بیوگرافی اما استون

امیلی جین اما استون متولد ۶ نوامبر ۱۹۸۸ در ایالت آریزونا آمریکا می باشد. مادر او “کریستا جین استون” خانه دار و بازیگر تئاتر موزیکال می باشد و پدرش “جفری چارلز استون” یک پیمانکار است. او یک برادر کوچکتر از خود به نام “اسپنسر” دارد.  خواهرش گریسی زمانی که نوجوان بود فوت شد. پدر بزرگ پدری اما اصالتا سوئدی می باشد که به آمریکا مهاجرت کرده و پس از مهاجرت، نام خانوادگی خود را به “استون” تغییر داده است. اجداد اما آلمانی، انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی هستند.

با اینکه هیچ یک از اعضای خانواده اش در زمینه سینما و تئاتر فعالیت نداشتند اما “اما” از کودکی با دنیای بازیگری آشنا شد و سال ها در زمینه تئاتر موزیکال آموزش دید. اولین تجربه بازیگری او در سن ۱۲ سالگی و در صحنه تئاتر “باد در درختان بید” بود.

 

تحصیلات

اما استون به دلیل فعالیت های حرفه ای که در زمینه تئاتر داشت، مجبور شد در سن ۱۴ سالگی در دوران دبیرستان به مدت ۲ سال تحصیلات خود را به صورت غیرحضوری و در خانه ادامه دهد. پس از آن، وارد مدرسه کاتولیک شد؛ اما پس از ۱ سال این مدرسه را نیز ترک کرده و برای پرداختن به حرفه بازیگری و ورود به هالیوود، به کالیفرنیا و سپس به لس آنجلس رفت.

 

 

روابط خانوادگی اما استون

اما استون روابط صمیمانه ای با خانواده خود دارد. او در یکی از مصاحبه های خود اینچنین گفته است ” من خیلی خوشبختم که یه خانواده عالی و آدم های بسیار خوبی در اطرافم دارم که هر لحظه که توی مسیرم گم میشم، کمکم می کنن. به همین دلیله که من واقعا آدم خوش شانسی هستم.”

اما و مادرش یک پرنده را روی مچ دست خود تتو کرده اند زیرا آهنگ Blackbird از گروه بیتلز، آهنگ مورد علاقه آنهاست

 

عکس اما استون و برادرش اسپنسر

 

روابط دوستانه

اما استون با تیلور سوئیفت، خواننده پرطرفدار آمریکایی دوستان صمیمی بودند که این دوستی پس از مدتی کمرنگ شد. در حال حاضر، او با “جنیفر لورانس” بازیگر جذاب آمریکایی رابطه دوستانه نزدیک و صمیمی دارد.

 


بیشتر بخوانید: بیوگرافی جنیفر لوپز + تصاویر


روابط عاشقانه

اما استون از سال ۲۰۱۱ با بازیگر نقش مقابل خود در مجموعه مرد عنکبوتی شگفت انگیز، اندرو گارفیلد، رابطه داشت. این زوج از ابتدا به صورت آزادانه رابطه خود را اعلام کردند و تصاویر زیادی از خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند. اما سرانجام در سال ۲۰۱۵ از یکدیگر جدا شدند.

اما از سال ۲۰۱۷ با یک کارگردان جوان بنام دیو مک کری وارد رابطه شده است

اما استون و اندرو گارفیلد

 

بیماری

در هنگام فیلمبرداری فیلم “Easy A” بود که اما متوجه شد که به سختی نفس می کشد؛ با پیگیری های صورت گرفته، اما متوجه شد که به بیماری آسم مبتلا می باشد. صدای خاص و متفاوت اما استون نیز، به دلیل ابتلا به بیماری کولیک در هنگام نوزادی او می باشد. در حال حاضر روی تارهای صوتی اما برآمدگی هایی وجود دارد که مربوط به همین بیماری می باشد.

 


بیشتر بخوانید: بیوگرافی تیلور سوئیفت، خواننده معروف آمریکایی + تصاویر


زندگی حرفه ای

اما استون در سن ۱۱ سالگی برای اولین بار برروی صحنه تئاتر رفت. اگرچه این صحنه، مربوط به یک تئاتر منطقه ای کوچک بود، اما برای امای ۱۱ ساله، شروعی بر موفقیت های بی نظیر او به حساب می آید. هنگامی که اما دوران دبیرستان خود را به صورت غیر حضوری می گذراند، در تئاترهایی چون تایتانیک، آلیس در سرزمین عجایب، سیندرلا، شاهزاده و دریا و … به صورت حرفه ای به ایفای نقش پرداخت.

