امروزه اغلب خانم ها دوست دارند ساده و شیک باشند و از آرایش های غلیظ و سنگین دوری می کنند. در این مطلب آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم ساده را به صورت تصویری برایتان فراهم کرده ایم.

ابتدا با یک براش تخت، پشت هر دو پلک را پرایمر بزنید. (پرایمر چشم چیست؟) پرایمر باعث می شود ماندگاری سایه روی چشم های شما بیشتر شود و آرایش چشم ها بی عیب و نقص و جذاب باشد.

 

سپس با کمک یک رنگ سایه چشم طبیعی و همرنگ با پوست خود کل پشت پلک ها را سایه بزنید. این کار را می توانید به کمک نوک انگشت یا براش آرایشی انجام دهید.

برای کشیدن سایه چشم بعد از زیرسازی بهتر است روشن ترین رنگ سایه را انتخاب نمایید همچنین می توانید از سایه چشم براق یا هایلایت نیز استفاده نمایید.

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری سایه زدن چشم با جزئیات کامل پشت پلک


 

رنگ سایه چشم که در این مرحله از آرایش چشم ساده مورد استفاده قرار می گیرد باید تیره تر از رنگ سایه قبلی باشد. برای گوشه چشم بیشتر از رنگ های مشکی، قهوه ای و کلا رنگ های تیره متناسب با رنگ لباس یا رنگ پوست استفاده می شود.

توجه داشته باشید که انتخاب سایه با رنگ تیره باعث می شود تا چشم هایتان بعد بگیرد و پلک ها نیز زیبا و بهتر به نظر برسند. از سایه تیره در قسمت بالای پلک و جایی که پلک چشم به صورت عمیق و چین خورده است و همچنین گوشه خارجی چشم استفاده می شود.

بعد از کشیدن  سایه چشم بهتر است سایه را فید کنید. فید کردن سایه چشم یک مهارت است و شما می توانید از براش های آرایشی برای فید کردن سایه چشم استفاده نمایید و مرز بین دو یا چند رنگ سایه چشم را در یکدیگر محو نمایید.

براش مناسب برای فید کردن سایه، براش سر گرد می باشد. (تصویر پایین)
برای فید کردن سایه چشم ساده در قسمت روی پلک و لبه های چشم بهتر است این حرکت را به صورت رفت و برگشتی انجام دهید تا رنگ سایه چشم شما یکنواخت و یکدست به نظر برسد توجه داشته باشید که این کار را باید با کمک براش به آرامی انجام دهید و هیچ فشاری روی پلک چشم هایتان وارد نکنید.

برای فید کردن دو رنگ مختلف سایه چشم ساده می توانید از حرکت چرخشی برای براش استفاده نمایید و این حرکت را باید به صورت دایره های نزدیک و کوچک به هم انجام دهید تا رنگ سایه ها با یکدیگر به خوبی ترکیب و فید شوند و زمانیکه رنگ بین دو سایه چشم از بین رفت کار فید کردن سایه چشم شما نیز به پایان می رسد.

 

از سایه ای که برای گوشه خارجی چشم هایتان استفاده کردید به مقدار خیلی کم زیر چشم ها بزنید و با براش سر گرد کاملا فید کنید.

داخل چشم ها را بر اساس مدل چشم های خود آرایش کنید. اگر چشم های درشت دارید بهتر است داخل چشم ها را مداد مشکی بکشید و اگر چشم های ریز دارید از مداد سفید استفاده کنید تا چشم هایتان درشت تر دیده شود.

 

بعد از کشیدن سایه چشم از ریمل استفاده کنید تا مژه های شما پررنگ و زیباتر به نظر برسند و حالت چشم هایتان نیز بهتر دیده شود. در صورت تمایل می توانید در این مرحله از مژه مصنوعی برای میکاپ چشم هایتان استفاده کنید.

در مرحله آخر هم می توانید از خط چشم استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

نکات ضروری برای سایه زدن حرفه ای چشم ها

آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم حرفه ای با تصاویر

معرفی لوازم آرایشی مربوط به چشم و کاربرد آنها

خط چشم های مخصوص متولدین هر ماه

آموزش کشیدن خط لب برای فرم های مختلف لب

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

1 دیدگاه

Leave A Reply

Exit mobile version