شاید شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از تشابه اسمی محصولات سردرگم شده اید و تفاوت آنها را نمیدانید.

بسیاری از افراد فرق بین ضد آفتاب های رنگی، BB کرم و CC کرم را نمیدانند و دائما سوال میکنند کدام محصول مناسب پوست خشک یا چرب است؟

کدام محصول هم ضد آفتاب است و هم آبرسان؟

و یا چرا قیمت BB کرم ها با توجه به حجم کمترشان نسبت به بقیه محصولات، بالاست؟!

در این مقاله بطور کامل توضیح میدهیم که داستان از چه قرار است:

اين مقاله پاسخی به تمام این سوالات است.

تفاوت بين كرم هاى بى بى و سى سى و دی دی چيست؟

 

کرم بی بی- BB Cream

بی بی را در واقع میتوان با  ضد آفتاب های رنگی (حاوی کرم پودر) مقایسه کرد Beauty Balm که به اختصار BB نامیده مشود ؛ این محصول دارای قدرت پوشش دهی و کاور خوبی برای پنهان کردن لک ها و کک مک صورت است درست مانند یک کرم پودر با این تفاوت که بافت بسیار نرم و سبکی مانند کرم های مرطوب کننده را دارد که اتفاقا دارای خاصیت آبرسان و حفظ رطوبت پوست نیز می باشند همچنین بی بی کرم ها حاوی اس پی اف بوده و از پوست تا حدودی برابر نور خورشید محافظت میکنند و در آخر با افزودن کلاژن و آنتی اکسیدان ها به آنها نوعی امکان ضد پیری و ترمیم چین و چروک ها پوست را هم بخشیده اند همچنین عناصری مانند اسید هیالورونیک برای رطوبت و یا ویتامین C برای پوست های روشن و ویتامین ها B هم در ترکیب این کرم یافت میشود میزان ترکیبات توسط هر تولید کننده متغییر است و عمدتا در دو شماره  کرم روشن و کرم تیره عرضه میگردند. می توان گفت در تولید آنها تمرکز بر جلوگیری از پیری وخاصیت Anti Aging می باشد.

کرم سی سی-CC CREAM

“اصلاح رنگ چهره” در یک عبارت بهترین نام و کارایی است که می شود برای Color Correction یا به اختصار  کرم CC  به کار برد. در اينچنين كرم هايى، درست همان مزايايى را كه كرمهاى بى بى دارند، ارائه ميدهند با اين تفاوت كه پوشش اين محصولات قوى تر و بيشتر است. کرمهای سی سی حاوی یک پرایمر روشن کننده پوست، فونداسیون سبک، مرطوب کننده، ضد آفتاب، ترکیبات ضد پیری و گاهی اوقات تقویت کننده‌های کلاژن است،

بدين معنا كه بيشتر هدف آنها پوشش لكه هاى قرمز و خالهاى ريز روى پوست ميباشد. كرم هاى سى سى بيشتر به پوشش لكه ها و نواقص رنگى ميپردازند، در حاليكه بيشتر هدف كرم هاى بى بى مراقبت از پوست است.

این دسته از ابتدا مورد علاقه و محبوبیت آرایشگران حرفه ای جهت آرایش عروس قرار گرفت همانطور که میدانیم در هنر گریم و میکاپ یک سری قواعد کلی برای تصحیح رنگ چهره داریم مثلا استفاده از رنگ نارنجی برای کبودی زیر چشم ، و یا رنگ سبز که کمک میکند از گونه های سرخ رهایی یابیم و زرد  و صورتی که پوست را باز میکند حال اگر با این قواعد میکاپ آرتیست مانند یک نقاش آبرنگ آرایش میکرد میتوان گفت که کرم CC  برای او نقش فتوشاپ را دارد!! بله تمرکز تولید کنندگان در خاصیت اصلاح رنگ برای میکاپ در این محصول است .به طوری که رنگ زرد و پریده ، یا رنگ سرخ بیش از حد را میگیرد و خنثی میکند و رنگ متعادل و با طراوتی را به چهره می بخشد سی سی کرم ها از بی بی کرم ها دارای بافت سبکتر و نرم تری هستند و همچنین دارای ضد آفتاب SPF مراقبت و خاصیت ضد پیری آبرسانی به پوست  نیز هستند.

 

کرم دی دی-DD CREAM

“پویا و همه کاره” این معنی لغوی  عبارت انگلیسی Dynamic Do-All که به اختصار DD نامیده میشود می باشد. خود به تنهایی گویای همه چیز است کرم دی دی که جدیدترین نسل کرم های الفبایی تولید شده لابراتورهای آرایشی و بهداشتی جهان است بدون شک یک مستر کرم بی رغیب است که در حال حاضر تنها کمپانی های شماره یک جهان قادر به تولید و عرضه آنها هستند و از این رو دارای قیمت بالاتری از دو مورد بالا می باشد. DD کرم هر آنچه در کرم BB و کرم CC گفته شد را ارائه میدهد یعنی تمام خاصیت و ویژگی دو محصول قبلی در آن یافت میشود. تمرکز تولید کننده ها در این نوع بیشتر بر توان ضد پیری و رفع چین و چروک های صورت است به طوری که نه تنها به صورت مقطعی که بلکه قابلیت ترمیم و درمان خطوط چهره  و بازگرداندن رنگ و طراوت طبیعی پوست را در بلند مدت دارا  می باشد.

 

کرم ای ای-EE CREAM

به قولی دست بالای دست بسیار است این محصول را می توان سوپر کرم این گروه تا به این لحظه دانست فرمولاسیون این کرم آنچنان پیچیده است که اگر DD را تنها چند شرکت تولید کرده اند باید بگویم EE تنها تا به امروز، سه تولید کننده در جهان دارد و برای اولین بار توسط Estée Lauder ارائه شد.EVEN EFECT که به اختصار EE نامیده میشود برگردان فارسی آن را “جلوه عجیب” میتوان نامید که خود حکایت از اثر شگرف این کرم بر پوست دارد. متاسفانه در سایتهای فارسی این محصول را به اشتباه extra exfoliation معرفی کرده اند که اشاره به نوعی اسکراپ دارد و مخفف آن E.E نوشته میشود نه EE این در حالی است که ای ای کرمی کامل با ۱۵ کارایی در یک محصول است که نه تنها تمامی خواص کرمهای بالا را دارد که بلکه کاملا بهینه شده و مغذی است و ضمن تصحیح رنگ چهره،آبرسانی،انواع ویتامین ها ،پروتئین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست که خاصیت Anti Aging قوی را ایجاد میکند.همچنین دارای SPF ۳۰ بالا ترین در این دسته است که با این وجود لطافت خود را حفظ نموده این محصول ضد باکتریال بوده و ایجاد افکت شفافیت و درخشش خاص و طبیعی آن نقطه تفاوت بصری این محصول از DD است طراحی و فرمولاسیون خاصش آن را به کرم روز و شب بدل کرده و در نهایت باید اضافه کنم این محصول از هر سه محصول بالا سبک تر نیز می باشد.

يك ظاهر طبيعى

جهت خرید کرم ها، باید متناسب با جنس پوست و همچنین فاکتور سن تصمیم به خرید گرفت. در حال حاضر اکثر برندها، محصولات بی بی، سی سی و دی دی کرم تولید می نمایند، برخی تک رنگ و برخی در چند بازه رنگی متناسب با رنگ پوست افراد، اینکه کدام یک را انتخاب نمایید، نیز راحت شده است، هر برند بر اساس نوع محصول خود بازه استفاده پوستی را مشخص نموده است.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version