استفاده از موم برای پاکسازی پوست و حذف موهای زائد مطمئنا یکی از بهترین روش های موزدایی است.  از بین بردن موهای زائد با موم فایده ای که دارد این است که باعث می شود ریشه مو به مرور زمان سست شود و موها دیرتر از زمان عادی خودشان از پوست بیرون می زنند. بسیاری از خانم ها دوست دارند موم اپیلاسیون را خودشان تهیه کنند .کافیست مقداری عسل، شکر و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و حرارت دهید. بعد از اینکه ترکیب مدنظر خنک شد می توانید آن را بر روی پوست خود بمالید و از پارچه برای برداشتن آن استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه موم اپیلاسیون با عسل

  • یک چهارم پیمانه عسل( ۵۹ میلی لیتر)
  • یک پیمانه شکر( ۲۰۰ گرم)
  • یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • ۶ قطره روغن خوشبو( اختیاری)

برای تهیه موم اپیلاسیون ابتدا در یک ظرف مناسب یا در ظرفی که برای مایکرویو مناسب است، یک چهارم پیمانه عسل را بریزید. سپس یک پیمانه شکر سفید را به آن اضافه کنید و یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را به آن بیفزایید. حالا مواد را با هم ترکیب کنید.

ظرف خود را روی اجاق گاز قرار دهید. دمای آن را روی شعله متوسط یا کم قرار دهید و ترکیب را به طور مداوم هم بزنید تا گرم شود. 

اگر از مایکرویو استفاده می کنید، آن را به مدت ۱۰ الی ۳۰ ثانیه در مایکرویو قرار دهید. سپس ظرف را خارج کنید، ترکیب را هم بزنید و اگر لازم بود باز هم فرآیند را تکرار کنید. اینکار ممکن است یک دقیقه طول بکشد. این موضوع به قدرت مایکرویو شما بستگی خواهد داشت. در هر دو صورت، ترکیب را قبل از اینکه بجوشد یا شروع به پخت کند از روی حرارت بردارید.

اگر از تنظیمات با درجه حرارت بالا در مایکرویو استفاده می کنید، بهتر است هر ۱۰ ثانیه یکبار ترکیب را از مایکرویو خارج کنید تا زیاد داغ نشود. 

از دماسنج مخصوص پخت غذا برای بررسی دمای ترکیب خود استفاده کنید. دمای ترکیب نباید بیش از ۱۱۰ درجه فارنهایت بالا رود.

به خاطر داشته باشید حتی زمانی که ترکیب شما به حالت جوش نرسیده باز هم داغ است و استفاده از آن می تواند بدن شما را بسوزاند. در این شرایط ترکیب شما باید گرم باشد اما دست زدن به آن باعث سوزش بدن نشود.

در هنگام تهیه موم اپیلاسیون، اگر دوست داشتید می توانید کمی روغن خوشبو به این ترکیب اضافه کنید. 

 

  • اگر هنوز ترکیب شما حالت مایع دارد، کمی شکر به آن اضافه کنید و دوباره آن را گرم نمایید.

 

روش انجام اپیلاسیون با موم گرم

 

۱- با استفاده از یک ابزار مناسب مانند چوب بستنی یا کاردک، یک لایه نازک از موم را روی بدن پخش کنید. (در جهت رشد موها موم را روی پوست پخش کنید. به عنوان مثال در پاها ، آن را از زانو به سمت پایین اعمال کنید.)

۲- یک پارچه تمیز را بر روی موم بگذارید و در جهت رویش موها کمی مالش دهید تا پارچه کاملا به موم بچسبد. انتهای آزاد پارچه را با دست بگیرید و در جهت خلاف رشد موها با یک حرکت سریع بکشید. (به عنوان مثال در ساق پا، باید نوار پارچه را به سمت زانو بکشید.) 
۳-  اگر لازم بود کارهای بالا را تکرار کنید و سپس پوست را با آب ولرم تمیز نمایید.

اگر بعد از اپیلاسیون احساس کردید پوست تان خشک شده است، بعد از شستن پوست از روغن مخصوص بدن کودک استفاده کنید. 

نکته ای که باید در اپیلاسیون با موم در نظر داشته باشید این است که اگر همیشه موهایتان را شیو می کردید کمی صبور باشید. اجازه دهید موهای شما به حدی رشد کند که برداشتن آن با موم ساده تر و راحت تر باشد. حداقل یک یا دو هفته بعد از شیو منتظر بمانید و سپس از موم استفاده کنید.
برگرفته از: deterland.com
بیشتر بخوانید:

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version