تونر در واقع یکی از مراحل مراقبت از پوست است که آخرین مرحله از پاکسازی پوست را شامل می‌شود. تونر برای پاکسازی عمقی پوست، بعد از شستشوی صورت و قبل از زدن کرم مرطوب کننده استفاده می‌شود. تصور نکنید تونر می‌تواند جایگزین شوینده‌های صورت باشد، بلکه باید به تونر به عنوان مرحله متفاوت و جدیدی در تمیز کردن پوست نگاه کنید که تأثیر بیشتر در پاکسازی صورت می‌گذارد. 

به طور کلی حتی پس از شستن صورت نیز ممکن است آلودگی‌ها و گرد و غبار روی صورت شما باقی مانده باشند با استفاده از تونر این آلودگی ها و باقیمانده مواد آرایشی به طور کامل از روی پوستتان پاک می شود.

جهت استفاده از تونر، ابتدا آرایش صورتتان را پاک کنید و با شوینده مناسب نوع پوست خود، پوستتان را بشویید. مقداری از تونر را روی تکه ای پنبه بریزید و آن را به صورتتان بزنید. 

تونر صورت با توجه به انواع پوست صورت تولید می‌شود و مانند دیگر محصولات آرایشی، باید به سراغ نوعی از تونر بروید که برای پوست شما مناسب باشد.

 


بیشتر بخوانید: آزمایش ساده برای تشخیص نوع پوست


فواید استفاده از تونر

  • تمیز شدن منافذ پوست
  • آبرسانی به پوست صورت
  • شفاف شدن پوست صورت
  • بسته شدن منافذ پوست
  • تنظیم pH پوست
  • از بین بردن آکنه در پوست 

 

روش تهیه تونرهای خانگی و طبیعی برای پاکسازی پوست

به جای اینکه هزینه های گزاف را صرف پاکسازی پوست در آرایشگاه کنید یا هزینه زیادی بابت خرید تونر بپردازید  خودتان دست به کار شوید و تونر مناسب پوستتان را در خانه بسازید. قبل از هر چیز باید بدانید که پوست صورت شما از چه نوعی است.

 

تونر طبیعی برای پوست های چرب

 

تونر گلاب برای پوست های چرب

از خواص گلاب برای پوست، خاصیت التیام دهندگی و تسکین کنندگی آن است. جوش و آکنه را کاهش می‌دهد و زمانی که با آب نارنج یا آبلیمو ترکیب شود، برای کنترل چربی پوست بسیار مفید است. این محلول برای درمان منافذ باز پوست صورت هم تأثیر بسیار خوبی می‌گذارد. 

تونر طبیعی نعنا 

نعنا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، یک تونر بسیار خوب برای پوست چرب میباشد. همچنین پوست را پاکسازی می کند و چربی  آن را کاهش می دهد،  پوست صورت را نرم و لطیف می کند و باعث جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست می شود که می تواند منجر به پیری زودرس پوست  شما شوند .

برای ساختن این تونر، مشتی از برگ نعناع تازه را در آب جوش قرار داده و  بگذارید تا ده دقیقه در آب بماند تا اسانس خود را در آب جوش رها کند سپس از صافی رد کنید. هرروز مقداری از آن رابه پنبه آغشته و پوست صورت خودرا پاک کنید .باقی مانده را در یخچال نگه دارید. 

چای سبز 

ابتدا مقداری چای سبز را دم کنید سپس آن را صاف کرده و مقداری آبلیمو به همراه چند قطره روغن نعنا به آن اضافه کنید. این مایع را می‌توانید در طول روز چندین مرتبه بر روی پوست خود اسپری کنید.

 

سرکه سیب

سرکه سیب اثر ضدلک و روشن کنندگی دارد و به حل شدن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. استفاده از این تونر طبیعی اندازه روزنه‌ها پوستی را کاهش می‌دهد و در درمان جوش و جای جوش هم موثر است. 

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید.
یک پارچه پنبه‌ای را در محلول به‌دست آمده خیس کرده و آلودگی‌ها را از روی صورت بزدایید.

 

آب لیمو برای پوست چرب

آب لیمو یک  تونر پوستی شگفت انگیز برای پوست های چرب است . نیازی به هیچ دستور العمل پیچیده ای نیست. فقط آب لیمو را فشرده و آن را با پنبه روی پوست خود استفاده کنید. 

اگر پوستی بسیار حساس و آلرژیک دارید، ابتدا آب لیمو را با آب کمی رقیق کنید، چون ممکن است حساسیت  پوست شما را تشدید کند.


بیشتر بخوانید: برنامه روتین شبانه مراقبت از پوست


درست کردن تونر برای پوست های خشک

گلاب

از آنجا که گلاب آب‌رسانی بالایی دارد، برای پوست‌های خشک یک تونر خانگی و کم‌هزینه به شمار می‌رود. ترکیبی که برای پوست خشک مناسب خواهد بود دو قاشق غذاخوری از گلاب و یک قاشق چای‌خوری از گلیسیرین است. این ترکیب یک آبرسان قوی خواهد بود. 

عصاره بابونه

حدود یک قاشق غذاخوری از گیاه بابونه را به مدت پنج دقیقه بجوشانید. سپس منتظر بمانید تا عصاره به دست آمده خنک شود. برای استفاده، این محلول را با پنبه بر روی پوست صورت خود بکشید.

 


بیشتر بخوانید: همه آنچه که درباره تونر باید بدانید/ چرا استفاده از تونر برای پوست ضرورت دارد؟


تونر طبیعی و خانگی برای پوست های معمولی

خیار برای پوست معمولی

آب خیار به تنهایی یک تونر طبیعی است که دارای خاصیت آبرسانی و خنک گنندگی است. این تونر برای پوست‌های حساس نیز مناسب است. خیار همچنین بین خشکی و چربی پوست تعادل ایجاد می‌کند. 

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version