رنگ قهوه‌ای رنگی گرم و تطبیق پذیر است و از نظر ترکیب آن با رنگ‌های دیگر محدودیت زیادی وجود ندارد اما برخی از رنگ‌ها بهترین انتخاب رنگ لباس برای موی قهوه‌ای هستند که زیبایی آن را چندین برابر می‌کنند. البته همان طور که می‌دانید انتخاب رنگ لباس تنها به رنگ مو محدود نمی‌شود و در این میان رنگ پوست هم نقشی اساسی ایفا می‌کند اما تطبیق دادن لباس با رنگ مو بهترین نقطه شروع است و اگر می‌خواهید بهترین رنگ لباس برای موی قهوه‌ای را پیدا کنید این مقاله را مطالعه کنید و با پنج رنگی که زیباترین جلوه را روی موی قهوه‌ای دارند آشنا شوید.

برای انتخاب رنگ لباس برای موی قهوه‌ای تضاد نقشی اساسی ایفا می‌کند. هیچ کس دوست ندارد رنگ موهایش در میان رنگ‌های مشابه لباس گم شود پس باید دنبال رنگ‌هایی باشید که بیشترین تضاد را با رنگ قهوه‌ای دارند و رنگ لباس خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. خوشبختانه قهوه‌ای یک رنگ چندگانه و ترکیبی است و مجموعه متنوعی از رنگ‌ها در تضاد با آن قرار دارند که از آن جمله می‌توان به دامنه صورتی، زرد کمرنگ، آبی، قرمز و رنگ‌های خنثی از طیف روشن اشاره کرد.

 


بیشتر بخوانید: شناسایی رنگ پوست و رنگ موی مناسب برای پوست شما


 

صورتی پررنگ بهترین رنگ لباس برای موی قهوه‌ای

اگر می‌خواهید جلوه زیبایی به موی قهوه‌ای خود بدهید از طیف‌های تند و روشن رنگ صورتی برای لباس‌های خود استفاده کنید. چون رنگ ملایم و تیره موهای شما استفاده از طیف‌های تند و روشن متضاد را در کنار آن ساده‌تر می‌کند، مزیتی که بقیه افراد از آن بی‌بهره هستند.

 

سولانژ نولز خواهر بیانسه پوست تیره و خوشرنگی دارد که با انتخاب یک کت و شلوار گوچی صورتی، زیبایی پوست و موی خود را با آن به خوبی به نمایش گذاشته است. به این ترتیب هم پوست و موی وی شاداب‌تر به نظر می‌رسد و هم رنگ لباس او بهترین جلوه را به خود گرفته است.

کریستین اسکات تامس بازیگر معروف سینما در مراسم فرش قرمز از موهای قهوه‌ای کوتاه خود به عنوان یک اکسسوری استفاده کرده است که لباس بلند و زیبای صورتی او را زیباتر کرده است و چهره او را نیز جوان‌تر نشان می‌دهد. این رنگ با رنگ فرش زمینه مراسم هم ترکیب جالبی به وجود آورده است.

آبی نفتی و سرمه‌ای بهترین رنگ لباس برای موی قهوه‌ای

رنگ آبی تیره و سرمه‌ای از تطبیق‌پذیرترین رنگ‌ها هستند که جلوه بسیار زیبایی روی موهای قهوه‌ای به وجود می‌آورند. میراندا کر مدل معروف که با موهای قهوه‌ای زیبایش شناخته می‌شود با این لباس بلند سرمه‌ای شانه افتاده، هم سعی کرده حضوری نه چندان چشمگیر در خیابان داشته باشد و هم روی قرمزی لب‌هایش تاکید کرده است.

شاید بیشتر مواقع اولین انتخاب خانم‌های شیکپوش برای لباس، رنگ سرمه‌ای باشد چون این رنگ سردی و تیرگی را همزمان با هم دارد بدون این که از جذابیتش کاسته شود. میروسلاوا دوما ستاره موقهوه‌ای روسی دنیای مد هم از این مساله به خوبی آگاه است و در پوشش‌های روزمره خود از این رنگ به درستی استفاده می‌کند بدون آن که نیاز به استفاده از اکسسوری‌های رنگارنگ داشته باشد.

