آیا شما  ازحجم موهایتان راضی نیستید؟ آیا می خواهید موهایتان ضخیم و قوی شود  اگر  به دنبال داروهای خانگی طبیعی و موثر هستید که به رشد مو کمک کند می توانید با استفاده از راهکارهای خانگی و مواد طبیعی ضخامت موهای خود را افزایش دهید.

 

 

بهترین روش های خانگی برای ضخیم شدن موها

 

تخم مرغ

 

استفاده از یک منبع پروتئینی عالی مانند تخم مرغ می تواند یک درمان و راه کار طبیعی و خانگی برای افزایش ضخامت موها شود.

برای این منظور تنها کافیست 1 یا 2 تخم مرغ را متناسب با اندازه موهایتان را درون یک ظرف مناسب بشکنید و آن را به خوبی مخلوط کنید تا زرده و سفیده تخم مرغ با یکدیگر ترکیب شوند. اکنون تخم مرغ زده شده را روی موهای مرطوب خود بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی مو باقی بماند و سپس موهایتان را با آب گرم بشویید. از این روش می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید.

همچنین  می توانید یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن مو و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. 10 دقیقه با این مواد مو را ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشوئید یک بار در هفته این کاررا انجام دهید

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون یکی از روغن های طبیعی است که علاوه بر مزایای سلامتی که برای بدن دارد می تواند در تقویت و افزایش ضخامت موها نیز بسیار موثر باشد.

برای این راهکار خانگی باید مقداری روغن زیتون گرم شده را روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 30 تا 45 دقیقه روی پوست و موی سر باقی بماند. البته می توانید این کار را شب انجام دهید و روغن به مدت یک شب تا صبح روی مو باقی بماند و سپس موهای خود را با آب گرم و شامپوی ملایم بشویید. از این روش ساده نیز می توانید 2 بار در هفته استفاده کنید تا ضخامت موهایتان به تدریج افزایش پیدا کند.

 

سرکه‌ی سیب

سرکه‌ی سیب به غیر از بازگرداندن PH طبیعی پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک خواهد کرد، رشد مو را افزایش می‌دهد و تجمع مواد را روی هر تار مو از بین می‌برد. برای استفاده از سرکه‌ی سیب، قسمت‌های مساوی آب و سرکه‌ی سیب را در یک کاسه‌ی تمیز بریزید.

بعد از شستن موهایتان با شامپو، با این مخلوط موها را آبکشی کنید. اگر بوی آن برایتان ناخوشایند است، می‌توانید برای پنهان کردن بوی آن، اسانس مورد علاقه‌تان را اضافه کنید. بعد از اینکار، دیگر موها را آبکشی نکنید.

 

آووکادو

 

آووکادو یک منبع غنی از ویتامین E است و استفاده از آن می تواند علاوه بر مرطوب و نرم نگه داشتن موها نقش موثری نیز در افزایش ضخامت موها دارد.

برای این روش خانگی به یک آووکادو، نیمی از یک موز و یک قاشق روغن زیتون نیاز دارید. ابتدا آووکادو و موز را له کنید و سپس آن را با روغن زیتون مخلوط کنید تا حالت خمیری و نرمی ایجاد شود. این ترکیب را روی پوست سر ماساژ داده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی سر باقی بماند تا مواد مغذی آن جذب پوست و مو شود. بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده موهای خود را با شامپو بشویید. از این ماسک خانگی می توانید 1 بار در هفته استفاده کنید.

 

دانه شنبلیله

شنبلیله یکی دیگر از داروهای طبیعی است که میتوانید تاثیر آن را برروی موهایتان  امتحان کنید

2-3 قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را در آب ساده به مدت 10 ساعت خیس کنید. 
خمیر  دانه شنبلیله خیس شده  با اضافه کردن کمی آب در مخلوط کن یا میکسرکنید روی پوست سر قرار داده و نیم ساعت بعد  بشوئید هم موها را پرپشت میکند و هم شوره سر را درمان میکند.

 

روغن کرچک

 

ماساژ دادن پوست سر با روغن کرچک یکی از راهکارهای ساده و خانگی برای افزایش ضخامت موهاست. این روغن می تواند به خوبی مانع از ریزش موها شده و به علت بالا بودن اسید چرب و ویتامین E آن، یک راهحل عالی برای افزایش رشد موها خواهد بود.

روغن کرچک را با حرکت دایره ای روی پوست سر ماساژ دهید و سپس موهای خود را با یک حوله مرطوب شده با آب گرم پوشش دهید. 1 ساعت صبر کنید و سپس موهایتان را به روش معمول بشویید. از این راهکار خانگی یک بار در هفته استفاده کنید و بعد از گذشت چند هفته شاهد ضخیم شدن موهایتان باشید!

