رفع تیرگی زیر چشم

اگر اهل قهوه هستید بهتر است بعد نوشیدن قهوه، برای رفع سیاهی دور چشم تفاله‌ی آن‌ را دور نریزید. به این دلیل که با استفاده از آن‌ می‌توانید چشمانی سرحال و شاداب و زیبا داشته باشید. تفاله قهوه و نارگیل را به‌نسبت مساوی باهم مخلوط کنید و به‌مدت ۱۵ دقیقه روی پوست اطراف چشم خود قرار داهید. این ماسک را ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

 

موهایی زیبا و تمیز

اگر از موهای چرب خود خسته شده‌اید، نمک معمولی یا نمک دریا، به‌عنوان گزینه‌ای تخصصی‌تر، به شما برای حل این مشکل کمک خواهد کرد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری نمک را به شامپوی خود اضافه کنید و موهای خود را با آن بشویید، با این روش موهای شما برای مدت طولانی‌تری تمیز خواهند ماند.

 


بیشتر بخوانید: درمان قطعی ریزش مو با طب سنتی


ابروها و مژه‌های ضخیم و پرپشت

ظرف ریمل‌های کهنه و قدیمی خود را نگه دارید. بعد از اینکه ظرف و برس ریمل را به‌خوبی شست‌وشو دادید، مخلوط یک قاشق روغن کرچک، یک قاشق ژل آلوئه‌ورا و دو عدد قرص ویتامین E را داخل ظرف ریمل بریزید و این ماده را با کمک برس ریمل به مژه‌ها و ابروهای خود بمالید. به مدت یک ماه هر شب قبل خواب این کار را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: روش تهیه سرم خانگی برای تقویت و رشد سریعتر مژه ها


 

 

از بین بردن سلولیت

۲ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل، ۵ قاشق غذاخوری خاک رس و ۱۰ قاشق غذاخوری آب گرم را باهم مخلوط کنید. این ماسک را روی قسمت‌هایی که دچار سلولیت هستند (شکم، پهلوها، باسن و بازوها) قرار دهید و با کمک سلفون روی آن را بپوشانید. حدود یک ساعت منتظر بمانید و بعد از باز کردن نوار سلفون یک دوش آب گرم بگیرید.

هفته‌ای یک بار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

 


بیشتر بخوانید: سلولیت چیست/درمان سلولیت با ورزش و ماساژ


 

از بین بردن موهای زائد بدن

شکر یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع موهای زائد است، چراکه استفاده از این روش درد کمتری دارد و کمتر به پوست آسیب می‌زند و از طرف دیگر به رفع موهای زیرپوستی نیز کمک زیادی می‌کند

یک‌چهارم لیوان آب‌لیمو، دو لیوان شکر و یک‌چهارم لیوان آب را مخلوط کنید و این مواد را روی حرارت کم قرار دهید تا رنگ آن طلایی شود. بعد از اینکه مخلوط کمی خنک شد، آن را درجهت رویش موها روی پوست پا بمالید و بعد از خشک شدن آن را خلاف جهت رویش مو بکشید و از پوست‌تان جدا کنید.

 


بیشتر بخوانید: دستور تهیه موم عربی (شیره)


 

راز داشتن ناخن های زیبا و مستحکم

روغن نارگیل و عسل را به مقدار مساوی باهم مخلوط و چند قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید. این مخلوط برای استحکام ناخن‌ها بسیار عالی است. برای استفاده‌ی آسان می‌توانید از یک بطری لاک کهنه برای نگهداری آن استفاده کنید.

 

سفید کردن زیربغل

به کمک سیب‌زمینی خام رنده‌شده می‌توانید تیرگی پوست ناحیه زیربغل را رفع کنید. این ماسک را به‌مدت نیم‌ ساعت روی زیربغل خود قرار دهید.

