با این همه محصولا فراوان برای آرایش چشم‌ها در مغازه‌های خرید لوازم آرایشی، قطعا خیلی سخت است که سایه چشم مناسب رنگ و نوع پوستمان را انتخاب کنیم.

هنگام خرید سایه چشم همیشه سردرگم هستیم که کدام نوع آنرا انتخاب کنیم : نوع پودری آن بهتر است یا نوع مایع آن ( کرم مانند).

اگر مایلید که تفاوت این دو نوع سایه چشم را بدانید در اینجا چند نکته را ذکر می کنیم تا تصمیم نهایی تان را برای انتخاب بگیرید:

سایه چشم مایع

سایه چشم های مایع به مقدارکمی دارای  پایه درخشان تری هستند و می توان از آنها به تنهایی, بدون ماده پایه دیگری استفاده کرد. این سایه ها مدت زمان طولانی تری ماندگاری دارند وگاهی تمام طول روز دوام می آورند. برای استفاده از آنها از برس مخصوص و یا انگشت می توان استفاده کرد.

برای افرادی که پوست خشک یا نرمال دارند سایه چشم مایع انتخاب خوبی است.  افرادی که پوست چرب دارند به دلیل روغنی بودن پوستشان، سایه چشم مایع در خط پلک رسوب کرده و بدشکل به نظر می‌رسد. اگر پوستتان چرب است و از سایه چشم مایع استفاده می‌کنید، از نوع “ضدآب” آن بهره ببرید.

 

سایه چشم پودری

قدیمی‌ترین مدل و نوع سایه چشم، سایه های پودری هستند. سایه های پودری نسبت به سایه های مایع دارای تنوع رنگ  بیشتری هستند. معمولا قبل از استفاده از آنها نیاز به زیر سازی(استفاده از پرایمر) برای دوام بیشترهستند .درمقایسه با سایه های مایع به هنگام ترکیب آنها, رنگ های بیشتری از آنها میتوان  به دست آورد.

سایه چشم‌های مایع و کِرمی وقتی خشک شوند دیگر کاری با آن‌ها نمی‌توانید بکنید اما با سایه چشم پودری دستتان خیلی آزاد است.

کار با سایه های پودری برای طراحی روی پلک به مراتب آسان تر از نوع مایع آن است و دقت و ظرافت کار نیز بیشتر است.
آرایشگران حرفه ای استفاده از هر دو را درحین کار به صورت متناوب ترجیح می دهند.

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری سایه زدن چشم با جزئیات کامل پشت پلک


راهنمای انتخاب رنگ سایه بر حسب رنگ پوست

پوستهای گندمی روشن

شما می توانید از اکثر رنگهای سایه استفاده کنید. اما از تنالیته های روشن علی الخصوص اگر برای روز آرایش می کنید. اگر موهای تیره دارید می توانید از رنگهای تیره نیز استفاده کنید . استفاده از رنگهایی چون ارغوانی ، بنفش ، سبز و یا آبی یه همراه خط چشمی به همان رنگ بسیار کار آمد است.

پوستهای سبزه روشن

از رنگهایی که یک درجه از پوست شما تیره تر است استفاده کنید و یا از رنگ طلائی که درخشش خاصی به شما می دهد. از رنگ براق کرمی برای زیر ابرو و بالای استخوان چشم برای برجسته شدن چشمتان استفاده کنید.


پوستهای مایل به زرد

از رنگهای آبی ، خاکستری مایل به آبی ، ارغوانی روشن و یا صورتی در وسط چشم و نتالیتۀ تیره تر همان رنگها در کناره های چشم استفاده کنید. و بالای استخوان چشم را با رنگ کرمی براق برجسته کنید.

پوستهای قهوه ای روشن

سایه های قهوه ای براق شما را بسیار زیباتر می کند. اما از رنگهایی چوم سبز و آبی و ارغوانی نترسید تنالیته براق آنها به چشم های شما جذابیت می دهد.

پوستهای تیره:


سعی کنید از رنگهایی که یک درجه از پوست شما روشن تر باشد استفاده کنید
. در سایه هایتان رنگ طلائی و یا نقره ای اضافه کنید. اگر مایل به استفاده از سایه های تیره هستید از خط چشم تیره نیز استفاده کنید.
پیشنهاد ما اینست که سایۀ چشم خود را با رنگ چشم همرنگ نکنید. بطور مثال برای چشمان سبز سایه های ارغوانی ، برنزی و یا قهوه ای ، برای چشمان آّبی ، سایه های هلویی و زرد و طلائی و برای چشمان قهوه ای هر رنگی مناسب است.

منبع: arayeshik و e4persia.com

 

بیشتر بخوانید:

چگونه سایه چشم را با رنگ پوست و رنگ مو ست کنیم؟

کدام رنگ سایه چشمان قهوه ای را جذاب تر می کند؟

نکات ضروری برای سایه زدن حرفه ای چشم ها

پرایمر چشم چیست / معرفی بهترین برندهای پرایمر چشم

آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم حرفه ای با تصاویر

آموزش تصویری آرایش چشم با پلک افتاده

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version