به چربی های ذخیره شده زیر پوست که معمولا در قسمت ران، باسن و قسمت هایی از شکم ذخیره می شود سلولیت گفته می شود. سلولیت ها زمانی اتفاق می افتند که سلول های چربی آزاد در زیر پوست تجمع یابند و ته نشین شوند و ظاهری شبیه پوست پرتقال دارند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که بیش از ۸۵ درصد زنان در طول عمرشان با سلولیت روبرو شده اند و برای درمان آن دچار نگرانی هستند. 

علل اصلی بروز سلولیت: چاقی، ارث، رژیم غذایی کم فیبر (پر چرب)، فعالیت ورزشی پایین، مشکلات هورمونی، بارداری است. 

راهکارهای خانگی برای رفع سلولیت

 

استفاده از برس خشک مخصوص بدن

برس کشیدن پوست خشک با برس مخصوص گردش خون را در بدن کمک زیاد می کند، منافذ پوست را به خوبی باز می‌کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و تاثیر زیادی در پیشگیری و درمان سلولیت دارد. 

برای برس کشیدن، هم برس و هم پوست شما باید کاملاً خشک باشد. جهت برس کشیدن شما باید به سمت قلب باشد. از حرکات رفت و برگشت و یا دایره‌ای اجتناب کنید. از پاها شروع کنید و به سمت بالا برس بکشید. حرکت شما برای دست‌ها باید به سمت قفسه سینه باشد. 

برس کشیدن شما نباید خیلی محکم باشد. این کار باید پوست را تحریک کند اما نباید باعث سوزش یا قرمزی شود. برس شما باید مصنوعی نباشد، برس‌های طبیعی مانند برس پایه سبزیجات بهترین نوع برس است. 

این کار را به مدت پنج دقیقه و قبل از حمام و روی پوست خشک انجام دهید. سپس به حمام بروید تا تمام سلول های مرده و سموم از بین بروند. شما می‌توانید این کار را روزانه انجام دهید. 

 

اسکراب قهوه

قهوه نوعی آنتی اکسیدان قوی است که هم برای مو و هم برای پوست بسیار مفید است. ماساژ دادن اسکراب قهوه روی پوست سلول های مرده و سموم مضر را از بین می برد. کافئین موجوددر قهوه پوست را سفت می کند. 

¼ پیمانه پودر قهوه، ۳ قاشق سوپخوری شکر و ۳ قاشق سوپ خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل را با هم ترکیب کرده و ۳ الی ۴ بار در هفته روی پوست ماساژ دهید.

روغن بچه و شکر قهوه ای برای رفع سلولیت

اسکراب با شکر، سلول های مرده پوست را از بین می‌برد. همچنین  گردش خون را زیاد می کند و باعث از بین رفتن سلولیت می شود. روغن بچه هم تاثیر زیادی در آب رسانی پوست دارد. 

۱/۴ فنجان شکر قهوه‌ای را به مقداری روغن بچه اضافه کنید و  این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دورانی دهید. بعد از چند دقیقه با آب شستشو دهید. ۲ با ردر هفته از این اسکراب استفاده کنید. 

 


بیشتر بخوانید: سلولیت چیست/درمان سلولیت با ورزش و ماساژ


 

فلفل تند

فلفل با حذف سموم بدن منجر به کاهش سلولیت ها می شود. فلفل غذایی چربی سوز است که با بالا بردن حرارت بدن گردش خون را نیز بالا می برد. 

یک قاشق چای خوری پودر فلفل و یک قاشق سوپخوری پودر زنجبیل را به آب لیمو و آب گرم اضافه کنید و به مدت یک یا دوماه یک الی دو بار در روز بنوشید. در پایان این مدت تاثیر شگفت نگیز آن را خواهید دید. 

نمک دریا

وان حمام را از آب گرم پر کنید و در آن به اندازه دو فنجان نمک دریا اضافه کنید. در این آب به مدت بیست دقیقه بنشینید. این کار به دفع سموم پوست و بدنتان کمک می کند و در پیشگیری و درمان سلولیت موثر است. 

همچنین می توانید یک پیمانه سرکه سیب به وان آب اضافه کنید.

 


بیشتر بخوانید: اسکراب صورت چیست؟ آموزش تهیه چند اسکراب خانگی


سرکه سیب

سرکه سیب حاوی آنتی اکسیدان و مواد معدنی است که بدن را سم زدایی می‌کند. برای رفع سلولیت می‌توانید هم‌زمان هم روی بدن مالش دهید و هم آن را بنوشید. 

برای استفاده موضعی سرکه سیب، آب و عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بزنید. جهت استفاده خوراکی ۲ قاشق سوپخوری سرکه سیب و ۱ قاشق سوپخوری عسل را با هم مخلوط کنید و دو بار در روز مصرف کنید تا تغییر را در خود احساس کنید. 

نوشیدن چای سبز در کمک به کاهش سلولیت

مصرف ۳ تا ۴ فنجان چای سبز کمک بسیاری به چربی سوز در بدن می کند. این موضوع تا حدی تاثیر مثبت بر کاهش سلولیت خواهد گذاشت. چای سبز به جریان گردش خون کمک خواهد کرد. علاوه بر این مسائل، ترکیبات موجود در چای سبز به سم زدایی در بدن کمک بسیاری خواهند کرد که بر کاهش سلولیت و پیشگیری از آن موثرند. 

 

دارچین برای رفع سلولیت

یک قاشق غذاخوری دارچین را به یک لیتر آب اضافه کنید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه بجوشد. اکنون ۲ قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک فنجان از این ترکیب را میل کنید. چای دارچین را روزانه ۲ بار، صبح و شب میل کنید. 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version