زنان اندام ها و سایزهای متفاوتی دارند و هیچ کدام از آنها بر دیگری برتری ندارند. شما می توانید با انتخاب لباس مناسب میان قسمت های مختلف بدن خود تناسب ایجاد کنید. به فکر لباس هایی باشید که مناسب شکل بدن شما هستند و باعث میشوند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

وزن ربط چندانی به شکل بدن ندارد. وقتی وزن اضافه میکنید، آن وزن اضافه در همه بدن شما توزیع میشود و شکل بدن شما ثابت باقی میماند. به همین خاطر است که سایز شما تغییر میکند اما شکل بدنتان ثابت است.

 

چطور شکل بدن خود را تشخیص بدهیم؟

برای تشخیص فرم بدن، نخست صاف روبروی یک آینه قدی بایستید. پاها را به هم بچسبانید و دست ها را دور از بدن نگه دارید. دور سینه، کمر و باسن خود را اندازه بگیرید. بسته به اندازه هر قسمت از بدن، می توانید مشخص کنید که شکل بدن شما از کدام نوع است و از این طریق لباس هایی را پیدا کنید که مناسب اندام شماست.

 

انواع فرم بدن زنان

 

  1.  اندام مستطیلی یا ورزشکاری
  2.  اندام سیب
  3.  اندام گلابی
  4.  اندام مثلث برعکس
  5.  اندام ساعت شنی

 

وقتی نوع بدن خود را تشخیص دادید میتوانید به دنبال لباس هایی باشید که نکات مثبت شکل بدن شما را پر رنگ تر کنند. همچنین میتوانید با زیورآلات مختلف و انتخاب رنگ های مناسب نقاط ضعف آن را بپوشانید.

 

اندام ورزشکاری ( مانند مستطیل یا موز)

بدن از بالا تا پایین نسبتا مربعی است. در این اندام ها دور کمر با دور باسن و دور سینه یکی است. بدن دارای انحنا نیست. در عوض، دارای کمری راست و شانه هایی صاف می باشند.

لباس مناسب:  دامن های چین دار و حاشیه دار بپوشید. پیراهن هایی با یقه های باز مناسب شماست. در لباس های مجلسی بهتر است دامن لباستان چاک داشته باشد.

 

اندام سیب

نوع بدنی سیب زمانی است که وزن شما بیشتر در میانه تنتان قرار دارد.  وزن اصلی بدن در اطراف قسمت میانی و قفسه سینه متمرکز شده است، که به شما ظاهری با سینه های بزرگ و شکم بیرون زده می دهد. ممکن است پاهای خوش فرم و لاغری داشته باشید.

لباس مناسب :  پیراهن های با برش های امپراطوری که از کمر به پایین آزاد است، بهتر است لباستان در ناحیه لگن ساده باشد و قسمت های طرحدار فقط در بالا یا پایین باشند. لباس هایی انتخاب کنید که در قسمت یقه دارای طرح باشد تا توجه را از میان تنه شما دور کند.

 

اندام مثلثی یا گلابی

باسن و ران شما عریض تر از شانه ها است و کمر باریکی دارید.  با بدن گلابی شکل کمر باریک بهترین دارایی شماست، پس برای به رخ کشیدن آن مطمئن باشید.

لباس مناسب:  پیراهن های کمر دار و چین دار، بالاتنه لباس روشن و پایین تنه تیره باشد. در لباس های مجلسی، بیشتر بازوها و شانه ها آشکار باشد.

اندام مثلث معکوس یا توت فرنگی 

شما دارای شانه ها و قفسه سینه ی پهن تا مرز کمر و باسن هستید.

لباس مناسب:  لباس های کمر تنگ و پایین گشاد، شلوار دم پا گشاد و دامن بلند بپوشید ، لباس های دکلته نپوشید.

اندام ساعت شنی 

این فرمت بدنی دارای انحنا و قوس است.   اندازه دور باسن و سینه معمولا برابر هستند و دور کمر باریک می باشد. بهترین لباس برای این نوع فرم بدنی لباسی که باریک بودن دور کمرتان را بیشتر نشان دهد.

لباس مناسب: لباس های یقه باز و بالا تنگ و کمر دار

برگرفته از: seemorgh.com , blog.mootanroo.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version