آرایش خوب می‌تواند سن یک خانم را بسیار پایین‌تر از آنچه هست نشان دهد و برعکس استفاده زیاد و نادرست از وسایل آرایشی سن را بیشتر نشان می‌دهد. با رازهای آرایشی که به شما آموزش می دهیم می توانید سن تان را کمتر از آنچه که هستید نشان دهید. 

 

ابروهایتان را اصولی آرایش کنید

رنگ ابروی شما با افزایش سن کمتر میشود. پس با افزایش سن از مدادی استفاده کنید که یک تا دو درجه کمرنگتر از رنگ ابرویتان باشد. بهتر است برای ابروهایتان از سایه‌های ابرو استفاده کنید و در نهایت برای یکدست شدن و پرپشت جلوه‌ دادن ابروها، از شانه ابرو استفاده کنید. 

 

زیرسازی مناسب پوست لازم است

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از پرایمر استفاده کنید و سپس یک لایه سبک، زیرسازی کنید. قبل از استفاده از کرم پودر حتماً از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید و کرم پودر سبک با پوشش مناسب که به یکنواخت شدن رنگ چهره کمک می‌کند استفاده کنید. استفاده از دی دی کرم‌ها بسیار توصیه می‌شود. 

در میانسالی به علت داشتن چین و چروک روی پوست، استفاده از پنکک توصیه نمی شود.

 

از کانسیلر درست و به اندازه استفاده کنید

استفاده بیش از حد از کانسیلر برای پوشاندن خطوط و چروک دور چشم، چروک‌های اطراف چشمتان را بیشتر نمایان می‌کند؛ برای پنهان کردن خطوط اطراف چشم و تیرگی دور چشم، دور چشمتان را مرطوب کنید و سپس از یک لایه نازک مواد کانسیلر به رنگ پوست یا کرم پودرتان فقط در گوشه‌های پایینی چشم استفاده کنید. 

پیشنهاد می شود با کانسیلر رنگ پوستتان، لکه‌های پوستی که در اثر کهولت سن ایجاد شده‌اند را از بین ببرید و در نهایت روی آن کرم مرطوب کننده بزنید. 

 

پرپشت نشان دادن مژه ها

با بالا رفتن سن مژه‌ها نیز مانند مو‌ها کم پشت‌تر می‌شوند. می‌توانید برای رفتن به مهمانی از مژه مصنوعی‌های که به صورت دانه‌ای، نواری با هر طولی و ردیف کامل در دسترس است، استفاده کنید. استفاده از این مژه‌ها آسان است و جذابیت ویژه‌ای به چشم‌ها می‌بخشد. بهتر است از مژه‌های سیاه‌تر با طول کوتاه‌تر استفاده کنید و آن را با طول مژه‌های خود یکدست کنید. 

 اگر حوصله انجام آرایش را ندارید برای روح دادن به چهره حتماً به مژه‌ها کمی ریمل حجم دهنده بزنید.

 به کار بردن خط چشم و ریمل روی پلک پایین باعث می شود چشم ها افتاده تر به نظر برسند. درعوض اگر مژه های پلک بالا با ریمل حجم دهنده آراسته شوند بهترین تاثیر را خواهند داشت. 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری آرایش چشم با پلک افتاده


رژگونه پررنگ و براق بزنید

سایه‌ی رنگ پریده سن شما را بالاتر نشان می‌دهد و از سایه‌های گرم‌تر برای پنهان نمودن سن و سال بهتر است. برای زدن رژگونه دوپودر با تن رنگی برنز و صورتی را با هم مخلوط نمایید و بعد استفاده نمایید و وقتی از کارتان راضی بودید روی آن یک کرم براق کننده بزنید تا شاداب‌تر به نظر برسید. 

 قبل از زدن رژگونه محل دقیق استخوان گونه خود را با دست مشخص کنید.پس از مشخص کردن محل دقیق استخوان گونه، برس آرایشی را به رژگونه آغشته کرده و روی خط استخوان گونه بکشید. 

آرایش لب ها

یک برق لب صورتی کم رنگ به همراه یک خط لب ملایم موجب می‌شود لب‌ها پرتر به نظر برسند و شما هم جوان‌تر به نظر آیید. البته یک رژ قرمز به این علت که کلاسیک و فارغ از محدودیت سنی است را نیز می‌توان استفاده کرد. 

برگرفته از: phow.ir , parsine.com

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version