پوست صورت یکی از حساس ترین اجزای بدن می باشد بنابراین برای شستشوی آن باید به یکسری نکات توجه کرد و حساسیت به خرج داد. قبل از هر چیز لازم است نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس آن شوینده مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید.

 

بایدها و نبایدهای شستشوی صورت

 

ابتدا دست هایتان را بشویید تا آلودگی ها از روی دست ها به صورت تان منتقل نشود.

حتما قبل از خواب صورت تان را بشویید. خوابیدن با آرایش باعث بسته شدن منافذ پوست، ایجاد جوش و پیری زودرس پوست می شود.

 

آرایش تان را پاک کنید

اگر روی صورت تان آرایش دارید حتما ابتدا آرایشتان را پاک کنید سپس صورت تان را بشویید. برای پاک کردن آرایش می توانید از میسلار واتر یا دیگر پاک کننده های آرایش استفاده کنید.

یادتان باشد حتما بعد از استفاده از میسلار واتر صورت تان را بشویید.

برای شستشوی صورت از آب ولرم استفاده کنید

برای شستشوی صورت، از آب ولرم رو به خنک استفاده کنید. آب داغ  باعث خشکی بیش از حد پوست می شود و آب سرد هم نمی تواند پوست تان را عمقی پاک کند و باعث التهاب پوست می شود.

 

هیچ گاه برای شستن صورت از صابون استفاده نکنید.

استفاده از صابون برای شستن پوست، باعث خشکی و از بین رفتن رطوبت پوست می شود که این امر به مرور زمان موجب پیری زودرس پوست خواهد شد.

البته استفاده از پن مشکلی ندارد. پن ها ظاهری شبیه صابون دارند اما عملکردشان کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: پن شستشوی صورت چیست و چه تفاوتی با صابون دارد؟

شوینده مناسب پوست تان را شناسایی کنید.

شوینده های صورت در انواع مختلفی وجود دارند. اینکه شما ژل شستشوی صورت، یا فوم یا پن استفاده کنید فرقی نمی کند. مهم این است که با جنس پوست تان متناسب باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ژل های شستشوی صورت مناسب پوست چرب و مستعد آکنه

 

روش صحیح شستن صورت

صورت تان را خیس کنید. به اندازه کافی شوینده روی پوست بریزید. سپس با نوک انگشت و با حرکات دورانی روی پیشانی، بینی، گونه ها و تمام صورت و گردن ماساژ دهید. و به خوبی آبکشی کنید.

یادتان باشد که هیچگاه نباید از شوینده بدن یا دست به صورت تان بزنید. این کار باعث خشکی و تحریک پوست صورت می شود.

 

برای خشک کردن پوست از حوله تمیز و نرم استفاده کنید.

وقتی شستشوی صورت تان تمام شد با آب سرد کار شستشو را به پایان برسانید. استفاده از آب سرد باعث افزایش گردش خون و بسته شدن منافذ پوست می شود. برای پاک کردن صورت تان از یک حوله تمیز و نرم استفاده کنید. استفاده از حوله ای که تمیز نیست یا آن را در حمام آویزان کردید، باعث انتقال باکتری و کپک می شود.

 

مرطوب کننده فراموش نشود.

بعد از اینکه شستشوی صورتتان کامل شد بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده، آبرسان و کرم های روز و شب است. اگر پوست چرب دارید بهتر است ابتدا با استفاده از تونر پوست تان را پاک کنید تا چربی پوست را کنترل کرده باشید و بعد از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:معرفی بهترین کرم های مرطوب کننده موجود در بازار

 

در استفاده از اسکراب و لایه برداری پوست زیاده روی نکنید.

استفاده بیش از حد از اسکراب و لایه برداری پوست به لایه محافظ پوست آسیب وارد می کند و باعث از بین رفتن رطوبت و خشکی پوست می شود.

همچنین پوست نمی تواند از خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند و باعث ایجاد لک و آسیب می شود.

یک الی دو بار در هفته از ماسک اسکراب استفاده کنید.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version