برای داشتن آرایش صورت حرفه ای و جذاب شما نیازی ندارید که به آرایشگاه بروید و هزینه های زیادی را متحمل شوید. امروزه بیشتر خانم ها در زمینه خود آرایی مهارت های لازم را دارند. با کمک آموزش زیر می توانید یک میکاپ زیبا و ساده برای شرکت در جشن ها و مهمانی های نوروزی داشته باشید.

مرطوب کننده 

برای اینکه آرایش کاملا روی پوست تان بنشیند، صورت خود را مرطوب کنید. ابتدا صورت تان را با شوینده مناسب بشویید و به آرامی خشک کنید. می توانید بعد از شستشو از تونر، سرم، کرم چشم یا تنها مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید. هر یک از این محصولات را زمانی به صورت تان بزنید که پوست هنوز کمی نمناک است.

 

 پرایمر

اولین و مهم‌ترین کار در آرایش صورت، استفاده از پرایمر (زیرساز) است. پرایمر پوست صورت را برای آرایش آماده می کند و ماندگاری آرایش را بیشتر می کند. همچنین منافذ پوست را پوشش می دهد. از پرایمر برای پلک‌ها و لب‌ها نیز استفاده می‌شود.

  • به منظور استفاده از پرایمر، مقدار اندکی از آن را روی انگشت اشاره بزنید و آن را به آرامی روی صورت بمالید.

 

کرم پودر 

از کرم پودر سبکی استفاده کنید که تا حد ممکن هم رنگ پوست تان باشد. برای زدن کرم پودر از یک اسفنج و یا از انگشت تان استفاده کنید و یک لایه نازک به تمام صورت تان بمالید. کرم پودر رنگ پوست تان را یکنواخت کرده، سطح صافی ایجاد می کند و تیرگی ها را می پوشاند.

بیشتر بخوانید: نحوه درست زدن کرم پودر و فونداسیون روی صورت

اگر استفاده از کرم پودر برای آرایش روزانه‌تان سنگین است می‌توانید از کرم BB یا CC استفاده کنید.

اکنون نوبت به پودر می رسد. از یک پنکک پودری همرنگ کرم پودرتان استفاده کنید. لایه ای نازک از پودر روی کل صورت و پلک ها بزنید. دقت کنید که اینکار را با برس بزرگ، پُر و گرد انجام دهید. مقداری پودر روی سطح فرچه مالیده، اضافه آن را بتکانید و در جهتی موافق با جهتی که کرم پودر را مالیدید، آن را روی پوست پخش کنید.

کانسیلر 

از کانسیلر برای پوشاندن قرمزی ها، مشکلات پوستی و لک های صورت استفاده می شود. مقدار کمی کانسیلر زیر چشم ها و روی تمام لکه ها و جوش های صورت تان بزنید و بعد با انگشتان خود به آرامی آن را پخش کنید.

  • سعی کنید رنگ کانسیلرتان با رنگ کرم پودر تان یکی باشد.
  • اگر قصد روشن کردن ناحیه زیر چشم ها را دارید می توانید از کانسیلری که تا دو درجه روشن تر از رنگ پوست تان است استفاده کنید.

در این مرحله برای بعد دادن و زاویه سازی صورت می توانید از کانتورینگ استفاده کنید.

آموزش کانتورینگ انواع صورت

 

سایه چشم

سایه چشم باید قبل از تمام قسمت‌های دیگر آرایش چشم انجام شود. یک پرایمر کرمی یا سایه رنگ پوست، به تمام سطح پلک تان بزنید، از پایین پلک تا زیر ابروها.

مانند شکل پایین مقداری سایه قهوه ای روی استخوان پلک بزنید و آن را محو کنید.

برای اینکه چشم ها بزرگتر دیده شوند از یک رنگ سایه روشن مانند کرم یا صدفی به گوشه داخلی چشم ها بزنید. برای گوشه خارجی چشم ها هم از رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید این کار به چشم ها عمق می دهد و آنها را کشیده تر نشان می دهد.

می توانید برای درخشش بیشتر چشم هایتان با دست یا براش مقدار کمی سایه طلایی اکلیلی به مرکز پلک ها بزنید.

برای تکمیل آرایش می توانید مقدار کمی سایه قهوه ای تیره را به قسمت بیرونی پلک پایین بزنید و آن را فید کنید.

 باید تا میتوانید سعی کنید که مرز رنگ های مختلف قابل مشاهده نباشد و رنگ ها طوری در یکدیگر ادغام شوند که یک طیف رنگی به وجود آورند.

در انتها مقدار کمی هایلایتر یا سایه روشن روی استخوان ابرو بزنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری سایه زدن چشم با جزئیات کامل پشت پلک

خط چشم و ریمل

برای این که آرایش چشم ها را کامل کنید خط چشم بکشید و در انتها ریمل بزنید. می توانید قبل از ریمل زدن، برای این که مژه هایتان خوش حالت تر دیده شوند از فرمژه استفاده کنید.

در هنگام زدن ریمل مراقب باشید مژه هایتان به هم نچسبد. بهتر است قبل از زدن ریمل اضافی مواد را از روی برس ریمل بگیرید. بعد از ریمل زدن چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود و بعد در صورت نیاز باز هم یک لایه دیگر ماسکارا بزنید.

 

آرایش ابرو

برای آرایش ابروها پیشنهاد می شود از رنگی دقیقاً شبیه به رنگ اصلی ابروهایتان استفاده کنید. می توانید برای این کار از ریمل ابرو استفاده کنید یا با استفاده از قلم سه گوش از پودر رنگ ابرو به جهت رویش موها، روی آن بزنید. از اغراق آمیز کردن شکل ابرو با قوس دادن به آن یا بلندتر کردن آن خودداری کنید.

رژگونه

اگر از رژگونه بعد از کانتور استفاده می‌کنید، آن‌را در بالای کانتور بزنید و اگر از رژگونه به صورت جدا استفاده میکنید آن‌را به سیب گونه زده و به سمت خط رویش موهایتان به عقب بکشید. برای روز رنگ های روشن و مات و برای شب از نوع براق نیز می توانید استفاده کنید.

با استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، نواحی گونه را تا خط گوش ها رژگونه بزنید. همیشه قبل از استفاده، فرچه را تکان دهید تا پودر اضافه آن برید و رژگونه بیش از حد پررنگ نشود.

 

رژ لب

آخرین مرحله آرایش، استفاده از رژ لب است. قبل از رژ لب زدن پوست لب را لایه برداری کنید و بالم لب بزنید. صبر کنید تا بالم لب جذب شود و پوست لب ها نرم و لطیف شود. سپس رژ لب بزنید. اگر از رژ لب مایع استفاده می کنید بهتر است لب ها را روی هم فشار ندهید.

معمولا برای آرایش شب می توانید از رژ لب تیره و یا براق استفاده کنید.

گردآوری و تنظیم: مجله زیبایی شبره

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version