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین داروهای خانگی برای افزایش رشد موها است. ماساژ دادن پوست سر با روغن خالص نارگیل برای داشتن  موهای ضخیم بسیار موثر است. پروتئین موجود در روغن نارگیل رشد مو را زیاد میکند. ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل  گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و   فولیکول های مو مواد مغذی را بهتر جذب میکند

حرارت روغن نارگیل و ماساژ روغن در پوست سر با استفاده از نوک انگشتان.
همیشه در حرکت دایره ای ماساژ دهید و خیلی فشار ندهید
پس از استفاده از روغن  سر خود را با یک حوله ضخیم بپوشانید پس از نیم ساعت با شامپوی ملایم بشوئید. حداقل یکبار در هفته این کاررا انجام دهید

 

 

آلوئه ورا

 

آلوئه ورا یکی دیگر از مواد طبیعی بسیار محبوب و پرطرفدار است که می تواند در افزایش ضخامت موها نیز بسیار موثر باشد.

ژل یک یا 2 برگ از آلوئه ورا را استخراج کنید و سپس آن را روی پوست و موی سر بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپو و آب گرم بشویید. اگر از این روش 1 یا 2 بار در هفته به طور منظم استفاده کنید ضخامت موهایتان بیشتر خواهد شد.

همچنین می توانید ترکیبی دیگری از ژل آلوئه ورا درست کنید به این ترتیب که ، مقدار کمی از هویج  پخته و تخم مرغ را با ژل آلوئه ورا خوب مخلوط کنید و سپس بر روی پوست سر بمالید10-15 دقیقه بعد آن را با آب و شامپوی ملایم بشوئید

سعی کنید این درمان یک یا دو بار در هفته برای داشتن  موهای سالم و ضخیم تر انجام دهید.
مصرف یک قاشق غذاخوری از آب آلوئه ورا هر روزبا معده خالی نیز به بهبود رشد مو کمک می کند.

 

حنا

پودر حنا و  عصاره برگ حنا   از مواد مفید است که  زنان هندی  یک بار در هر هفته برای بهبود ضخامت موهای خود  از این درمان قدیمی استفاده میکنند

چند برگ حنا تازه را در یک مخلوط کن  ریخته  کمی آب بریزید و چند ساعت بماند   این مخلوط را روی سر گذاشته و موهار ا پوشش میدهیم سه ساعت بعد آن را می شوئیم

درمان دیگر این است  پودر حنا را در یک کاسه آب به مدت یک شب خیس میکنیم دو بار در هفته این کار را انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید.

 

استفاده از مواد غذایی مناسب و مغذی

برخی رژیمهای غذایی مغذی که شامل چربی ها، پروتئین ها و ویتامین های ضروری و مفید برای سلامتی باشد، می تواند به درمان شکنندگی و نازکی موها کمک کند. در واقع، یکی از علل شکنندگی موها، سوتغذیه فرد است.
برای کمک به درمان این شکنندگی و نازکی ناشی از سوء تغذیه، باید مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی را در برنامه غذایی خود گنجاند. این مواد غذایی عبارتند از:
*ماهی سالمون که درصد بالایی از پروتئین و اسیدهای چرب دارد.
*تخم مرغ که پروتئین، امگا سه و آهن دارد.
*گردو، بادام و آجیل های دیگر که منابع خوبی از اسیدهای چرب محسوب می‌شوند.
*ماست پروبیوتیک که منبع پروتیین است.
*لوبیا سبز، لوبیای سیاه، لوبیا چیتی و سایر انواع لوبیاها که حاوی پروتئینند.

برای استفاده از خواص این غذاها در درمان، باید یک یا دو وعده از هر یک از غذاهای ذکر شده را در برنامه غذایی روزانه گنجاند. اثر این مواد غذایی تا جایی است که حتی اضافه کردن آنها فقط ۳ یا ۴ وعده در هفته به رژیم غذایی سبب بهبود سلامت موهای آنها خواهد شد.

 

*** افرادی که دچار ریزش یا شکنندگی موی یکباره و غیر قابل توضیح می شوند باید حتما به پزشک مراجعه کنند چراکه ممکن است دلیل پزشکی اساسی برای این ریزش موی ناگهانی وجود داشته باشد و بر این اساس حتما باید تحت درمان علمی از سوی متخصصان قرار گیرند و آزمایشهای تشخیصی لازم برای یافتن دلیل اصلی آن را انجام دهند. هرچند این قبیل موارد بندرت پیش می آید و در بیشتر مواقع درمان های طبیعی خانگی کم هزینه و کم خطرند و ارزش امتحان کردن دارند.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version