زیرساز آرایشی، به‌عنوان پایه آرایش و پوشش سطح پوست استفاده می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب کرم پودر مناسب سطح پوستتان را یکدست و آماده آرایش کنید. کرم پودر ها در انواع مختلفی ساخته‌ می‌شوند. در ادامه انواع کرم پودر ها و روش استفاده از آنها را معرفی می کنیم. 

چگونه کرم پودر بزنیم تا پوستمان صاف و یکدست شود؟

کلید اصلی داشتن پوستی صاف و درخشان، آبرسانی به پوست است. بنابراین ابتدا باید پوست را کاملا تمیز و آماده کنید. قبل از شروع به استفاده از کرم پودر از یک ماسک آبرسان استفاده کنید که پوستتان از درون آماده و مرطوب شود. 

معرفی انواع مختلف کرم پودر و روش استفاده از آن

 

کرم پودر مایع 

این نوع بیس آرایشی معمولاً سبک است. شما می‌توانید این نوع کرم پودر را روی پوستتان بمالید. فرمول این محصول می‌تواند با روغن یا آب باشد.

کرم پودر مایع را از مرکز صورت به سمت اطراف ببرید. حتما تا زیر گردن را کرم پودر بزنید که تفاوت رنگ بین صورت و گردن وجود نداشته باشد و خطوط اضافی به وجود نیاید. در نقاطی مانند خط فک که احتمال ایجاد چین و چروک وجود دارد به خوبی کرم پودر را روی پوست بزنید. 

با براش های مختلفی می توان از کرم پودر مایع استفاده کرد

 

استفاده از انگشت ها برای زدن کرم پودر

برخی از میکاپ آرتیست ها معتقدند که با انگشت، بهتر از هر براش دیگری می شود حالت درخشان و بی نظیری را به فونداسیون روی پوست داد. فونداسیون را روی پشت دست بریزید و با انگشت هایتان با حرکات دایره ای روی صورت بزنید و به خوبی ترکیب کنید. 

کرم پودر ضد آب – یکی از انواع کرم پودر، کرم پودر ضدآب است. اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که آب‌وهوای آن گرم یا شرجی است پیشنهاد می‌کنیم حتماً چنین کرم پودرهایی را امتحان کنید. این نوع کرم پودر به دو صورت مایع و کرم ساخته می‌شود و همه خانم‌ها با هر نوع پوستی می‌توانند از آن استفاده کنند، البته ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر پوستی چرب دارید به دنبال مدلی از این کرم پودر بگردید که فاقد روغن است

 


بیشتر بخوانید: معرفی کرم پودر های مناسب پوست چرب


کرم پودر کرمی

کرم پودرهای کرمی حاوی روغن زیادی هستند که باعث می‌شود تا حدی سنگین ‌باشند. به علت غلظت زیاد، این محصولات پوشش بهتری دارند و رطوبت زیادی را به پوست شما می‌دهند. غلظت این نوع کرم پودر می‌تواند به مخفی کردن جوش‌ها یا رد زخم بیشتر کمک کند. از این فرمول در کانسیلرها نیز زیاد استفاده می‌شود. افرادی که پوستشان مستعد جوش است بهتر است به صورت روزانه از این کرم پودر استفاده نکنند زیرا موجب مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شود. 

 

کرم پودر فشرده / پنکک 

این نوع بیس‌های آرایشی به شکل جامد در بازار موجود هستند. این محصولات به‌سرعت خشک‌ می‌شوند و حالتی مات به پوست شما می‌دهند. گاهی از پنکک‌ها به‌عنوان کانسیلر نیز استفاده می‌شود چون به‌راحتی تمامی عیب‌های پوست مانند جوش‌ها را می‌پوشانند. اگر به فکر عکس انداختن در آتلیه هستید پنکک یک گزینه عالی برای بیس آرایش شما است. 

براش های مناسب برای استفاده از پنکک

 

 

 

کرم پودر حاوی مواد معدنی (مینرال)

همان‌طور که از نام این نوع کرم پودر پیداست این محصول از مواد معدنی موجود در زمین ساخته‌شده و برای هر نوع پوستی مناسب و بی‌خطر است. شما می‌توانید از انواع مختلف آن‌که به شکل پودری و یا مایع وجود دارد استفاده کنید. 

برخی از افرادی که صورت مستعد به جوش و آکنه دارند گفته اند که استفاده از لوازم آرایشی معدنی به کاهش جوش زدن آن ها کمک کرده است. مواد آرایشی که فقط حاوی مواد معدنی طبیعی هستند به سلامت و بهبود شرایط صورت کمک می کنند.

 


بیشتر بخوانید: اول کرم ضد آفتاب بزنم یا کرم پودر؟


 

کرم پودر مرطوب‌کننده

این محصول مخلوطی از مرطوب‌کننده و کرم پودر است. این محصول به‌جای زیرسازی پوست سطح آن را هموار کرده و کمی رنگ به آن می‌دهد. این نوع کرم پودر بیشتر مناسب خانم‌هایی است که پوستی خشک دارند. 

 

موس آرایشی صورت

این نوع زیر ساز که حالتی بین مایع و کرم دارد را می‌توانید در لایه‌های خیلی نازک روی پوستتان بمالید. این محصول مناسب همه نوع پوست است ولی برای خانم‌هایی که پوست خشک یا سنی بالا دارند بیشتر کاربرد دارد. 

برگرفته از ۷۰rang.com

 

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی کرم پودر استی لادر Estee Lauder

روش درست استفاده از کرم پودر

نقد و بررسی کرم پودر ضد جوش اکتی پور

چگونه رنگ کرم پودر مناسب پوستتان را انتخاب کنید؟

نکاتی که قبل از انتخاب کرم ضدآفتاب باید به آن توجه کنید!

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version