شاید برایتان جالب باشد که بدانید که تفاوت عطر با ادکلن چیست و یا عطر مردانه و زنانه چه تفاوت هایی با هم دارند. در قدیم برخی معتقد بودند که عطر مختص خانم هاست و ادکلن هم برای آقایان ساخته شده است. و یا عطر همانی است که داخل شیشه های رنگی ریخته می شود. اما جالب است بدانید که این تصورات کاملا اشتباه است.

فرق بین عطر و ادکلن چیست؟

عطر همان ماده خوشبویی است که از مواد گیاهی یا شیمیایی استخراج می شود و جهت استفاده با الکل یا آب ترکیب می شود. (عطر خالص قابل استفاده نیست) بنابراین اگر آب یا الکل کمتری ترکیب شود عطر غلیظ تر خواهد بود و در نتیجه ماندگاری رایحه بیشتری خواهد داشت.

تفاوت عطر و پرفیوم و ادکلن

۱- غلیظ ترین عصاره، عطر یا perfume نام دارد با غلظتی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خالص‌ترین نوع عطر است که ماندگاری رایحه آن از همه عطرها بیشتر است. معمولا عطرهایی که از نوع پرفیوم هستند ماندگاری ۶ الی ۸ ساعته داشته و البته قیمت بالاتری نیز دارند.

۲-  بعد از آن Eau de Perfume با غلظتی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد رایج ترین نوع عطر است در زمینه ماندگاری بو، می‌توان بازه ۴ تا ۵ ساعته را برای آنها در نظر گرفت. اگر قصد خرید عطر دارید از لحاظ قیمتی به صرفه تر است.

۳- ادو تویلت (Eau de Toilette) در حدود ۵ تا ۱۵ درصد غلظت داشته بوی ملایمی دارد که ماندگاری‌اش متوسط است.

۴-  ادکلن (Eau de Cologne) با غلظت کمتر از انواع قبلی در رتبه چهارم قرار دارد. درصد الکل استفاده شده در ادکلن‌ها بسیار بالا بوده و طبیعتا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارند. ماندگاری بو در این نوع محصولات معمولا حداکثر ۲ ساعت است.

۵- اوفرش یا Eau Fraiche با غلظت کمتر از ۱ تا ۳ درصد جزو رقیق ترین عطرها با ماندگاری پایین هستند. تفاوت ادو فرش ها در این است که از آب بیشتری استفاده شده است. (در بقیه محصولات از الکل استفاده شده است.)

چگونه هنگام خرید عطر آن را تست کنیم؟

  • برای تست کردن عطر، آن را روی قسمت داخلی مچ یا آرنج خود امتحان کنید.
  • اگر قصد بو کردن چند عطر را دارید در فاصله بین آن، حتما قهوه را استشمام کنید تا مشام شما از عطر قبلی خالی شود و اصطلاحا بوها ترکیب نشوند.
  • عطرها چند نت دارند بنابراین هنگام تست کردن یک عطر مدتی صبر کنید تا همه رایحه های آن آشکار شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین عطرها و ادکلن های زنانه با رایحه ملایم و ماندگار

اگر می خواهید عطر هدیه بدهید، این نکات را رعایت کنید

معرفی عطرهای زنانه قیمت مناسب با رایحه عالی

عطرهای زنانه مورد علاقه آقایان

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version