قدیمی های طب سنتی هندوستان تاکیید خاصی برای استفاده از شنبلیله در درمان فوری ریزش موی سر داشته اند. شنبلیله قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد. تخم شنبلیله تاثیر سریع خود را در رویش و رشد مجدد موها ثابت کرده است و این به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین است.

شنبلیله برای تقویت ریشه مو و درمان مشکلات فولیکول مو بسیار مفید است. تخم شنبلیله حاوی هورمون هایی است که رشد موها را افزایش می دهد و به بازسازی فولیکول های مو کمک می کند. میزای بالای پروتئین موجود در شنبلیله، دلیل اصلی اثر درمانی آن روی طاسی سر است. لسیتین موجود در تخم شنبلیله به تقویت موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند. تخم شنبلیله تقویت کننده ای طبیعی است، موها را مرطوب می کند و درخشندگی و شادابی موها را به آنها باز می گرداند. به همین دلیل تخم شنبلیله یکی از ترفندهای کهن هندی ها برای افزایش رشد مو محسوب می شود.

 


بیشتر بخوانید:

درمان قطعی ریزش مو با طب سنتی

علائم ریزش موی هورمونی و درمان آن


 

استفاده از تخم شنبلیله برای درمان ریزش مو

روش اول:

یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد.صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود.خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر اجرا کنید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بعد از ۴۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

روش دوم:

ا فنجان شنبلیله را درون ۲ فنجان آب شب قبل خیس کنید روز بعد دانه های شنبلیله را درون تابه ای بریزید و ۱/۲ فنجان آب ب آن بیفزاید و اجازه دهید بجوشید و خنک شود و آن را صاف کنید.آب آن را برای مو استفاده کنید.

آب آن را در درون بطری بریزید و روی مو اسپری کنید و اجازه دهید ۴-۵ ساعت روی مو بماند.

 

بیشتر بخوانید:

درمان قطعی ریزش مو با طب سنتی

آیا شامپوها تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارند؟

روش ساخت شامپوی سیر خانگی برای توقف ریزش مو

درمان ریزش مو با ماسک تخم مرغ و سدر

درمان ریزش مو از طریق شناخت طبع سر

مهم ترین و شایع ترین دلایل ریزش موها

آیا بستن موها با کش باعث ریزش مو می شود؟

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version