در شامپوهای بدن که در فروشگاه های لوازم بهداشتی عرضه می گردند، مقدار بسیاری مواد ساختگی شیمیایی وجود دارند که مضر بودن یا نبودن آن ها مورد شک و تردید است. شما می توانید به راحتی این شامپو را در خانه بسازید. در شامپوهای موجود در بازار، مقدار بسیاری مواد شیمیایی وجود دارد اما در شامپو بدن طبیعی، اسانس های درمانی بی ضرر است و با صابون روغن زیتون ساخته می شود. در ادامه مواد مغذی برای ساخت شامپو بدن طبیعی معرفی می شود: 

طرز تهیه شامپو بدن طبیعی با عسل

یک فنجان آب
یک چهارم فنجان عسل
دو سوم فنجان صابون روغن زیتون مایع
۳۰ قطره اسانس استوخودوس، عصاره بابونه و عصاره شمعدانی عطری
یک قاشق چای خوری ویتامین E 
۲ قاشق چای خوری عصاره جوجوبا
در یک کاسه بزرگ همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود و در بطری مناسب نگهداری کنید.

 

طرز تهیه شامپو گیاهی بدن در طب سنتی

حنا ۵۰ تا ۱۵۰ گرم

مورد ۳۵۰ تا ۴۵۰ گرم

سدر نیم کیلو

طرز تهیه شامپو گیاهی بدن خانگی :

مواد مذکور را باهم مخلوط و هنگام حمام حدود یک لیوان آن را برداشته و با سرکه یا آب لیمو و کمى آب و دو سه قاشق روغن زیتون یا کنجد مخلوط و روی بدن با کیسه نخى لیف بکشند و نیم ساعت بعد بشویند.

اگر می خواهید پوستتان نرم شود یک‏صد گرم اسفرزه به اجزاء آن اضافه کنید. زرده تخم‏ مرغ و یا ژل طبیعى کتیرا را هم براى لطافت بیشتر پوست مى‏ توانید هنگام مصرف به شامپو گیاهی بدن اضافه کنید. پوست از این شامپو گیاهی بدن براى تغذیه سلول‏هاى خود استفاده مى‏ کند.  

برگرفته از khorasannews.com و boalii.ir

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version