شکست های قبل از شروع و بدشانسی ها

اما در ۱۶ سالگی به لس آنجلس مهاجرت کرد و برای حضور در نمایش کمدی “تمام اینها” تست داد که در آن موفق نشد. پس از آن، پدر و مادر اما برای او یک استاد خصوصی استخدام کرده و اما را به کلاس های بازیگری فرستادند. در سال ۲۰۰۴ اما به همراه مادر خود به لس آنجلس مهاجرت کردند. اما در مورد این مدت از زندگی خود اینچنین می گوید “من برای تک تک نمایش های دیزنی تست دادم؛ اما در نهایت هیچ کدوم از اونها منو قبول نکردن!” در این میان او به صورت غیرحضوری به تحصیل می پرداخت و در عین حال در یک فروشگاه شیرینی پزی مخصوص سگ ها نیز مشغول کار نیمه وقت شد.

در سال ۲۰۰۴ اما استون با سخت کوشی و تلاش فراوان توانست در یک سریال تلویزیونی به نام “در جستجوی خانواده جدید پارتریج” نقشی را از آن خود کند. ولی تنها یک قسمت از این سریال پخش شد و به دلیل استقبال بسیار کم مخاطبان، ادامه آن ساخته نشد! در سال ۲۰۰۷ نیز او نقشی در سریال درام-اکشن “Drive” ایفا کرد که این سریال نیز پس از ۷ قسمت به طور کلی کنسل شد.

 

ورود به حرفه بازیگری

در نهایت اما استون پس از شکست های پیاپی، در سال ۲۰۰۷ در فیلم کمدی “Super Bad” به ایفای نقش پرداخت و توانست بالاخره پس از مدت طولانی، استعداد خود را به نمایش بگذارد. این فیلم کمدی، بازگشای مسیر اما استون در بازیگری شد. پس از این فیلم تاکنون، اما هر سال در حدود ۲ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است که رکورد خوبی از این بازیگر را نشان می دهد.

 

 


بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین سلبریتی های اینستاگرام


جوایز و افتخارات اما استون

اما استون پس از حضور در چندین نقش جزئی در سال ۲۰۰۷ در اولین فیلم خود با نام “خیلی بد” به ایفای نقش پرداخت و در سال ۲۰۰۹ به خاطر بازی در فیلم “سرزمین زامبی ها” مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

استون در فیلم کمدی مثل آب خوردن (۲۰۱۰) برای اولین بار در نقش اصلی فیلم ظاهر و نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول زن گلدن گلاب و بفتا شد. او سپس در فیلم های دیوانه، احمقانه، عشق (۲۰۱۱) و خدمتکار (۲۰۱۱) توانست موفقیت های بیشتری به دست آورد.

اما استون به خاطر بازی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز (۲۰۱۲) و دنباله آن در سال ۲۰۱۴ به چهره شناخته شده جهانی تبدیل شد اگرچه این فیلم مورد انتقاد شدید واقع شده و قسمت دوم آن فروش بسیار پایینی داشت. استون در این فیلم با اندرو گارفیلد همبازی بود.

سال ۲۰۱۴ و با نقش آفرینی در فیلم بردمن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. او در این در کنار بازیگرانی همچون مایکل کیتون و ادوارد نورتون و با بازی در نقش یک زن معتاد خوش درخشید.

اوج شهرت و موفقیت اما استون با بازی در فیلم لالالند (۲۰۱۶) بود که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای او به ارمغان آورد. اما استون و رایان گاسلینگ بازیگران اصلی این فیلم می باشند.

از دیگر فیلم های اما استون می توان به جوخه گانگستر (۲۰۱۳)، جادو در مهتاب (۲۰۱۴) به کارگردانیوودی آلن، آلوها (۲۰۱۵) با بازی بردلی کوپر، نبرد دو جنس (۲۰۱۷) اشاره کرد.

 

 

حدود دارایی

طبق آمار موجود، دارایی اما استون در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰ میلیون دلار می باشد. او تمام دارایی خود را با نقش آفرینی در سریال ها و فیلم هایش به دست آورده و به معنای واقعی برای پول خود زحمت کشیده است.

استون در سال ۲۰۱۷ با درآمد ۲۶ میلیون دلاری خود، پردرآمدترین بازیگر زن جهان در سال ۲۰۱۷ لقب گرفت.

برگرفته از: persian-star.org , www.rimoj.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version