به لحاظ بافتی پوست آقایان نسبت به زنان از کلاژن و الاستین بیشتری برخوردار است و مردان پوست ضخیم تری دارند. غدد چربی در پوست مردان بیشتر از زنان بوده در نتیجه مردان پوست چرب تری دارند .

بنابراین مراقبت های پوستی در مردان نسبت به زنان اندکی تفاوت دارد . بنابراین مردان هم مانند خانم ها باید برای داشتن پوست سالم و صاف و جلوگیری از پیری زودرس پوست برخی توصیه های پوستی را جدی گرفته و رعایت کنند .

شست‌وشوی صورت با مواد پاک‌کننده

مواد پاک کننده طبیعی بهترین کاربرد را دارند و به صورت یک بخش بسیار مهم در زندگی روزمره، برای مراقبت از پوست هستند. این حقیقت در مورد پوست مردان وجود دارد که پوست آن‌ها، به دلیل سطح تستوسترون بالا، چرب‌تر از پوست زنان است. به همین دلیل با افزایش چربی پوست، مشکلات پوستی نیز افزایش می‌یابد. پس بنابراین، ۲ بار شست‌و‌شو صورت در روز و استفاده از پاک کننده‌های طبیعی که تولید چربی پوست را متعادل کند، ضروری است.

بصورت روزانه از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید

مرطوب کردن پوست به صورت روزانه، باعث افزایش رطوبت و آب‌رسانی به پوست می‌شود. ظاهر پوست تان را با طراوت نگه داشته و از کم شدن آب پوست، و یا ترک خوردن آن جلوگیری کند. مطمین شوید که مرطوب کننده‌ای که استفاده می‌کنید، سرشار از آنتی اکسیدان باشد، تا از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کند.


بیشتر بخوانید: بررسی بهترین کرم های آبرسان موجود در بازار


 از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید

یک بخش ضروری مراقبت پوست مردها ، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب است.  زمانی که قرار است از خانه خارج شوید، بر روی صورت تان کرم ضد آفتاب بزنید؛ حتی اگر هوا زیاد آفتابی به نظر نمی رسید! تابش آفتاب زیاد و مستقیم بر روی پوست، می تواند پوست شما را پیر کرده و یا حتی موجب بروز سرطان پوست شود.

 

مراقبت از لب‌های ترک‌خورده

کسانی که از لب‌‌های ترک‌خورده رنج می‌برند، بهتر است کرم لب همراه داشته باشند تا رطوبت کافی لب‌هایشان را تامین کنند. رژهای مراقبتی رایج (بالم لب)  انتخاب مناسبی هستند.

دور چشم ها را فراموش نکنید

یکی از اولین نواحی صورت که بالا رفتن سن را نشان می دهد، اطراف چشم است. پوست اطراف چشم خیلی نازک و شکننده بوده و به راحتی رطوبت خود را از دست می دهد. استفاده از مقدار کمی کرم مرطوب کننده چشم در زیر، اطراف و گوشه های چشمان تان از به وجود آمدن چین و چروک در این نواحی، جلوگیری کنید.

 زیاد آب بنوشید

یکی از توصیه های بسیار مهم مراقبت از پوست آقایان ، نوشیدن آب فراوان است. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز توصیه می‌شود. آب به سلول‌های پوست حجم می‌دهد و باعث می‌شود پوست تازه و باطراوت جلوه کند. وقتی دچار کم آبی شوید، پوست شما شروع به خشک شدن و چروکیدن می‌کند.این مورد نه تنها به سلامت پوست شما کمک خواهد کرد، بلکه به خود شما هم حس بهتری خواهد داد.

 


بیشتر بخوانید: رفع سیاهی و کبودی دور چشم با روغن های گیاهی


اصلاح ریش آقایان

صورت خود را قبل از اصلاح به بهترین شکل با آب گرم نمدار کنید. به این ترتیب ژل اصلاح یا کرم اصلاح تاثیرش را بهتر آشکار می‌کند. در ضمن پوست و موها نرم‌تر می‌شوند. چند دقیقه‌ای بیشتر زمان صرف کنید تا ژل اصلاح را خوب بزنید و ماساژ دهید. ماساژ کمک می‌کند جریان خون لایه میانی پوست تحریک شود. هرگز تیغ کند برای اصلاح استفاده نکنید. بهتر این است در همان جهت رشد مو اصلاح کنید. اصلاح در جهت مخالف یا اصلاح در هر دو جهت سبب تحریک پوست می‌شود. اصلاح را سر فرصت و بادقت انجام دهید، حتی اگر هر روز مجبور به انجام این کار هستید باید مراقب باشید. علاوه بر این، باید پس از اصلاح رطوبت‌رسانی کافی انجام شود

بهترین زمان برای اصلاح چه موقع است؟

برخی از آقایان ترجیح می‌دهند قبل از حمام اصلاح کنند. با این حال، خیلی‌ها پس از حمام کردن اصلاح می‌کنند. باید بدانید که بهترین زمان برای اصلاح پس از دوش گرفتن و زمانی است که پوست شما گرم و نرم باشد.

از افترشیو مناسب نوع پوستتان استفاده کنید.

آقایان معمولا عادت دارند بعد از اصلاح برای نرمی و لطافت پوستشان ار افتر شیو استفاده می کنند . البته این روش مناسبی برای محافظت از پوست بوده و از التهاب و حساسیت بعد از اصلاح جلوگیری می کند اما آقایان باید بدانند حتما باید از افتر شیو های فاقد الکل و حاوی ویتامین سی استفاده نمایند که نرمی و لطافت پوست حفظ شود ضمن آنکه ویتامین سی برای شفاف و سالم بودن پوست نیاز است . افتر شیو های حاوی الکل پوست را خشک کرده و ممکن است ان را ملتهب نماید .

لایه برداری

لایه برداری باعث می شود که چربی ها را از روی پوست از بین برود و آلودگی ها و سلول های مرده ی روی پوست را نابود شود. همچنین درخشش طبیعی پوست‌تان باز‌گردد.

بنابراین برای هوارسانی به پوست و شفاف شدن ان لازم است حداقل هفته ای یکبار با لایه بردار ها پوست تمیز و لایه برداری شود . آقایان هم مانند خانم ها میتوانند از لایه بردارهای خانگی استفاد کنند .

 

 بصورت مرتب ورزش کنید

ورزش مداوم نه تنها برای بدن و قلب تان مفید است، بلکه نقش بزرگی در ظاهر پوست تان نیز دارد. ورزش باعث می شود عرق کنید و همین موضوع، تمام سموم موجود در منافذ پوست تان را از بین می برد. همچنین ورزش باعث افزایش گردش خون می شود که در ظاهر پوستتان تاثیرات مثبتی دارد.

 

برگرفته از: rimoj.com , bartarinha.ir

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version