نکات مهمی که درباره زندگی باید که قبل از ۳۰ ساله شدن باید آموخته باشیم، عمل به این نکات زندگی بعد از ۲۹ سالگی را برای ما واقعی تر و آسان تر خواهند کرد.

کولاس کال، یکی از برترین نویسنده‌ها در زمینه­‌ی پیشرفت شخصی در Quora است. در این مقاله او درباره‌ی چیزهایی صحبت می‌کند که باید قبل از تمام شدن دهه سوم زندگی‌مان آموخته باشیم:

الآن در ماه اکتبر هستیم و این یعنی پرونده سال ۲۰۱۷ کم‌کم در حال بسته شدن است. به یاد چیزی‌های بیافتید که ژانویه امسال سوگند خورده بودید که انجامشان می‌دهید. آیا به آن‌ها عمل کردید؟

یکی از کارهایی که اول هر فصل سال انجام می‌دادم این بود که وقت زیادی به این موضوع اختصاص می‌دادم که مشخص کنم، چه کارهایی خوب جواب داد و چه کارهایی جواب نداد؟ بنابراین در طول سال از این طریق خودم را برای موفقیت آماده می‌کردم.

اکثر مردم در شب سال نوی خودشان تصمیم‌هایی می‌گیرند. من دوست دارم این تصمیم‌گیری‌ها را در ماه اکتبر شروع کنم و شب سال نو را فراموش کنم.

اخیراً با یکی از دوستان معروفم به نام کیس کنی صحبت کردم. او بنیان­گذار PRSUIT یکی از بهترین خبرنامه‌های دیجیتالی (بر مبنای ایمیل) در زمینه توصیه‌هایی برای زندگی است. ما درباره اینکه در آخرین سال از دهه سوم زندگی‌مان هستیم و اینکه در این سال باید به چه دست پیدا کنیم، فکر کردیم.

کیس گفت: «من ۲۹ سال دارم و در تولد بعدی‌ام دیگر ۲۰ ساله نخواهم بود».  من گفتم: فکر می‌کنم اینکه هر شخص چه چیزهایی را باید در سال‌های ۱۹ تا ۲۹ سالگی خود یاد بگیرد؟ بسیار موضوع جالبی است.

به عنوان یک کودک یا نوجوان، فکر می‌کنید آنچه را که می­‌خواهید جهان باید به شما بدهد: یک شغل، یک حقوق ماهیانه، دوستان خوب، خانواده‌ی خوب، موفقیت و همین طور این الی‌آخر. در پایان ۲۹ سالگی متوجه خواهید شد این جهان هیچ بدهی به شما ندارد. هر چیزی را که می‌خواهید باید به دست بیاورید.

۲. درخواست کمک کردن به معنی ضعیف بودن شما نیست

درخواست کمک کردن یعنی اینکه شما برای آن کار اهمیت قائل هستید.مردم به این کار شما احترام می­گذارند.

۳. شما نمی‌­توانید آنچه را خودتان ندارید، به کس دیگری بدهید

مثل این می‌ماند که کسی همواره به دنبال یک عشق حقیقی باشد اما هنوز نیاموخته که چگونه خودش را دوست داشته باشد. نقطه شروع از خود شماست.

۴. هیچ کس به یک بازنده اهمیت نمی‌دهد، زمانی اهمیت دارید که رو به پیشرفت باشید

زمانی که دیگر بیست ساله نباشید باید بدانید که اقرار به اشتباهاتتان یک مهارت است، نه یک نقطه ضعف. چیزی که دیگران به آن اهمیت می دهند مسئولیت پذیری شما در قبال اشتباهاتتان است. این چیزی است که از شما یک هم‌گروهی خوب می‌سازد.

۵. اضطراب و نگرانی مانند یک گهواره است، تکان می‌خورد اما شمارا به هیچ جا نمی‌رساند

شاید کلیشه‌ای باشد اما درست است.

۶. مسن‌تر شدن یک نعمت است

همان‌طور که می‌دانید هرکسی فرصت زندگی برای رشد کردن، پیدا نمی­کند. چند ثانیه به این موضوع فکر کنید.

۷. ۲ جزء نمی‌توانند یک کل را تشکیل دهند، بلکه ۲ کل می­توانند یک کل دیگر بسازند

آیا شما به دنبال یک شخص مکمل (یک شریک تجاری، یک دوست و …) برای خود هستید؟ همیشه به یاد داشته باشید: دو جزء ناقص نمی‌توانند یک کل تشکیل دهند. قبل از اینکه بخواهید با همدیگر چیزی بسازید، ابتدا باید به‌عنوان همان کسی که هستید به پختگی و کمال برسید.

