در واقع، موهای ما فقط حدود نیم اینچ در هر ماه رشد می کنند. البته روش های متعددی وجود دارد که باعث رشد سریع موی سر می شود. هنگامی که این روش ها را بدانید و آنها را مورد استفاده قرار دهید، می توانید بازه زمانی لازم برای رشد مو را کاهش داده و موهای شما در مدت زمان بسیار کوتاهی بلند خواهند شد. 
اگر می‌خواهید از مو‌های بلند و زیبایی برخوردار باشید و برای این کار نیز عجله دارید ونیز از عوارض مواد شیمیایی نگران هستید، می‌توانید از روش‌های خانگی برای رشد سریع مو بهره ببرید. تعدادی از بهترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ماساژ ریشه موها با استفاده از روغن‌های طبیعی

  • روغن نارگیل

به دلیل وجود ویتامین‌های B,E, C. همچنین وجود مواد معدنی و مفید مانند فسفر، آهن، سلنیوم، منیزیم و کلسیم در روغن نارگیل موجب تقویت مو‌ها شده و رشد مو‌ها را سریع‌تر خواهد کرد.
پس از گرم نمودن روغن نارگیل، آن را بر روی پوست سر خود و همچنین بر روی موهایتان پماساژ دهید. با استفاده منظم از روغن نارگیل موهای شما ضخیم تر و سالمتر می شوند.
  • روغن بادام

روغن‌های بادام موجود در بازار به دو دسته روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ تقسیم می‌شوند. هر دو نوع از این روغن‌ها به دلیل برخورداری از مواد عالی، برای تقویت ریشه مو برا رشد سریع مو‌ها بسیار مفید هستند.
  • روغن کرچک

روغن کرچک علاوه بر تقویت و کمک به رشد سریع مو در مدت زمانی کوتاه می‌تواند به پرپشت شدن موها نیز کمک فراوانی کند. چرا که در آن ویتامین‌های مختلف و اسید‌های چرب امگا ۳ موجود است.  
از آنجا که این روغن چسبناک است آن را با مقدار مساوی از روغن زیتون، بادام یا نارگیل مخلوط کنید. پوست سرتان را با این مخلوط به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ماساژ بدهید و بعد از آن سرتان را با شامپو بشویید.
  • روغن سیاه دانه

استفاده از روغن سیاه دانه برای کمک به رشد و تقویت مو‌ها بسیار مفید بوده همچنین این روغن از سفید شدن مو‌ها نیز جلوگیری به عمل خواهد آورد.
  • روغن زیتون

از گذشته تا کنون از این روغن به دلیل دارا بودن مواد مغذی برای تقویت کردن پوست و مو استفاده میشده است.
  • مقدار مناسب از روغن زیتون را در یک فنجان ریخته و سپس روغن را به کمک روشی دلخواه مانند قرار دادن آن در ماکروویو و گرم نمایید. 
  • در مرحله بعد روغن گرم شده را به قسمت‌های ریشه و انتهای مو‌ها به مالید.
  •  حدود دو ساعت منتظر بمانید که روغن زیتون به خوبی به خورد موهایتان برود.
  • در نهایت مو‌ها را با آب ولرم به خوبی بشویید.

 


بیشتر بخوانید: درمان قطعی ریزش مو با طب سنتی


 

روش های طبیعی برای رشد سریع مو

به غیر از روغن‌ها مواد گیاهی فراوانی در طبیعت وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به رشد سریع مو در یک هفته یا یک ماه کمک نمود. در بین آن ها، برخی اثر بخشی بیشتری را دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده ایم: 

 

تخم شنبلیله

شنبلیله از داروهای گیاهی است که از دیرباز در فرهنگ های مختلف برای افزایش سریع رشد مو و پرپشت شدن موها استفاده شده است.

کافیست ۲ یا ۳ قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب جوش خیسانده و بگذارید و یک شب و یک روز بماند. سپس آب آن را صاف کنید و به صورت ژل روی موها مالیده و بعد از ۳ ساعت با آب گرم بشویید.

 

تاثیر فوق العاده سیر برای رشد سریع تر موها

سیر به علت دارا بودن آلسین و ویتامین E و مس در ان از ریزش موها جلوگیری می کند و رشد آنها را افزایش می دهد و بعد از یک بازه زمانی کوتاه نتایج رضایت بخشی در بر خواهد داشت ، فقط کافی است مقدار سیر را خیلی خوب له کنید و بعد آن را روی پوست سر بمالید. البته ممکن است پوست را بسوزاند برای جلوگیری از این امر می توانید یک مقدار خیلی کمی به آن عسل اضافه کنید . 

