آیا اغلب اوقات بعد از سشوار کشیدن احساس می کنید موهایتان پف کرده و حالت وز به خود گرفته است؟ حتی اگر مدت زمان زیادی را صرف سشوار کشیدن کرده باشید باز هم ممکن است این مشکل برایتان پیش بیاید. برای این که موها بعد از سشوار وز نشوند باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه بیان می کنیم.

 

برطرف کردن وزی مو بعد از سشوار کشیدن

♦ هنگام شستشوی مو ها حتما به آنها نرم کننده زده تا موهایتان نرم شده و از وز آن کاسته شود.

♦ بعد از حمام موهایتان را آبگیری کنید و یک حوله نخی دور موها بپیچید تا موها نزدیک به خشک شدن شوند و تنها کمی نمناک باشند تا برای سشوار کشیدن آماده شوند، به جز مواقعی که عجله دارید که می توانید با سشواری که از بالای سر به پایین می گیرید و شانه ای که به موها می کشید آب موها را بگیرید و موهایتان را برای سشوار کشیدن آماده کنید.

♦ در این مرحله موهایتان را به لایه های نازک تقسیم کنید و سشوار بکشید تا صاف شوند. اگر دسته های موهای شما بزرگ باشند و سشوار نتواند حرارت خود را به همه موها برساند در نهایت موهایی وز کرده خواهید داشت که هنوز زیاد خوب خشک نشده اند

 

♦ توجه داشته باشید که برای صاف تر شدن موها بهتر است از باد داغ سشوار استفاده کنید زیرا کم بودن حرارت  سشوار باعث وزتر شدن موها و حالت نگرفتن آنها می شود.

♦ زمانی که موها را دور برس می‌پیچانید باید سشوار را از بالا به برس نزدیک کنید تا حرارت مستقیم به آن بخورد.

♦ وقتی کل موها یکبار سشوار کشیده شد و موها کاملا خشک شدند، کمی سرم رفع وزی مو را به نوک انگشتان زده و در لابه لای موها و روی موها بکشید.

♦ سپس دوباره موها را تقسیم بندی کرده و لایه لایه سشوار بکشید. این مرحله با دقت و آرامش بیشتری انجام دهید.

 

♦ اگر موهایتان بسیار پر یا فر خیلی ریز و سیمی است گاهی لازم می شود موها را برای بار سوم نیز  تقسیم کرد و سشوار کشید تا کاملا صاف و بدون وز شوند .

♦ در پایان کار تا آماده شدن کاملتان بهتر است موها را با یک کلیبس بزرگ در پشت سر به حالت افتاده و آویزان نه جمع بالا ببندید  تا با فعالیت و عرق کردن حالتشان تغییر نکند.

 

نکته: سرم‌های رفع وزی مو را به کف سرتان نزنید. این کار باعث می‌شود پوست سرتان چرب شود.

نکته: اگر مرتب از سشوار استفاده می کنید، حتما از ماسک مو استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش کامل صاف کردن موها با سشوار توسط خودتان

آموزش سشوار کشیدن موهای کوتاه توسط خودتان

ترفند ساده برای پرپشت نشان دادن موها با سشوار + فیلم

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version