انتخاب جواهرات مناسب ممکن است کمی گیج کننده باشد. یکی از مهمترین دلایلی که برای زیباتر دیده شدن زیورآلات کمک می کند شناخت پوست و رنگ آن است که باعث می شود بین افراد مختلف تفاوت وجود داشته باشد. در این مطلب مواردی را ذکر می کنیم که می توانید با کمک آنها جواهرات متناسب با ویژگی های خودتان را انتخاب کنید. 

 

انتخاب جواهرات بر اساس نوع و رنگ پوست

برای انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست، ابتدا باید نوع و رنگ پوست خود را بدانید، سپس با دانستن آن می ­توان مشخص کرد که چه نوع سنگ ­های قیمتی و جواهرات به رنگ پوست شما می­ آید.

رنگ پوست به دو دسته تقسیم می شود: سرد و گرم. بهترین راه برای تشخیص رنگ پوست این است که به رنگ رگ های قسمت داخل آرنج یا مچ دست نگاه کنید.

 

در صورتی که هیچ کدوم از ویژگی ها این دو دسته را ندارید یعنی دارای رنگ پوست خنثی هستید و بیشتر خصوصیات گروه خنثی به سمت گروه رنگ پوست سرد متمایل است. 

جواهرات مناسب پوست های سرد

 

کسانی که رگ های آبی رنگ دارند رنگ پوست شان در گروه سرد قرار دارد. افرادی که پوست سرد دارند هنگامی که خود را در آینه می بینند، رنگ پوست شان صورتی رنگ و یا قرمز رنگ است. اکثر مردم جهان پوست سرد دارند. مخصوصا کسانی که پوست تیره و برنز دارند.

اگر متوجه شده اید که دارای رنگ پوست سرد هستید باید بیشتر جواهرات پلاتین یا طلا سفید و نقره استفاده کنید. و در رابطه با سنگ های قیمتی بهتر است این موارد را انتخاب کنید: مروارید، الماس، یاقوت کبود، یاقوت ارغوانی، زمرد کبود، یاقوت سرخ، زمرد سبز، عقیق، کهربا 

 

جواهرات مناسب پوست های گرم

 

کسانی که رگ های سبز رنگ دارند رنگ پوست شان در گروه گرم قرار دارد. کسانی که دارای رنگ پوست گرم هستند وقتی به آینه نگاه می کنند متوجه ته رنگ زرد یا هلویی – طلایی در صورت خود می شوند. کسانی که از نژاد پوست های تیره هستند در این گروه قرار نمی گیرند. 

طلاهای کلاسیک زرد و یا رزگلد برای کسانی که دارای پوست گرم هستند بسیار مناسب است. سنگ های قیمتی گرم مثل الکساندریت، سیترین، لعل، مورگانیت، زبرجد، یاقوت و الماس زرد برای این گروه بسیار مناسب است.

اگر باز هم شک دارید و نمی دانید چه نوع جواهراتی مناسب تر است بهترین کار انتخاب الماس است. الماس هر برای پوست های گرم و هم برای پوست های سرد مناسب است.

 


بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی های صورتتان را برجسته کنید!


افرادی که پوستشان بسیار روشن است

این افراد بهتر است از رنگ های ملایم که شبیه رنگ پوستشان می باشد استفاده کنند. زیورآلات بسیار درخشان یا تیره باعث می شوند تا پوستتان بسیار بی رنگ به نظر بیاید . پس برای زیبایی بیشتر از زیورآلاتی با رنگ های بسیار ملایم استفاده کنید.

 

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ مو 

رنگ موی شما بر جواهراتی که انتخاب می کنید، به خصوص گردنبند و گوشواره که به موهای شما نزدیک ترند، تاثیر زیادی دارد. اگر موهایتان قرمز است، باید جواهرات آبی رنگ را انتخاب کنید اما اگر موهایتان رنگی تیره دارد، جواهرات نقره ای بهترین انتخاب برای شما است. رنگ های مختلف جواهرات را امتحان کنید تا از هماهنگی آن با موهایتان اطمینان یابید.

 

انتخاب جواهر متناسب با فرم صورت

 

صورت های قلبی یا مثلثی

گردنبندهای کوتاه بهترین گزینه است زیرا باعث می شود چانه باریک را گرد نشون دهد همچنین گوشواره های آویزان برای این چهره ها مناسب است. 

 

صورت های مربعی

باید گردنبندهایی را بپوشند که قسمت انتهایی آن ها دارای آویز و یا جواهرات ریز باشد تا توجه را از قسمت های زاویه دار صورت بخصوص چانه دور کند. آویزهای با اشکال منحنی گزینه های خوبی هستند. همچنین گوشواره های حلقه ای و آویزی بزرگ هم مکمل خوبی برای این فرم صورت هستند.

 

چهره بیضی

جزو صورت های بی عیب و نقص است که هر مدلی از گردنبند و گوشواره را می توان پوشید. گوشواره های حلقه ایی و آویزان برای این فرم عالی می باشد.

 

 صورت های گرد

برای این صورت ها جواهراتی را انتخاب کنید که با گردی آن در تعادل باشد. گرنبندهای بلندی که بلندی آن ها تا قفسه سینه است، گزینه خوبیست. گوشواره های زاویه دار و بلند هم مکمل خوبی برای این نوع فرم صورت است، مانند گوشواره هایی به شکل مربع مستطیل و یا ذوزنقه.

 


بیشتر بخوانید: مدلهای جواهرات که برای پاییز و زمستان امسال مد هستند!


جواهرات را مطابق با شخصیت تان انتخاب کنید 

بسیاری از افراد دوست دارند جواهراتشان را مطابق با شخصیت شان انتخاب کنند. در نتیجه، افراد جسور تمایل دارند قطعات بزرگی را بپوشند مانند انگشترهای بزرگ و برجسته یا تعداد زیادی النگو. افراد محافطه کار احتمالا دوست دارند یک سنگ قیمتی کوچک و یا یک جفت گوشواره که شاید با حلقه ایی ست باشد، بپوشند. افراد خاص تمایل دارند قطعات قدیمی یا چیزهایی که معمولا افراد دیگر استفاده نمی کنند را بپوشند.

برگرفته از: ۲nafare.com و bedunim.ir 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version