۸. با مردم محترمانه برخورد کنید، حتی زمانی که لیاقت آن را ندارند

زمانی که به ۲۹ سالگی می­‌رسید باید آموخته باشید چگونه با افراد متخاصم و ستیزه‌جو برخوردی بهتر از مقابله به مثل کردن با آن‌ها، داشته باشید. به این رفتارهای بد اهمیت ندهید. با احترام رفتار کنید، به همان اندازه که دوست دارید با شما رفتار شود.

۹. هیچ کس عامل شور و اشتیاق خود را پیدا نمی­‌کند، مگر برای پیدا کردن آن تلاش کند

من باور دارم که امکان ندارد شما یک روز صبح از خواب بیدار شوید و دیگران چیزی که شمارا به وجد می‌آورد را به شما هدیه کنند.

شما تنها با تمرین کردن بهتر می‌شوید و ارتقا پیدا می‌کنید. در این مسیر است که متوجه خواهید شد که چقدر کاری را که انجام می‌دهید دوست دارید. در غیر این صورت اگر برای رسیدن به این هدف اشتیاق نداشته باشید، این کار را انجام نخواهید داد.

۱۰. استعداد به تنهایی کافی نیست

تلاش سخت عامل اصلی برای خوب یا عالی بودن شما در کارتان است. درحالی که استعداد ذاتی، در نظر گرفته نمی‌شود و فقط یک عامل بالقوه است.

۱۱. وقت طلا است

هیچ کدام از این جملات درست نیستند: «زمان کافی وجود ندارد» و «وقت بسیار است». همه چیز درباره زمان نسبی است. پس از زمانی که دارید لذت ببرید و از آن درست استفاده کنید.

۱۲. اگر در اتاقی قرار دارید که شما باهوش‌ترین فرد آنجا هستید پس در یک اتاق اشتباه وارد شده‌اید

۱۳. شما باید برای کارتان اهمیت قائل باشید تا یک هدف را خلق کنید

اگر می‌خواهید یک کار مفید، یک محصول خاص یا یک رابطه‌ی بادوام خلق کنید، باید برای شما خیلی اهمیت داشته باشد و همواره از آن مراقبت کنید.

۱۴. تعهد یک کلید است

بسیاری از مردم از کارهایی صحبت می‌کنند که می‌خواهند انجام دهند یا اینکه یک روز انجام خواهند داد. اما تعداد کمی هستند که در مسیر انجام آن کار متعهد می‌مانند. در آخر کار، کسانی موفق شده‌اند که تعهدات مشخصی را در طول این مسیر طولانی حفظ کرده‌اند.

۱۵. هیچ مبلغی از پول کافی نیست

همیشه همین گونه است. وارن بافت همیشه در این مورد می‌گوید: «هیچ صفر اضافه‌ای کسی را خوشبخت نکرده. کاری را که دوست داری انجام بده».

۱۶. شما همیشه در حال شکست خوردن هستید و این به شما صدمه می‌زند

شکست خوردن بسیار مفید است. به خاطر داشته باشید، این بخشی از مسیر است.

۱۷. گذشته شما تعریفی از شما ارائه می‌دهد! (به بهترین نحو)

به دست‌آوردها و شکست‌هایتان مانند پله نگاه کنید،‌ شما معمولاً از موضع بالاتری از آن‌ها یاد می‌کنید.

۱۸. داشتن چشم‌انداز و روشن‌بینی همه چیز است، اما عمل کردن از آن هم مهم‌تر است

داشتن ژرف‌اندیشی درباره هر چیز بسیار عالی است، ابتدا از داشتن این دیدگاه مطمئن شوید و دست به عمل بزنید. همه می‌توانند صحبت کنند.

۱۹. گام‌های کوچک شما را بیش از آن چیزی که انتظارش را داشته باشید جلو خواهند انداخت

مردم همیشه فکر می‌کنند کسب موفقیت مانند تیراندازی از راه دور است، اما این‌طور نیست. برداشتن قدم‌های کوچک اما پیوسته و مداوم شما را، بیشتر از هر آنچه که فکرش را بکنید به اهدافتان نزدیک می‌کند.

منبع: 550nline.ir

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version