بی توجهی به سلامت پا ، این عضو حیاتی بدن را دچار ترک در ناحیه ی پاشنه ی پا می کند. می دانیم که قلب دوم انسان ، پا است. لذا باید در صورت بروز ترک پاشنه پا که در آن سطح خارجی پوست پاشنه ی پا شکافته می شود، درمان ترک پاشنه پا را جدی بگیریم.ترک پاشنه پا علت های مختلفی دارد؛عدم رطوبت کافی در پاشنه ی پاها، به علت نبود غدد چربی در پوست پا، در آن ها ترک ایجاد می شود، پوشیدن کفش ها و صندل های نا مناسب که پشت آن ها باز است، فعالیت بیش از در پا ها، ایستادن های طولانی بر روی پاها ، کمبود ویتامین های مورد نیاز بدن،خشکی بیش از حد هوای محل زندگی.

برای درمان ترک پا با اثرگذاری سریع بدون مراجعه به پزشک می توانید از روش های خانگی بهره برد و از حاد شدن این مشکل در پاها جلوگیری کرد.

-استفاده از سنگ پا
سنگ پا یکی از روش‌های حذف پوست اضافه و مرده از کف پاست. برای این کار کافی است کف پا را چند دقیقه در وان آب ولرم قرار دهید، سپس با سنگ پا پوست مرده را حذف کنید.

روغن‌های گیاهی
مالیدن انواع روغن مانند  روغن زیتون، نارگیل و کنجد و یا هر نوع روغن گیاهی هیدروژنه ای  بر روی ترک‌های پاشنه‌ی پا بهترین روش برای نرم کردن کف پاست. همچنین کسانی که پاهای خشکی دارند باید از روغن ها استفاده کنند تا پاهایشان ترک نخورد.

ابتدا پایتان را با یک سنگ پا لایه برداری کنید و به خوبی بشویید، و سپس روغن را به پاشنه و کف پاهایتان بمالید. بعد از آن یک جفت جوراب تمیز به پا کنید و به رختخواب بروید، حالا روغن برای نفوذ به پوست پای شما زمان کافی دارد. در صبح متوجه خواهید شد که پاشنه‌های پایتان نرم تر شده است. این درمان را برای چندین روز متوالی ادامه دهید تا ترک‌های پاشنه‌ی پایتان به خوبی بهبود یابد.

 


بیشتر بخوانید: درمان قطعی ترک های پوستی با این چهار روغن شگفت انگیز!


 

موم پارافین
اگر شرایط ترک پاهایتان واقعاً بد است، و باعث بوجود آمدن درد زیادی شده است، موم پارافین یکی از درمان‌هایی است که می‌تواند به سرعت به پاهایتان تسکین دهد. موم پارافین بخرید و آنرا با روغن خردل یا روغن نارگیل مخلوط کرده و سپس برای مدتی آنرا حرارت دهید تا موم به خوبی ذوب شود.

پیش از استفاده از موم، صبر کنید تا به دمای اتاق باز گردد. برای نتیجه‌ی بهتر، پیش از اینکه به رختخواب بروید موم را بر روی ترک پاشنه‌ی پایتان بمالید و صبح به خوبی آنرا بشویید. شما باید این درمان را برای یک تا دو هفته تکرار کنید تا نتایج مثبت آنرا ببینید.

 

گلاب و گلیسیرین
گلیسیرین و گلاب راه دیگری برای درمان ترک پاشنه‌ی پا در خانه است. مخصوصاً زمانی که می‌خواهید از خانه خارج شوید نیاز دارید تا از پاهایتان بصورت ویژه مراقبت نمایید. مقدار مساوی از گلیسیرین و گلاب را باهم مخلوط نمایید. پیش از اینکه از خانه خارج شوید، مخلوط بدست آمده را به پایتان بمالید تا اینکه به خوبی جذب پوست پایتان شود. این مخلوط باعث خواهد شد تا پوست پایتان برای ساعات طولانی نرم بماند و شرایط ترک‌ها تحت کنترل باشند. این درمان را برای چند هفته تکرار کنید تا پاشنه‌ی پاهایتان نرم شوند.

 


بیشتر بخوانید: با ترک خوردگی شدید در پاشنه پا چه کنیم؟


 

وازلین
برای جلوگیری از ترک پاشنه‌ی پاهایتان، باید پوست‌های مرده‌ی سخت اطراف پایتان را به صورت منظم لایه برداری کنید و سپس با مالیدن کمی وازلین، منطقه‌ی پاشنه‌ی پایتان را بپوشانید. پس از مالیدن وازلین باید جوراب به پا کنید تا اینکه وازلین بتواند به خوبی در پوست شما نفوذ کند. اینکار باعث خواهد شد تا از ایجاد ترک پا پیشگیری بعمل آید و البته پاشنه‌ی پاهایتان نرم و مرطوب شود. این درمان را روزانه پیش از اینکه به رختخواب بروید تکرار کنید.

استفاده از سرکه
مخلوط سرکه سفید و آب ولرم یک روش مناسب برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه های مرده پوست است.

عسل
ترکیب آب ولرم و عسل یک معجون ضدعفونت باکتریایی مناسب برای ضد عفونی کردن کف پا و درمان ترک پاست. این روش سه بار در هفته توصیه شده است.

 


بیشتر بخوانید: معجزه معجون عسل و دارچین در درمان بیماریها


 

جوش شیرین
جوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود. کافی است پا را به مدت 10 دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده است قرار دهید و پس از آن از سنگ پا استفاده کنید.

آرد برنج
ارد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.

سولفات منیزم
سولفات منیزیم باعث تحریک گردش خون در پاها می‌شود. می توان علاوه بر نمک سولفات منیزیم، از عصاره نعناع نیز در یک وان آب ولرم استفاده کرد و دو بار در هفته پاها را با این مخلوط ماساژ داد. این کار از بروز عفونت در پا جلوگیری می‌کند.

لیمو
آب و پوست لیمو یک روش طبیعی فوق العاده برای نرمی کف پا است.‌ می توان از ترکیب آب ولرم و لیمو برای نرمی کف پا استفاده کرد و پا را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب ماساژ داد. یک راه دیگر آغشته کردن ترکیب وازلین و آب لیمو به کف پا، قبل از خواب است.

 


بیشتر بخوانید: معرفی چند ماسک هندی برای متحول کردن پوست


 

موز
در این روش توصیه شده است موز کاملا رسیده را دررون مخلوط کن کاملا له کرده و به مدت 15 دقیقه روی ترک های پا قرار داد و سپس پا را با آب ولرم شست.

پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن را با آب ولرم مخلوط کرده و پا را به مدت 30 دقیقه در این مخلوط قرار دهید و سپس از سنگ پا استفاده کنید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا به صورت طبیعی یک روش قوی برای نرمی و لطافت کف پا است.

 


بیشتر بخوانید: موهایتان را با آلوئه ورا تقویت کنید


 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version