آرایش مژه مصنوعی و اکستنشن شده شرایط خاصی دارد و هر نوع ماده آرایشی را روی آن نمی‌توانید استفاده کنید. مژه اکستنشن شده حدود 6 ماه عمر دارد اما اگر از لوازم آرایشی مناسبی برای آرایش مژه مصنوعی استفاده نکنید عمر آن کاهش چشمگیری خواهد داشت و پس از مدتی از پلک جدا خواهند شد. در این مقاله به شما می‌گوییم که آرایش مژه مصنوعی و اکستنشن شده را به چه شکلی باید انجام دهید.

 

برای آرایش مژه مصنوعی و اکستنشن از خط چشم مدادی استفاده نکنید

یکی از عوارض عجیب و غیرمنتظره کاشت مژه این است که می‌بینید مژه‌های شما به هم گیر می‌کنند و گره می‌خورند. حال اگر در این شرایط از خط چشم مدادی استفاده کنید شرایط بدتر خواهد شد چون وقتی مداد چسبناک را در امتداد خط مژه‌ها می‌کشید منجر به گره خوردن بیشتر مژه‌ها می‌شود و احتمال افتادن مژه‌های مصنوعی نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این خط چشم‌های ژلی و کرمی نیز موادی را روی پلک‌ها و مژه‌های شما برجا می‌گذارند که پاک کردن آن‌ها ساده نیست و ممکن است با وارد کردن فشار زیاد به مژه‌ها باعث جدا شدن آن‌ها شوید، پس توصیه می‌کنیم از این دو نوع خط چشم اصلا استفاده نکنید.

از خط چشم پودری و ماژیکی می‌توانید استفاده کنید

برخلاف خط چشم مدادی و ژلی خط چشم‌های پودری و ماژیکی گزینه مناسبی برای آرایش مژه‌های مصنوعی و اکستنشن مژه هستند. یک خط چشم پودری با ماندگاری بالا تهیه کنید و آن را با یک برس زاویه دار روی مژه‌ها بکشید. به این ترتیب هیچ ماده اضافی روی پلک‌های شما باقی نخواهد ماند و آسیبی به مژه‌ها هم نخواهد رسید. اگر به خط چشم پودری علاقه ندارید می‌توانید یک خط چشم ماژیکی نوک‌تیز تهیه کنید و با آن خط چشم خود را به شکل دلخواه بکشید. با این نوع خط چشم کمترین تماس را با مژه‌ها خواهید داشت و خط چشم شما نیز تیز و تمیز کشیده خواهد شد بدون آن که ماده اضافه‌ای روی پلک‌ها به جا بگذارد.

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری چسباندن مژه مصنوعی


برای آرایش مژه مصنوعی و اکستنشن از ریمل سبک استفاده کنید

مژه‌های مصنوعی هم نیاز به حالت دادن دارند که برای این کار می‌توانید از ریمل استفاده کنید. ریمل‌های تیوبی که در مقالات قبلی آن‌ها را معرفی کردیم نوعی ریمل با فرمول خاص و مقاوم است که ضدآب هم نیست و نیاز به پاک کننده‌های ضدآب ندارد چون به مژه طبیعی نمی‌چسبد اما مثل چسب به مژه‌های مصنوعی می‌چسبد و امکان ندارد بدون کندن مژه‌های کاشته شده خود بتوانید آن را پاک کنید. برای آرایش مژه‌های کاشته شده از ریمل سبکی استفاده کنید که در مژه‌ها ایجاد بافت و حجم کند و به آن‌ها حالت بدهد و پاک کردن آن هم ساده باشد.


بیشتر بخوانید: روش درست پاک کردن ریمل از روی مژه


خط چشم مایع ضدآب گزینه مناسبی نیست

اگر کاشت مژه انجام داده‌اید خط چشم‌هایی که ضدآب و ضد پخش شدن هستند گزینه مناسبی برای آرایش چشم شما نیستند. چون این نوع خط چشم نیاز به پاک کردن با مالش دارد و اگر بخواهید این کار را انجام دهید باید فشار زیادی روی مژه‌های خود وارد کنید و ممکن است تعدادی از مژه‌های شما در این کار آسیب ببیند و جدا شود. پس برای افزایش عمر مژه‌های مصنوعی خود هم که شده از خط چشم پودری یا ماژیکی معمولی بهره ببرید.

 


بیشتر بخوانید: مدلهای مختلف خط چشم و آموزش کشیدن خط چشم


برای پاک کردن آرایش از پاک کننده‌های بدون چربی و ملایم استفاده کنید

هر نوع آرایشی نیاز به پاک کردن دارد و شما باید آرایش مژه‌های مصنوعی خود را شب قبل از خواب پاک کنید چون تمیز نگه داشتن مژه‌ها نقش مهمی در دوام آن‌ها دارد. برای این که کمترین آسیب را به مژه‌های اکستنشن شده بزنید از پاک کننده‌های آرایش بدون چربی و سبک استفاده کنید. پاک‌کننده‌هایی که حاوی روغن باشند برای آرایش سنگین و ضدآب چشم طراحی شده‌اند و استفاده از آن‌ها برای کسانی که اکستنشن مژه انجام داده‌اند توصیه نمی‌شود چون باعث شل شدن مژه‌ها می‌شوند و آن‌ها را از بین می‌برند. به جای آن از پدهای پاک کننده معمولی و سبک که فاقد چربی و مواد سنگین دیگر هستند استفاده کنید و آرایش چشم خود را تمیز کنید.

بهترین ترفند برای پر نشان دادن مژه‌ها بدون نیاز به اکستنشن و مژه مصنوعی

اگر مژه‌های پرپشت و بلندی ندارید نگران نباشید، حتی ضرورتی هم ندارد که از اکستنشن مژه و کاشت مژه و چسباندن مژه مصنوعی که پرزحمت و پرهزینه هستند استفاده کنید. برای داشتن مژه‌های پر و زیبا شما فقط به دو عدد ریمل نیاز دارید، یک ریمل نسبتا قدیمی که حداکثر سه ماه از باز کردن در آن گذشته باشد به اضافه یک ریمل نو. ریمل کهنه غلیظ‌تر و جامدتر است اما ریمل نو حالت مایع تری دارد و نسبتا روان است. حالا برای پرپشت کردن مژه‌ها با این ریمل‌ها به روش زیر عمل کنید:

ابتدا با ریمل کهنه غلیظ مژه‌ها را پوشش دهید، این کار باعث می‌شود مژه‌ها حجم پیدا کنند. سپس با ریمل جدید یک لایه دیگر ریمل بزنید تا مژه‌ها مرتب شده و از هم جدا شوند. به این ترتیب خواهید دید که مژه‌های شما پرپشت و بلند شده است اما گلوله گلوله نشده و طبیعی به نظر می‌رسد. این ترفند را در هرزمانی می‌توانید استفاده کنید چون همیشه یک ریمل کهنه در منزل دارید که با خرید ریمل نو لازم نیست آن را دور بریزید به این ترتیب هزینه اضافی هم متحمل نخواهید شد.

منبع: redmag.ir

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version