زمانی که بحث حذف موهای زائد به میان می آید همیشه استفاده از روش های ساده تر و کم هزینه تر مثل دستگاه لیزر خانگی وسوسه انگیز به نظر می آید. در ادامه شما را با این دستگاه و نحوه کارکرد آن آشنا خواهیم کرد.

 

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

اساس کار معالجه‌های لیزری کشتن پیاز مو است. هنگامی که مو در حال طی کردن دوره‌ی رشد خود است، پیاز مو حرارت حاصل از لیزر را به خود جذب می‌کند و این کار مانع رشد مجدد مو می‌شود. اما مشکل اینجاست که هر رشته مو دوره‌ی زمانی رشد متفاوتی دارد و نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را یکجا از بین برد، و به همین دلیل هم به درمان مکرر با لیزر احتیاج می‌افتد. گاهی بعضی خانم‌ها تنها به کم‌پشت و نازک شدن موهای‌شان رضا می‌دهند و بقیه را خودشان با اصلاح کردن از بین می‌برند. همچنین، گاهی بعضی هورمون‌ها، مثل هورمون‌هایی که قبل و یعد از حاملگی در بدن ترشح می‌شوند، ممکن است باعث رشد موهای جدیدی در نواحی درمان شده گردند. رفع کاملاً دائمی موها واقعیتی ضروری و تغییرناپذیر نیست.

 

مقایسه دستگاه لیزر خانگی با انواع کلینیکی

اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا بین دستگاه لیزر خانگی با انواع کلینیکی، تفاوتی هم وجود دارد یا نه. با دانستن وجه تمایز بین این دو نوع دستگاه لیزر، بهتر می توانید در انتخاب نوع لیزر، تصمیم گیری نمایید:

۱- از انجایی که دستگاه های لیزر خانگی قرار است توسط خود فرد در منزل استفاده شود، به همین دلیل به گونه ای طراح شده اند که خطر کمتری نسبت به انواع کلینیکی دارند.

۲- توصیه می کنیم که هر فرد قبل از این که تصمیم به خرید لیزر خانگی و استفاده از آن بگیرد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کند تا پزشک تعیین کند که پوست او برای لیزر درمانی مناسب است یا خیر.

۳- با توجه به این که دستگاه های لیزر خانگی توسط خود شخص استفاده می شوند، لذا برای کاهش خطرات ممکن، قدرت آن ها را کمتر از لیزرهای کلینیکی تنظیم نموده اند. به همین دلیل دوره درمانی لیزر، طولانی تر خواهد شد

۴- افرادی که پوست تیره و سبزه دارند باید در استفاده از دستگاه لیزر خانگی دقت بیشتری داشته باشند تا به نتیجه مطلوبی برسند.

 

 

نکات مثبت و منفی دستگاه لیزر خانگی

  • هزینه پایین تر
  • راحتی و انعطاف پذیری
  • تنظیم درجه دستگاه
  • امکان انجام لیزر در خانه
  • اختصاصی

 

  • شدت اثربخشی این نوع لیزر از لیزرهای کلینیکی کمتر است.
  • مدت زمان انجام لیزر طولانی تر است.
  • ممکن است عدم مصرف صحیح آن باعث بروز پیامدهایی شود.

 

نکته:

  • برای ابرو، گوش، ناحیه ی تناسلی، نوک پستان، جای زخم، محل تتو و کودکان از این دستگاه استفاده نکنید.
  •  افرادی که به تازگی برنز کرده اند، پوستشان حساس و خشک است پس بهتر از مدتی بعد از برنز کردن برای لیزر کردن اقدام کنند.

 

قیمت لیزر خانگی چقدر است؟

بر حسب مدل دستگاه لیزر خانگی و قابل شارژ بودن آن قیمت دستگاه متغیر می باشد.

 

با توجه به تنوع دستگاه هایی که در بازار موجود هستند توصیه می شود قبل از خرید دستگاه لیزر خانگی کاملا تحقیق کنید و نظرات افرادی که از دستگاه مورد نظر شما استفاده کرده اند را به دقت بررسی نمایید.

جدیدا دستگاه هایی وارد بازار شده اند که از تکنولوژی لیزر دایود استفاده می کنند، نسبت به دستگاه های دیگر اثربخشی بیشتری دارند، شارژ مادام العمر دارند و نیازی به تعویض قطعه ندارند و از لحاظ قیمتی به صرفه تر از انواع دیگر دستگاه های لیزر می باشند.

 

شما هم اگر تجربه ای در زمینه استفاده از دستگاه لیزر خانگی دارید لطفا در قسمت نظرات بیان کنید تا بتوانیم به کمک هم بهترین نوع دستگاه را خریداری کنیم.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version