انتخاب لباس عروس ، برای شب عروسی کار سختی به نظر میرسه اما با رعایت این نکات شما میتونید بهترین انتخاب را داشته باشید با ما همراه باشید..

۱. در مزون به شما ژورنال هایی تلاش می کنند تا از بین مدل های مختلف موجود در آنها لباسی را انتخاب کنید تا مانند آن را برایتان بدوزند ولی مجبور نیستید دقیقا یک لباس را انتخاب کنید، می توانید مدل دامن را از یک لباس و مدل بالاتنه را از لباس دیگر و حتی مدل کار و سنگ دوزی را از جای دیگری بردارید. اگر از مدل های ژورنال ها خوشتان نیامد، جستجو در اینترنت هم به شما کمک می کند. می توانید عکس لباس موردنظر را پرینت بگیرید و به خیاط نشان دهید تا عین همان را برایتان بدوزد.

جدیدترین مدلهای لباس عروس- سری دوم

 

۲. برای تهیه لباس عروس، حداقل باید یک ماه تا یک ماه و نیم قبل از تاریخ مراسم اقدام کرد تا سر فرصت لباس آماده شود و خیاط وقت کافی داشته باشد ولی خیلی از عروس خانم ها به دلیل دوندگی های نزدیک مراسم و حتی استرس طی این مدت لاغر می شوند و وقتی برای پرو می روند، اندازه هایشان تغییر کرده است ولی راه حلی برای این مشکل وجود دارد؛ خیاط های لباس عروس به جای زیپ، پشت لباس را با بند به هم وصل می کنند که به صورت ضربدری بسته می شود، این کار هم نمای زیبایی به پشت لباس می دهد و هم باعث می شود بتوان اندازه آن را به دلخواه تا حدی تغییر داد تا بالاتنه درست قالب اندام عروسباشد.

۳. خیاط برای اینکه بتواند شما را در انتخاب لباسی مناسب تر راهنمایی کند، باید در مورد اندام داماد وتفاوت قد شما با او بداند مثلا اگر با همسرتان هم قد هستید، با توجه به اینکه موها یا پاشنه کفش به هر حال کمی به قدتان اضافه می کند، به شما لباسی که خیلی کشیده نشانتان بدهد، پیشنهاد نمی دهد تا بلندتر از داماد به نظر نرسید.

۴. اگر شانه های پهنی دارید، بهتر است لباستان بندی باریک و عمودی که روی شانه یا سرشانه قرار می گیرد، داشته باشد تا خطای دید ایجاد کند و پهنی شانه ها را نشان ندهد.
۵. اگر درشت اندام یا چاق هستید یا حتی لاغرید و همسرتان هم لاغراندام است، ژفون های بزرگ زیر لباس نپوشید و از خیاط بخواهید ژفونی با اندازه متوسط یا حتی کوچک برایتان آماده کند.

۶. در خیلی از لباس عروس های جدید در ناحیه زیر سینه تا شکم برای پوشاند ن پهلو و شکم و حتی ایجاد زیبایی دراپه هایی کار می شود . اگر کمی چاق یا درشت باشید ، این د راپه ها باید کج و مایل باشند تا شما را چاق تر نشان ند هند و منظره زیباتری ایجاد کنند .
گالری بهترین مدل های لباس عروس 2016

۷. لباس های عروس فنرکشی می شوند تا هم زیباتر روی تن قرار بگیرند و هم اگر احتمالا چاقی شکم یا پهلو وجود دارد ، خود را نشان ندهد . در این صورت اصلا نیازی به گن پوشیدن نیست و خود لباس حکم گن را هم د ارد .
۸. اگر اندام تحتانی درشتی دارید ، هرگز لباس های عروس مدل ماهی را که تا روی ران کاملا کیپ و جذب هستند، انتخاب نکنید .