جیووانا انگلبرت از چهره‌های شناخته شده در دنیای مد است که استعداد خاصی در ترکیب رنگ و طرح لباس‌ها دارد و می‌داند که چطور باید یک بلوز سرمه‌ای ساده را با دامن طرح‌دار نزدیک به آن ترکیب کند که هم استایلش متعادل به نظر برسد و هم بتواند روی رنگ مو و پوستش تاکید خوبی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: بهترین فرمولهای ترکیب رنگ مو به همراه عکس


زرد لیمویی بهترین رنگ لباس برای موی قهوه‌ای

بین رنگ‌های پاستل رنگ زرد کمرنگ یا همان لیمویی بهترین جلوه را در کنار موی قهوه‌ای دارد و اگر به رنگ‌های پاستل علاقه دارید می‌توانید لیمویی را به عنوان رنگ لباس خود انتخاب کنید. کسانی که موی بلوند دارند نمی‌توانند از این رنگ زیبا استفاده کنند اما اگر مثل الیسا سدانو موهای قهوه‌ای خوشرنگی دارید می‌توانید با یک لباس مجلسی لیمویی جلوه زیباتری به رنگ پوست و موی خود بدهید. البته خانم‌هایی که پوست سردی دارند بهتر است به جای این رنگ از طیف آبی یا صورتی روشن استفاده کنند.

رنگ زرد لیمویی محدود به داشتن پوست روشن و موی قهوه‌ای نیست و اگر مثل کری واشینگتن پوست تیره‌ای هم داشته باشید می‌توانید به خاطر رنگ قهوه‌ای موهایتان از لباس زرد روشن استفاده کنید و جلوه زیباتری به رنگ پوست و آرایش خود بدهید.

کیارنان شیپکا ستاره جوان تلویزیون و سینما از موقهوه‌ای‌های معروف هالیوود است که نشان داده است رنگ زرد تنها محدود به فصل تابستان نیست و در فصل‌های سرد هم می‌توان از این رنگ زیبا استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: چگونه رنگ کرم پودر مناسب پوستتان را انتخاب کنید؟


رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم

رنگ‌های خنثی تطبیق پذیرترین رنگ‌هایی هستند که می‌توانید برای لباس‌های خود استفاده کنید اما برای کسانی که موهای تیره دارند طیف تیره رنگ‌های خنثی مثل مشکی و قهوه‌ای و خاکستری تیره گزینه مناسبی نیست. به جای این رنگ‌ها می‌توانید از طیف‌های روشن‌تر خنثی مثل سفید و کرم استفاده کنید مثل الکسا چانگ که با این لباس شیری تضاد زیبایی با موهای تیره او به وجود آورده است.

اگر علاوه بر موی قهوه‌ای پوست گرمی هم دارید که می‌خواهید برنزه و خوشرنگ به نظر برسد از رنگ سفید برای لباس‌های خود استفاده کنید. حتی اگر برنزه کرده‌اید و از نتیجه آن راضی نیستید می‌توانید با پوشیدن لباس سفید جلوه بهتری به پوست برنزه شده خود بدهید.

جولیا روتفیلد ستاره مد فرانسوی که جزو چهره‌های تاثیرگذار دنیای مد به شمار می‌رود مثل مادرش کارین روتفیلد موهای قهوه‌ای تیره‌ای دارد که برای تاکید روی آن‌ از یک لباس مجلسی بلند سفید مایل به شیری استفاده کرده است. او این استایل مجلسی شیک را با اکسسوری‌های مشکی با طیف متضاد کامل کرده است.

رنگ قرمز بهترین رنگ لباس برای موی قهوه‌ای

همان طور که بارها گفته‌ایم لباس قرمز به همه می‌آید و فرقی نمی‌کند موی بلوند داشته باشید یا قهوه‌ای. اما می‌توان گفت رنگ قرمز بهترین رنگ لباس برای موی قهوه‌ای است چون بیشتر کسانی که موی قهوه‌ای دارند ته رنگ قرمزی در زیر نور خورشید در موهایشان دیده می‌شود و این ته رنگ باعث می‌شود که قرمز بیشتر به آن‌ها بیاید و روی زیبایی موهایشان تاکید شود.

جیمی چانگ از خوش لباس‌ترین ستارگان هالیوود است که علاقه خاصی هم به رنگ قرمز دارد. در این ترکیب لباس زیبا او توانسته است رنگ قرمز را با رنگ‌های سیاه و سفید خنثی همراه کند و روی تندی قرمز تاکید کند بدون آن که لباسش خیلی تند و جیغ به نظر برسد.

لیلی کالینز را همه با ابروهای پر و ترکیب پوست روشن و موهای قهوه‌ای می‌شناسند. او با این لباس قرمز زیبا هم روی تیرگی موها و هم روی روشنی پوستش تاکید کرده است و جلوه‌ای جذاب به استایل خود داده است.

 

منبع: redmag.ir

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version