 


بیشتر بخوانید: درمان موثر سیاهی زیربغل با روش های خانگی و طبیعی


 

درمان آفتاب‌سوختگی

 ژل آلوئه ورا، بهترین راه برای درمان آفتاب سوختگی است. کافی است آلوئه ورا تازه خریداری کنید و ژل داخل آن را روی قسمت سوخته بمالید. بلافاصله روند درمان بدون پوسته پوسته شدن یا تاول زدن آغاز می شود.

قبل از رفتن به رخت خواب برای درمان آفتاب سوختگی ژل آلوئه ورا را بر روی پوست خود بمالید. در هنگام صبح پوست خود را با آب بشورید.

 


بیشتر بخوانید: درمان آفتاب سوختگی با موثرترین روش های خانگی


 

درمان ترک پاشنه پا

برای از بین بردن ترک پاشنه پا باید پوست های مرده سخت اطراف پایتان را به صورت منظم لایه برداری کنید به این صورت که قبل از خواب شبانه به پاهایتان مقدار زیادی وازلین بزنید و به خوبی ماساژ دهید تا جذب پایتان شود. پس از مالیدن وازلین جوراب به پا کنید تا وازلین به خوبی در پوست شما نفوذ کند. صبح روز بعد به حمام بروید و با سنگ پا پوست های مرده پایتان را لایه برداری کنید و بعد از حمام از نرم کننده استفاده کنید.

 

از بین بردن جوش های سرسیاه و پاکسازی عمقی پوست

ماسک سیاه را در خانه هم می‌توانید تهیه کنید. ۲ قاشق غذاخوری پودر زغال فعال و یک‌ونیم قاشق غذاخوری ژلاتین حل‌شده در آب گرم را باهم مخلوط کنید و داخل مایکرویو قرار دهید تا غلیظ شود. این ماسک را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس جدا کنید.

 


بیشتر بخوانید: درمان جوش سرسیاه؛ از درمان های خانگی تا انواع دارو


 

سفید کردن دندان‌ها

جوش شیرین یکی از موادی می باشد که به سفید شدن دندان ها کمک می نماید. مسواکتان را با آب خیس کرده و کمی جوش شیرین برروی آن بریزید. دندان هایتان را برای مدت دو دقیقه با با جوش شیرین مسواک نمایید. سپس دهانتان را شسته و دهان را از جوش شیرین تخلیه نمایید. برای نتیجه گیری بهتر اینکار را ۱ بار در هفته انجام دهید.

حفظ شادابی پوست در طول روز

اگر می‌خواهید در پایان روز، پوست‌تان شاداب به‌نظر برسد، از یک اسپری شاداب‌کننده استفاده کنید. برای تهیه این اسپری می‌توانید ۱ واحد ژل آلوئه‌ورا را با ۳ واحد آب مقطر مخلوط کنید. این محلول را داخل یک ظرف اسپری بریزید و همواره همراه داشته باشید.

 


بیشتر بخوانید: ۷ ماسک طبیعی برای شادابی پوست


 

سفت کردن و خوش فرم شدن سینه

برای سفت شدن بافت سینه، می توانید هر شب دم کرده رازیانه یا عرق رازیانه بخورید. به این ترتیب که ، در یک فنجان آب داغ ، ۱۱ قاشق چایخوری تخم رازیانه را دم کرده و بعد آن را صاف کنید و با یک قاشق عسل میل کنید.

همچنین می توانید هر شب قبل از خواب به کمک وازلین آن را ماساژ دهید. بعد از دو هفته متوجه خواهید شد که پوست شما سفت‌ و در‌عین‌حال نرم شده است.

 


بیشتر بخوانید: درمان افتادگی سینه ها با حرکات ورزشی و روش های طبیعی


 

خوشبو بودن موها

برای اینکه در طول روز موهای خوشبو داشته باشید، مقداری از عطر خود را روی برس یا شانه‌تان اسپری کنید و چند بار موهای خود را با آن شانه کنید.

برگرفته از: chetor.com

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version