۹. اگر درشت یا کمی چاق هستید ، هر چه دامن لباستان ساده تر و بدون چین و کار باشد ، برایتان مناسب تر است ولی اگر لاغرید دامن های مد ل دار هم برایتان برازنده خواهد بود .
لباس عروسی 15 تن از پرنسس های جهان + تصاویر

 

۱۰. برای هر چه شکیل تر شدن، روی بیشتر لباس عروس ها گیپوردوزی یا سنگ کار می شود . معمولا برای کمتر شدن هزینه لباس، خیاط ها به جای استفاده از پارچه گیپور از حاشیه های آن استفاده می کنند و پارچه را با چسب به لباس می چسبانند و حتی سنگ ها هم با چسب های حرارتی روی گیپور قرار می گیرند . اگر قرار است لباس را کرایه کنید ، می توانید مطمئن باشید د ر یک شب سنگ ها کند ه نمی شوند و اتفاقی نمی افتد ولی اگر قصد دارید لباس را بخرید ، حتما مجبور خواهید بود بعد از مراسم آن را به اتوشویی بد هید که در این صورت احتمالا در اولین تماس با آب، بیشتر سنگ ها و حتی گیپور کند ه می شود و لباس نازیبا خواهد شد ، بنابراین از خیاط بخواهید آنها را با نخ نامرئی به لباس بدوزد ، حتی اگر مجبور باشید هزینه بیشتری بپردازید ، به اینکه لباستان بعد از شستشو همچنان دلپذیر بماند، می ارزد. یاد تان باشد از خیاط بخواهید برای انتخاب گیپور از خودتان نظر بخواهد.

۱۱. اگر لاغر اند ام و کشیده هستید ، هم تور بلند برایتان مناسب است و هم تورهای طبقه طبقه کوتاه که تا روی کمر می رسند ولی اگر اندام درشتی دارید ، تورهای کوتاه درشت تر نشانتان می دهد و تور بلندبرایتان مناسب تر است مخصوصا تور بلند ساده ولی بهتر است قبل از سفارش آن حتما با آرایشگرتان مشورت کنید .

۱۲. لباس های عروس دنباله دار هر عروسی را با هر اندامی کشید ه تر نشان می دهد و دنباله جلوه زیادی به لباس می دهد . مخصوصا اگر روی دنباله حاشیه ای سنگ دوزی شده باشد ، تلالوی زیباتری خواهد داشت.

نکاتی مهم برای انتخاب لباس عروس

 

۱۳. اگر پارچه لباستان براق نباشد و روی آنها حریر باشد ، زیباتر خواهد بود و شما را لاغرتر نشان خواهد داد .
۱۴. اگر اند ام متناسبی دارید ، تقریبا هر مدل لباس عروسی برایتان مناسب است ولی اگر بالاتنه پری د ارید یا مایل هستید لاغراند ام تر و کشید ه تر به نظر برسید ، لباس هایی که بالاتنه بلندی دارند ، اندامتان را زیباتر جلوه می دهند.

۱۵. حد اقل ۲ بار برای پرو لباس باید به مزون بروید ، عروسی شما یک شب است و حتما دلتان می خواهد در آن شب بد رخشید ، بنابراین رود ربایستی را با خیاط کنار بگذارید و اولا اجازه ند هید نظرش را برای راحت شدن کارش به شما تحمیل کند و دوما اگر عیب و ایراد ی در لباس می بینید با قاطعیت بخواهید آن را اصلاح کند و تحت تاثیر رفتار و نشان د ادن دلخوری اش قرار نگیرید . حتی می توانید قبل از سفارش لباس و بستن قرارد اد ، در این مورد با صاحب مزون صحبت کنید و بگویید اگر اشکالی در لباس دیدید ، باید اصلاح شود . کمی قاطعیت بهتر از این است که لباستان را در بهترین شب زند گی تان با آزرد گی بپوشید یا هر وقت عکس هایتان را نگاه می کنید ، دلگیر باشید .

۱۶. وقتی لباس عروستان را سفارش می دهید ، به فکر شنل هم که در خیابان می پوشید باشید و ترجیحا آن را بلند تر انتخاب کنید تا کوتاه به نظر نرسید . یک سنگ د وزی ظریف روی لبه کلاه شنل نیز بهزیبایی آن می افزاید . اگر هوا سرد است، می توانید یک کت از جنس لباس عروس هم سفارش د هید تا وقتی برای عکاسی در فضای بیرون حضور دارید ، سرما آزارتان ندهد .

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version