در تکنیک های آرایشی معمولا صورت بیضی شکل را کامل ترین فرم صورت می دانند؛ چرا که نیاز چندانی به کانتور ندارد. بنابراین آرایشگران تلاش می کنند که با روش کانتور انواع مختلف صورت ها را به شکل بیضی نزدیک کنند.

برای این که بتوانید صورت تان را به بهترین شکل ممکن کانتور کنید بهتر است ابتدا شکل صورت خودتان را تشخیص دهید.(برای کانتور انواع مختلف فرم صورت مطلب زیر را مطالعه کنید)

بیشتر بخوانید: کانتورینگ چیست؟ آموزش تصویری کانتورینگ انواع صورت

 

آموزش مرحله به مرحله کانتورینگ صورت

جهت انجام کانتورینگ صورت، ابتدا به پوست تان پرایمر بزنید. پرایمر زیبایی آرایش تان را در تمام طول روز حفظ می کند و مدت بیشتری آرایش را ثابت نگه می دارد. همچنین منافذ پوست را پوشش می دهد.

سپس از کرم پودر استفاده کنید و همه صورت خود را با یک لایه نازک کرم پودر پوشش دهید. (نحوه درست زدن کرم پودر و فونداسیون روی صورت)

اکنون نوبت به استفاده از کانسیلر می رسد. کانسیلر به عنوان پوشاننده عیب های صورت استفاده می شود. در هر نقطه از صورت که تیرگی، جوش یا لک داشتید از آن استفاده کنید. (کانسیلر چیست؟ نحوه استفاده از کانسیلر متناسب با فرم صورت)

 

در این مرحله می توانید صورت تان را کانتور کنید.

نقاط اصلی برای کانتورینگ صورت شامل ناحیه زیر فک، دو طرف شقیقه ها، دو طرف بینی و حفره های زیر استخوان های گونه هستند.

با استفاده از پالت کانتور، یا یک سایه یا کرم پودر تیره تر از پوست تان نقاطی را که می خواهید به چشم نیاید را پنهان کنید و با استفاده از یک هایلایتر یا سایه روشن نقاطی از صورت را برجسته کنید.

متناسب با فرم صورت تان، قسمت هایی را هایلایت کنید که نور به آن می تابد؛ مانند زیر چشم، گونه ها، استخوان های ابرو، پل بینی، چاله بالای لب و وسط چانه.

سپس به تناسب شکل صورت تان، با کرم پودری که سه درجه تیره تر از رنگ پوست تان است یا پالت کانتور ناحیه زیر فک، دو طرف شقیقه ها، دو طرف بینی و حفره های زیر استخوان های گونه را تیره کنید. سعی کنید کانتور کردن را حد الامکان تا قسمت گردن ادامه دهید تا تفاوت رنگ پوست در این بخش ها ایجاد نشود و کارتان طبیعی تر دیده شود.

در انتها با استفاده از یک اسفنج یا پد آرایشی، خطوط ایجاد شده را محو کنید. و رنگ های تیره و روشن را به خورد هم بدهید.

 

کانتورینگ فرم های مختلف صورت

 

 

چند نمونه کانتورینگ انجام شده برای اصلاح فرم صورت

آموزش کانتورینگ صورت

کانتورینگ چیست

کانتورینگ صورت گرد

بیشتر بخوانید

آموزش کانتورینگ لب برای برجسته کردن لب ها

آموزش کانتورینگ بینی ورم کرده

آموزش مرحله به مرحله آرایش حرفه ای صورت + تصاویر

آموزش تصویری آرایش لب به روش آمبره

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version