رفع قوز بینی معمولاً با توجه به تشخیص پزشک، با دو روش جراحی بینی و دیگری تزریق ژل و چربی در بینی، انجام می شود و افراد معمولاً با توجه به شرایط خود اقدام به جراحی یا تزریق می کنند.

قوز بینی می تواند ارثی و یا بر اثر ضربه به بینی ایجاد شود. اگر این ضربه در قسمت پایینی بینی خورده شود صاف می شود و اگر در قسمت بالایی بینی خورده شود باعث ایجاد قوز می کند و یا در زمان های خردسالی تغییراتی در رشد استخوان و غضروف حاصل شده است که شکل بینی تغییر می کند.

قوز بینی همیشه به خاطر عوامل ارثی یا ضربه و یا غیره نمی باشد و گاهی مواقع به خاطر فرو رفتگی روی پیشانی و یا فرو رفتگی بر روی بینی می باشد که بینی را به صورت قوز دار نشان می دهد.

تشخیص قوز بینی در افراد

قوز بینی به سه دسته تقسیم می شود واقعی، کاذب و پنهان که جراح باید نوع قوز بینی را تعیین کند و مشخص کند که برای رفع و برداشتن قوز بینی چه اقداماتی باید انجام دهد. به عنوان مثال جراحی برای از بین بردن قوزهای کاذب، برآمدگی نوک بینی را اصلاح می کند، در این موارد نیازی به جراحی بینی و برش زدن برآمدگی بینی نیست و پزشک در جراحی قوز بینی، نوک بینی را کمی استخونی می کند و یا در صورت وجود انحراف کمی آن را می چرخاند تا شکل طبیعی خود را بگیرد.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی!

قوزهای شدید بینی

قوزهای که بسیار شدید هستند پس از عمل جراحی گاهی در فرد، تنفس را مختل می کنند. در این نوع بینی ها هنگامی که قوز بینی برش داده می شود و تراشیده می شود ممکن است کمی از قسمت راه هوایی نیز تراشیده شود که این عامل مختل کردن تنفس می باشد. برای حل این مشکل جراح گراف را در بالاترین قسمت راه هوایی که در غضروف جانبی فوقانی قرار دارد، قرار می دهد.

روش های رفع قوز بینی:

  1. انجام عمل جراحی
  2. تزریق ژل و چربی در بینی

 

1- عمل جراحی جهت رفع قوز بینی

جراحی بینی به منظور از بین بردن قوز بینی از درون سوراخ های بینی انجام می شود. بدین صورت که یک برش در زیر پره بینی و درون کانال های هوایی ایجاد می شود. این برش ها دسترسی را به رسیدن به استخوان های قوز بینی راحت تر می کند. به منظور جلوگیری از خون ریزی و کبودی بعد از عمل، جراح بسیار آرام این کار را انجام می دهد. جراح مقداری از استخوان را می تراشد تا بینی فرم خوبی پیدا کند. 

در این مرحله تراش باید به دقت انجام شود چرا که مرحله مهم و حساسی می باشد و در انتها برش ها را بخیه می کنند. سپس بینی را با یک آتل سبک و رنگ پوست در جای خود ثابت می کنند. اثر بیهوشی بعد از عمل کم کم از بین می رود و تنفس عادی خواهد شد.

اگر قوز بینی از عوامل ارثی باشد، برآمدگی شامل استخوان نمی شود و به غضروف مرتبط است. از مهم ترین کارها در عمل جراحی بینی، برداشتن قوز بینی است. 

در این موارد جراح باید با ایجاد ساختاری بینی و فرو رفتگی ها را با هم، همخوانی دهد و در کنار هم زیبایی طبیعی ایجاد سازد. در صورتی که ظاهر بینی نامناسب و یا دارای پوست ضخیم باشد از جراحی بینی استفاده می شود.

در مواقعی که بینی فرد شکسته باشد، رفع قوز بینی باید توسط عمل جراحی انجام گیرد و عمل با لیزر بدون نتیجه است. سن در جراحی بینی تاثیری ندارد. بهترین زمان انجام عمل زیبایی برای خانم ها 15 تا 17 سالگی و برای آقایان 17 تا 19 سالگی است چرا که رشد بینی در این سنین کامل شده است. 

پوست بینی مردان نسبت به زنان ضخیم تر است و این عامل مهمی در تغییر شکل و سن عمل بینی می باشد.

بیشتر بخوانید: روش های نوین برای زیبا سازی و جوانسازی بینی


2- تزریق ژل و چربی در بینی جهت رفع قوز بینی

این هدف بدون انجام جراحی و درد صورت می گیرد و بسیار مقرون به صرفه است و با اعمال ژل به بینی صورت می گیرد. امروزه اکثر افراد بیشتر به دنبال روش هایی با هزینه کمتر و مقرون به صرفه هستند تا زیبایی بینی بدون جراحی بینی را تجربه کنند. 

استفاده از داروها هیچ تاثیری برای زیبایی بینی ندارد و در جلوگیری از قوز یا پنهان کردن بینی کاربردی ندارند. استفاده از تزریق چربی یا ژل در بینی یک راه کم خطر و سریع برای رسیدن به این هدف می باشد. تزریق، معمولاً برای رفع قوز بینی، ناصافی های بینی، پر کردن فرو رفتگی ها و غیره انجام می شود. معمولاً تزریق برای افرادی که از عمل جراحی هراس یا به دلایل مختلف نباید در تحت عمل جراحی قرار گیرند پیشنهاد می شود.

این عمل بیشتر در بین جوانان به ویژه دختران مرسوم است که مقداری ژل که کلسیم هیدروکسی اپتات و اسیدهیالورونیک است به وسیله سوزن در زیر پوست تزریق می شود تا بینی ظاهری زیبا به خود پیدا کند.

منبع: setare.com

بیشتر بخوانید:

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version