آب کرفس از نوشیدنی های پرخاصیت است که منبع غنی تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن بوده و مصرف منظم آن برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه ی آن منبع ویتامین های B۶ ,B۲ ،B۱، ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای آمینه ضروری است.

کرفس دارای فیبر زیادی است و باعث می شود احساس سیری کنیم. با توجه به اینکه کرفس کاملاً مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است از بروز بسیاری از مشکلات در بدن جلوگیری می کند. بنابراین بهتر است این ماده غذایی عالی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

 

خواص شگفت انگیز آب کرفس برای بدن

 

خواص کرفس برای لاغری

از شناخته شده ترین فواید کرفس و آب کرفس میتوان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.

قند و کالری آب کرفس بسیار کم است برخلاف سایر آب میوه و سبزیجات ،  قند و کالری یک لیوان آب کرفس نسبت به آب هویج کمتر است. لطفا در نظر داشته باشید که فیبر برای بدن ما بسیار مهم است و هرگز از آب کرفس به جای وعده غذایی استفاده نشود.

بهترین زمان خوردن خوردن آب کرفس صبح ناشتا می باشد که باعث کاهش وزن می شود.

طرز تهیه آب کرفس برای لاغری

۳ ساقه کرفس تازه را با یک خیار، ۲ عدد سیب، ۱ بند انگشت زنجبیل و نصف لیمو ترش تازه آب بگیرید و بنوشید.

 

 


بیشتر بخوانید: معرفی چند دمنوش موثر و شگفت انگیز برای لاغری و کاهش وزن


غذای اسیدی را خنثی می کند 

کرفس حاوی آهن، منیزیم، سدیم و عناصر قلیایی بسیار خوبی است . به عبارت دیگر ، با خنثی کردن غذاهای اسیدی باعث تعادل pH بدن ما می شود.

مصرف زیاد غذای اسیدی می تواند باعث بروز انواع مشکلات سلامتی مانند زوال استخوان ، سنگ کلیه و مشکلات کبدی و قلبی شود و از آنجا که بسیاری از مواد غذایی که هر روز می خوریم اسیدی است، اضافه کردن آب کرفس به رژیم غذایی شما می تواند برخی از این موارد را از ساختن آن متوقف کند.

 

خواص آب کرفس برای پوست و مو

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کرفس آن را به عنوان یک روش طبیعی برای درمان آکنه و جوش صورت تبدیل کرده است. همچنین به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی سلول های پوست را هیدراته کرده و در نتیجه پوست نرم و درخشان می شود. کرفس به علت دارا بودن ویتامین های A، B، C، K، نیاسین و فولات، در تولید کلاژن و تغذیه پوست نقش دارد در نتیجه از چین و چروک پوست صورت جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست می شود.

آب کرفس حاوی آب فراوان و ویتامین A است که هر دو برای تقویت موها عالی است، نوشیدن منظم آب کرفس به درمان شوره سر ، ضخیم شدن و رشد موها کمک می کند.

 

جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲

کرفس یکی از راههای طبیعی برای جلوگیری از بروز دیابت نوع ۲ است. کرفس حاوی ویتامین K زیادی است و یک مطالعه ثابت کرده است که ویتامین K حساسیت ما به انسولین را بهبود می بخشد.

 

درمان سنگ کلیه و کبد چرب

از آنجا که کرفس به کاهش اسید اوریک کمک می کند و باعث تولید ادرار می شود، برای مبارزه با عفونت های اداری مفید بوده و به درمان سنگ کلیه و سنگ مثانه کمک می کند. همچنین  عملکرد آنزیم های کبدی را بهبود می بخشد و برای پیشگیری و درمان کبد چرب نیز مفید می باشد.

 

بهبود سلامت قلبی و افزایش گردش خون

آنتی اکسیدان هایی همانند فلاتاید که به مقدار زیاد داخل آب کرفس وجود دارد، ارتباط مستقیم با قوی تر کردن دیواره سرخرگ ها و افزایش سرعت بازسازی سیستم قلبی دارد. یعنی با مصرف کرفس و آب کرفس می توانید از بروز سکته و حمله های قلبی جلوگیری کنید.

کرفس حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که همین موجب افزایش تولید سلولهای قرمز خون و بهبود جریان خون فرد می شود. از طرف دیگر این افزایش جریان خون باعث بهبود اکسیژن رسانی به سلولها و اعضای بدنتان می شود، این یعنی همان یک تیر و دو نشان.

 

 

جلوگیری از مشکلات بینایی

کرفس سرشار از ویتامین A است که نقش اساسی در بینایی دارد. از سطح چشم در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند. ویتامین A همچنین به جلوگیری از بروز مشکلات بینایی وابسته به سن مانند آب مروارید کمک می کند.

 

 خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد 

کرفس حاوی لوتئولین است و محققان دریافتند که این عنصر سلولهای سرطانی را تضعیف کرده و آنها را به درمان حساس تر می کند. کرفس برای مدت طولانی در طب چینی به عنوان یک عامل ضد سرطانی مورد استفاده قرار می گرفت.

 

کرفس، سرشار از فولات است

فولات یکی از ویتامین های گروه B است و یک عنصر اساسی برای گلبول های قرمز و سفید در مغز استخوان است ، همچنین در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی ، تجزیه پروتئین و تولید DNA نقش مهمی دارد. فقط یک فنجان آب کرفس حاوی ۱۴۵ میکروگرم فولات است که بیش از ۳۶٪ میزان توصیه شده برای آقایان و خانم ها است.

 

خانم های باردار، کرفس نخورند!

شاید بعضی افراد تصور می کنند هیچ یک از سبزیجات در دوران بارداری نمی توانند مضر باشند. درحالی که این تصور اشتباه است. گیاه مفیدی مثل کرفس با وجود خواص شگفت انگیز، در دوران حاملگی برای خانم ها ممنوع است چراکه ممکن است خوردن آن باعث سقط جنین یا به وجود آمدن نقص عضو شود.

 

طرز تهیه آب کرفس

ساقه و برگ‌های کرفس را خوب بشویید و در آبمیوه گیری آب بگیرید و بنوشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که ترکیب آب کرفس و هویج را امتحان کنید، چون علاوه بر خوشمزه بودن، خواص بیشماری برای سلامتی بدن به همراه دارد.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version