اگر می خواهید سالم باشید، دچار خستگی زودهنگام نشوید، آنفلوانزا، سرماخوردگی و رنگ پریدگی به سراغتان نیاید لازم است که هر از گاهی بدنتان را که به صورت خستگی ناپذیر در حال فعالیت است تمیز کنید. این کار به کاهش وزن، پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و حتی خوش خلق و شاداب بودن کمک زیادی می کند.

یکی از بهترین راه‌ها که از قدیم مردم برای دفع آلودگی‌های بدن استفاده می‌کردند استحمام است؛ در گذشته مردم به هنگام حمام رفتن، ابتدا بدن خود را با وازلین یا روغن گیاه بنفشه چرب می‌کردند، بعد از آن بدن خود را با روشور پاک کرده و بعد از صابون استفاده می‌کردند.

محمدباقر مینایی متخصص طب سنتی افزود: مالش ایجاد شده در هنگام استفاده از روغن مواد زائد را به سمت پوست می‌آورد، استفاده از روشور به علت مواد معدنی که داراست، باعث می‌شود این مواد مضر از بدن خارج شود و به سطح پوست بیاید؛ همانطور که همه می‌دانید روشور خاصیت ضد سرطانی دارد و به بسیاری از کشورها صادر می‌شود اما متاسفانه ما آن را فراموش کرده‌ایم؛ همینطور صابون‌های آشتیان و مراغه به دلیل این که از چربی حیوانات گاو و گوسفند ساخته می‌شوند خواص درمانی بسیاری دارند؛ استفاده از این صابون‌ها مواد زائدی را که با استفاده از روشور از بدن خارج شده از روی پوست دفع می‌کند.

 


بیشتر بخوانید: فواید بی شمار واجبی (نوره) برای بدن


 

دفع موادزائد بدن با دمنوش بابونه

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در برخی موارد برای دفع مواد مضر بدن از موادی مانند دمنوش بابونه استفاده می‌کنند که علاوه بر دفع مواد مضر از طریق ادرار و تعریق باعث تنظیم قند و چربی خون هم می‌شود.

وی یادآوری کرد: اغلب کارهایی که در مراکز مختلف با سوءاستفاده از نام طب سنتی انجام می‌شود نه تنها کمک کننده نیست بلکه می‌تواند آسیب رسان هم باشد؛ بهتر است برای استفاده از درمان‌های طب سنتی به درمانگاه‌های مخصوص این رشته مراجعه کنید چرا که کارمندان فعال در این درمانگاه ها پزشکانی هستند که تخصص طب سنتی دریافت کرده‌اند.

 

آب ولرم و لیموی تازه برای پاکسازی کبد

هرچند مصرف آب ولرم حاوی آب لیموترش در ساعات اولیه صبح توصیه می‌شود اما اگر شب هم این نوشیدنی را مصرف کنید همان خواص را دارد. لیمو به پاکسازی کبد و کل بدن معروف است. برای تهیه این نوشیدنی‌ کافیست آب نصف لیموترش را داخل یک لیوان آب ولرم بریزید و برای نتیجه بهتر سه هفته متوالی این نوشیدنی را مصرف کنید. می توانید یک قاشق چایخوری عسل هم به این ترکیب اضافه کنید.

پاکسازی بدن با زنجبیل

زنجبیل می تواند بدن را از سموم و عناصر مضر پاک نماید. زنجبیل باعث بهبود هضم غذا می شود.  زنجبیل کمک میکند تا روده بزرگ، کبد و سایر اندام ها از مواد زائد و سموم رها شوند. همچنین باعث می شود بدن شما بیشتر عرق کند که عرق کردن به معنی دفع سموم بیشتری از بدن می شود.

بهترین روش بهره بردن از خواص زنجبیل نوشیدن چای زنجبیل است. یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را در یک و نیم لیوان آب داغ بریزید. سپس اجازه دهید تا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیق دم بکشد. شما همچنین می توانید زنجبیل تازه زنده شده را به غذا اضافه کنید.

بهترین زمان سم زدایی با این نوشیدنی هر روز صبح و بعد از ظهر است.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version