در ابتدا نقش آبرسان و مرطوب کننده را توضیح می دهیم .
آب پوست با توجه به میزان آبی که در طول روز می نوشید تآمین می شود، و افرادی که به میزان کافی آب نمی نوشند یا طولانی مدت در معرض نور خورشید هستند و تعرق زیاد دارند ، آب پوستشان را از دست میدهند و این مسئله باعث میشود که خاصیت ارتجاعی پوست از دست برود و پوست مستعد چین و چروک و پیری زود رس بشود .پوست این افراد نیاز به آبرسان دارند.

اما افرادی که به طور مداوم از شوینده ها و مواد پاک کننده استفاده میکنند مانند خانم های خانه دار و افرادی که صورت خود را بسیار میشویند مخصوصا باصابون، یا بعضی از درمان های آکنه مثل روآکوتان باعث می شود رطوبت پوست از بین رفته و پوست خشک گردد. همچنین عوامل دیگر مانند آب و هوای محلی که زندگی می کنید در رطوبت پوست موثراست. بعضی افراد هم به صورت ژنتیکی پوست قابلیت حفظ رطوبت را ندارد.این افراد پوست خشک دارند. پوست خشک میزان کافی از چربی که پوست نیازدارد را از دست داده است و ما مقدارچربی را از مرطوب کننده ها تامین میکنیم. این چربی مانند یک لایه محافظ عمل میکند که باعث میشود آب پوست تبخیر نشود. اگرشما مرطوب کننده استفاده کنید اما پوست به میزان کافی آب نداشته باشد و آبرسانی نشود ، خاصیت نرم بودن و ارتجاعی را از دست میدهد و به دهیدراته می گردد. پوست دهیدراته و نیازمند آبرسان و همچنین پوست هایی که آبرسانی شده اند اما رطوبت رسانی نشده اند ، پوسته پوسته میشوند و جنس خشنی دارند.پوست خشک نیازمند مرطوب کننده است.

در نتیجه مرطوب کننده ها و آبرسان با هم در ارتباط هستند .

 


بیشتر بخوانید:

چرا لازم است که پوستتان را آبرسانی کنید؟

بررسی بهترین کرم های آبرسان موجود در بازار


 

از مطالب بالا نتیجه می گیریم که:

1.اگرشما پوست چربی داشته باشید ، نیاز به استفاده از مرطوب کننده ندارد. اما پوست نیاز به آبرسان دارد.
2.اگر شما پوست مختلط دارید(در اکثرافراد پوست مختلط اینگونه تعریف می شود : تی زون T-Zon)) چرب یعنی ناحیه پیشانی،بینی،چانه چرب و مستعد جوش،بقیه قسمت های صورت نرمال تا خشک می باشد)ممکن است هم نیاز به مرطوب کننده داشته باشید و هم نیاز به آبرسان.
3.اگرپوست خشکی دارید، هم نیاز به مرطوب کننده دارید و هم نیاز به آبرسان.
4.اگر پوست نرمال دارید، میتوانید جهت حفظ سلامتی پوست خود هر دو مورد را استفاده نمایید.

منبع: poostnews.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version