روش دیگری که می توانید از سیر به عنوان ماسک مو برای رشد سریع مو استفاده کنید ترکیب آن با روغن زیتون و جوشاندن آن است. مقدار سیر و روغن زیتون طبیعی را بگذارید بجوشد و بعد از سرد شدن ، سر خود را با آن ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعتی بماند و بعد با یک شامپوی ملایم آن را بشویید .

 

رشد سریع مو با استفاده از قهوه

تجربیات نشان داده استفاده از قهوه برای رشد سریع مو‌ها مفید است برای استفاده از قهوه بهتر است در حمام وقتی که مو‌ها را با شامپو شستشو داده شد آن‌ها را به وسیله قهوه‌ای که از قبل دم شده است آغشته کرده و به خوبی ماساژ دهید و بعد از حدود ۳۰ الی ۵۰ دقیقه با آب شستشو داده شود. 

 


بیشتر بخوانید: درمان ریزش موها و تقویت مو به روش هندی ها


رشد سریع مو با تخم مرغ

یکی از دلایل ریزش و کم شدن حجم موها کمبود پروتئین است. تخم مرغ حاوی مقادیر فراوان پروتئین است و به زیبایی و قوی شدن ریشه موها کمک می کند.

کافیست ۲ عدد تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و مقداری روغن زیتون خالص به آن اضافه کنید. سپس آن را به آرامی به موها اعمال کرده و بعد از نیم ساعت با آب گرم بشویید.

بیوتین مصرف کنید

بیوتین یا ویتامین ب‌۷ یکی از ویتامین های گروه ب است. این ویتامین محلول در آب با نام ویتامین اِچ نیز شناخته می‌شود. اگر به رشد سریع مو فکر می کنید مصرف بیوتین را فراموش نکنید در حقیقت، حدود ۲۰۰۰ میکروگرم بیوتین برای کمک به رشد سریع موی سر نیاز است. 

بیوتین در غلات کامل، جگر، زرده تخم مرغ و شیر پیدا می شود. به صورت منظم بیوتین مصرف کنید زیرا سبب سالم ماندن و سریعتر شدن رشد موهایتان می شود.

 

رشد سریع مو به وسیله سس مایونز

 

سس مایونز به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف در ترکیبات آن باعث تقویت و رشد سریع مو‌ها خواهد شد. روش استفاده آن به این صورت است که پس از آغشته کردن مو‌ها با مقدار مناسبی از سس مایونز آن‌ها را به وسیله یک پارچه یا یک نایلون بپوشانید و بعد از مدت زمانی در حدود ۳۰ دقیقه آب ولرم و شامپو شستشو دهید. (بهتر است سس مایونز را خودتان در منزل تهیه کنید.)

 

ماسک پیاز برای رشد موها

پیاز حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که به تولید کلاژن کمک کرده و برای سلامت موها بسیار مفید است، مخصوصا پیاز قرمز که ریشه موها را تقویت کرده و موها را زیبا و ضخیم می کند. 

روش اول: ۱ عدد پیاز را رنده کرده و آب آن را به آرامی به ریشه، ساقه موها و پوست سر بمالید و حداقل ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

روش دوم: ۲ عدد پیاز را حدود ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید و بگذارید سرد شود. موها را با شامپو شسته، آب پیاز را به همه قسمت های موها بمالید و بعد از مدتی با آب معمولی بشویید.

 

نکاتی برای رشد سریع مو

  • ویتامین‌های ضروری برای رشد مو را به موهایتان برسانید: استفاده از مواد خوراکی مغذی مانند انواع مغز‌ها در جهت رشد و تقویت موی سر مفید است. یا اینکه می‌توانید از مولتی ویتامین‌های حاوی ترکیبات روی، منیزیم، بتا کاروتن، سیلیس، اسید فولیک، گوگرد و امگا ۳ استفاده نمایید. 
  • کوتاه کردن موها: کوتاه کردن مو‌ها به صورت مرتب باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست سر شده و در نتیجه رشد سریع‌تر مو‌ها را به مرور شاهد خواهی بود. موهایتان را هر ۶ تا ۸ هفته یکبار اصلاح کنید.
  • داشتن خواب کافی: برای رشد سریع مو در کمتر از یک ماه استراحت کافی داشته باشید. همچنین استرس و اضطراب را از خود دور کنید.
  • هربار در انتهای حمام موها را با آب سرد آب بکشید 
  • از استرس دور بمانید 
  • کاهش استفاده از وسایل داغ کننده مو: اگر شما مدام از سشوار و اتوی مو استفاده می کنید، موهای شما آسیب خواهند دید. گرمای مداوم مانع از رشد سریع موهایتان می شوند. در صورتی که هیچ جایگزینی برای این ابزارها ندارید، قبل از استفاده از یک اسپری محافظ استفاده نمایید.

برگرفته از: setare.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version