بزنید. سپس مواد را روی ابروها بمالید.

روشن کردن ابرو با دارچین و اکسیدان

اگر برای اولین بار می‌خواهید ابروهایتان را رنگ کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از اکسیدان ابرو، ابروهایتان را کمرنگ کنید. اکسیدانی که برای ابروها انتخاب می‌شود نسبت به اکسیدان مو ضعیف‌تر است. برای روشن کردن ابرو کافی است چند دقیقه اکسیدان را روی آن بمالید و سپس بشویید. پس از آن می‌توانید دارچین را روی ابروهایتان بمالید و به آن زمان دهید تا رنگ بگیرد. برای این که ابروها آسیب کمتری ببینند، پیشنهاد می‌کنیم در این روش مقداری نرم کننده را با دارچین ترکیب کنید و سپس آن را روی ابروها بمالید.

 


بیشتر بخوانید: آموزش رنگ کردن ابروها به روش آرایشگران حرفه ای


عوارض رنگ کردن ابروها با دارچین

عوارض رنگ کردن ابروها با دارچین نسبت به مواد شیمیایی بسیار کمتر است. اما ممکن است عوارضی مانند حساسیت نشان دادن پوست، خارش، سوزش یا التهاب ایجاد شود. در این صورت بلافاصله ابروها یا موها را بشویید.

رنگ کردن ابرو با قهوه

شما می توانید در منزل با استفاده از قهوه و یا نسکافه، ابروهای خود را رنگ کنید. برای این کار، کمی قهوه را دم کنید و بگذارید تا سرد شود. در این مرحله می توانید به اندازه ۲ قاشق روغن نارگیل به ترکیب اضافه کنید کاملا ترکیب کنید. سپس، کمی از آن را به ابروهای خود بزنید و ده تا پانزده دقیقه، قهوه را روی موهای ابرو ماساژ داده و پس از ده دقیقه آن را بشویید.

می توانید به ترکیب بالا یک قاشق غذاخوری دارچین هم اضافه کنید.

البته شما می توانید برای نتیجه بهتر، قهوه را با نسکافه و اکسیدان مخلوط کرده و رنگ روشن تری به ابروهای خود بدهید. توجه کنید که برای تیره تر کردن رنگ ابروها، باید مواد مورد نظر را زود پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها + نکات حرفه ای

بهترین مدل های ابرو برای چشم های با پلک افتاده

آموزش درست کردن ژل ابروی خانگی

شیدینگ ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version