به روش گوجه ای به موها بافت بدهید

برای این کار شما فقط به یک لنگه جوراب تمیز نیاز دارید. ابتدا موها را بشویید و با حوله خشک کنید، وقتی موها فقط کمی نمدار شدند آن‌ها را بالای سر به شکل دم اسبی ببندید طوری که موها کشیده نشوند سپس جوراب را دور دم اسبی ببندید و موها را دور جوراب بپیچید تا گرد شوند، انتهای موها را نیز زیر جوراب قرار دهید و بخوابید. صبح جوراب و دم اسبی را باز کنید و از حجم و حالت زیبای موهای خود لذت ببرید. فقط لازم است پس از برس کشیدن موها کمی اسپری حجم دهنده روی آن‌ها بزنید تا حجم و زیبایی آن بیشتر شود.

فر کردن موها با روش دستمال کاغذی 

استفاده از دستمال کاغذی برای فر کردن مو یکی از بهترین روش‌های جایگزین بیگودی است. این روش، موهای فر پرپشت و زیبا برای‌تان به ارمغان می‌آورد که فر بودن‌شان طبیعی به‌نظر می‌رسد.

موهای خود را بشویید و با استفاده از حوله، آب و رطوبت اضافی آن را بگیرید. یک برگ دستمال کاغذی بردارید و آن را تا بزنید؛ از موهای خود دسته‌های کوچکی جدا کنید و انتهای موها را دور دستمال کاغذی بپیچید؛
سپس این قسمت‌ها را به سمت بالا رول کنید تا به ریشه‌ی موها برسید. بعد از این که قسمت‌های جداشده را رول کردید، برای ثابت نگه‌داشتن آن، دستمال کاغذی را به اطراف موهای رول‌شده گره بزنید؛این روش را روی بقیه‌ی موهای خود نیز تکرار کنید؛
شب با همین وضعیت به تختخواب بروید. دستمال‌ها را صبح باز کرده و با انگشت موهایتان را مرتب کنید.
در نهایت برای حفظ حالت موها، از اسپری استفاده کنید.

 

با بافتن موهایتان را موجدار کنید

اگر به فرهای باز و طبیعی علاقه دارید بافتن موها بهترین روش است. برای حالت دادن به مو به این شکل، وقتی موها نمدار هستند با کرم حالت دهنده قسمت پایینی ساقه موها را بپوشانید و سپس موها را در سه قسمت مختلف ببافید. هرچه محل و شکل بافته‌ها رندم و نامنظم باشد نتیجه کار زیباتر خواهد شد. دو سانت انتهایی موها را نبافته بگذارید و با کش هر کدام را ببندید. سپس بخوابید و صبح با فرهایی ملایم، طبیعی و زیبا از خواب بیدار شوید که با یک برس کشیدن ساده آماده خواهند بود.

فرهای مو را زیباتر کنید

خانم‌هایی که موهای فر طبیعی دارند هم می‌توانند برای حالت دادن به مو از تکنیک‌های زمان خواب بهره بگیرند. برای این کار شما به یک کرم مخصوص موهای فر نیاز دارید. این کرم را شب قبل از خواب روی موهای خود بزنید و آن‌ها را شانه کنید. خواهید دید که صبح فرهای موهای شما بازتر و مرتب‌تر شده و کنترل کردن آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود.

 


بیشتر بخوانید: آموزش کامل صاف کردن موها با سشوار توسط خودتان


حالت دار کردن موها با روش هدبند

زمانی که موهایتان مرطوب است، یک هدبند دور سر خود ببندید؛ موهای خود را به دو نیمه تقسیم کرده و هر یک از نیمه‌ها را دور هدبند بپیچید؛ زمانی که به انتهای مو رسیدید، برای وصل‌کردن آن، از یک سنجاق یا گیره‌ی مو استفاده کنید؛
می‌توانید برای سرعت‌بخشیدن به روند خشک‌شدن موهایتان، از سشوار استفاده کنید یا این که شب را با این شرایط بخوابید تا صبح موهایتان کاملا خشک شود؛
زمانی که موها کاملا خشک شد، می‌توانید آن را از دور هدبند باز کنید و هدبند را نیز از سرتان بردارید؛
با انگشتان خود، موها را مرتب کنید. اگر می‌خواهید به موهایتان حجم دهید، در آخر از اسپری نمک دریا استفاده کنید.

 

به موهایتان حجم بدهید

سشوار کشیدن موها برای ایجاد حجم و حالت دادن به مو بسیار زمان‌بر و آسیب زا است. اما شما با یک کرم حجم دهنده بدون نیاز به سشوار می‌توانید حالت سشوار را در موها ایجاد کنید. برای این کار کرم را روی قسمت‌های پایین ساقه مو بزنید و موها را دور بیگودی‌های بزرگ بپیچید. فقط پیچیدن قسمت بالای موها کافی است و اختلالی در خواب شما به وجود نخواهد آمد. صبح بیگودی‌ها را باز کنید و با انگشت موها را از هم باز کنید و از حالت زیبای آن‌ها لذت ببرید.

 

ترفندهای حرفه‌ای برای حالت دادن مو

  • برای اینکه با اسپری‌های حالت دهنده، موهایتان خشک نشود و به همدیگر نچسبد، راه ساده ای وجود دارد. چند قطره روغن مو را کف دستتان بمالید و موهایتان را به آرامی چنگ بزنید و سپس از اسپری حالت دهنده استفاده کنید.
  • برای داشتن حالت دادن مو کوتاه یا بلند، دسته‌ای از مو را لای گیره‌ی اتوی مو بگذارید و بقیه موها را به دور آن بپیچید و دو دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی باز کنید.
  • اگر می‌خواهید در طول شب، حالت موهایتان حفظ شود، دستمال یا روسری نرم و ظریف روی سرتان ببندید تا موهایتان کاملاً پوشیده باشد.
  • برای داشتن موهای صاف، آنها را هنگام خشک کردن، به طرف پایین شانه کنید تا خشک شود. تکرار این کار باعث می‌شود به مرور زمان حالت موهایتان تغییر کرده و صاف شود.
  • برای اینکه با سشوار موها را فر و خوش‌حالت کنید، جهت نگه داشتن اتوی مو یا برس را از حالت عمودی به افقی و بالعکس تغییر دهید و این کار را مدام تکرار کنید. تا فرهای خوش فرم‌تری داشته باشید.
  • اگر قبلاً از ژل یا اسپری حالت دهنده استفاده کرده‌اید و وقت ندارید موهایتان را بشویید کافیست کمی آب روی موهایتان اسپری کنید تا ژل یا حالت‌دهنده‌ای که روز قبل به موهایتان زده‌اید دوباره فعال ‌شود.
  • برای آنکه فر یا حالت مو ثابت بماند بعد از سشوار یا اتو کردن هر بخش مو، آن را با یک سنجاق یا گیره در همان حالت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه نگه دارید. قطر برس یا اتو باید تقریبا ۵ سانتی متر باشد.

برگرفته از: chetor.com و redmag.ir و digistyle.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version