این صندلی‌های زیبا با ساده ترین مواد و در ارزان‌ترین حالت ساخته می‌شوند و دکوری عالی برای خانه هستند. درست کردن‌شان مانند آب خوردن است! خودتان ببینید!

 

در پست امروز به شما آموزش می‌دهیم چه طور صندلی‌های زیبای قارچی بسازید و از آنها در دکوراسیون خانه، اتاق کودک و میهمانی‌های‌تان استفاده کنید!

به چه چیزهایی نیاز داریم؟

– کنده چوب (تنه درخت)

– کاغذ سمباده

– رنگ چوب (ترجیحا سفید)

– قلم موی رنگ زنی

– تخته ام دی اف یا چوبی (دایره شکل)

– دستگاه منگنه

– پیچ گوشتی

– پیچ

– دستگاه دریل

– روزنامه باطله

– چسب نواری

– صفحه فومی

– پارچه (به رنگ سفید و قرمز)

– رنگ پارچه (به رنگ سفید)

– چسب پارچه

شروع کنیم!

ابتدا کنده چوب را به وسیله کاغذ سمباده صیقل دهید تا تراشه‌ یا لبه تیزی به آن نماند.

تراشه‌ها و گرد و خاک را از روی کنده پاک کنید و به وسیله رنگ چوب سفید رنگ آمیزی‌اش کنید.

از پارچه قرمز دایره‌ای به قطر ۳۰ سانتی متر جدا کنید. دایره باید بزرگ تر از صفحه ام دی اف باشد.

سپس از پارچه سفید دایره‌ای با قطری ۱ سانتی کمتر از قطر تخته ام دی اف ببرید.

مقداری چسب پارچه در مرکز تخته ام دی اف بریزید و آن را در سر تا سر تخته پخش کنید و پارچه سفید را در روی آن قرار دهید و بچسبانید. لبه‌های پارچه سفید را به تخته نچسبانید.

تخته ام دی اف را روی کنده درخت قرار دهید به طوری که سطحی که پارچه سفید روی آن است به سمت پایین باشد.

در مرکز تخته ام دی اف ۳ سوراخ، به شکل مثلث، به وسیله دریل ایجاد کنید.

پیچ‌ها را در سوراخ‌های ایجاد شده قرار دهید و به وسیله پیچ گوشتی سفت‌شان کنید. به این ترتیب صفحه ام دی اف به کنده درخت متصل می‌شود.

روزنامه‌ها را مچاله و پاره کنید و در روی صفحه ام دی اف قرار دهید. به جای روزنامه از ابر اسفنجی تکه تکه شده هم می‌توانید استفاده کنید. سپس آنها را به وسیله نوار چسب به صفحه فیکس کنید. خیلی مهم است که حتما روزنامه‌ها را فشرده کنید و تا جایی این متراکم سازی را ادامه دهید که سطح روزنامه با فشار وارد کردن پایین نیاید. در غیر این صورت بعد از نشستن روی صندلی قارچی‌تان، صندلی شکلش را از دست می‌دهد.

صفحه فومی را به صورت یک دایره ببرید و لبه‌هایش را با استفاده از قیچی مانند عکس گرد کنید.

پارچه قرمز را روی فوم قرار دهید و لبه‌های پارچه را روی فوم برگردانید. کنده را سر و ته روی زمین قرار دهید و لبه‌های پارچه قرمز را روی صفحه ام دی اف قرار دهید و با استفاده از دستگاه منگنه به آن منگنه‌اش کنید. حواستان باشد که پارچه سفید را منگنه نکنید.

حالا با استفاده از چسب پارچه لبه‌های پارچه سفید را روی پارچه قرمز بچسبانید.

این نکته را فراموش نکنی که نصف زیبایی کار شما به تمیز و دقیق بودن آن است پس کار را با حوصله و ریزه کاری انجام دهید تا نتیجه نهایی شگفت زده‌‌تان کند!

حالا وقت نقاشی است!

با استفاده از مداد سفید یا گچ جاهایی که می‌خواهید خال‌های قارچ‌تان را بکشید مشخص کنید. حالا قلم موی‌تان را بردارید و با استفاده از رنگ پارچه این دایره‌ها را رنگ کنید. اجازه دهید که دایره‌ها خشک شوند.

به جای رنگ کردن می‌توانید دایره‌های کوچک پارچه‌ای به قطر ۱ سانتی متر درست کنید و با استفاده از چسب پارچه یا دوختن با نخ سفید، آنها را به قارچ زیبای‌تان وصل کنید!

حالا از این صندلی‌های بامزه در حیاط خلوت، خانه و آشپزخانه استفاده کنید!

منبع: footofan.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version