موخوره یکی از مشکلاتی است که همه افراد از آن رنج می برند و علاوه بر اینکه سلامت موها به خطر می افتد ظاهر موها را زشت می کند. برخلاف تصور بسیاری از افراد تنها راه درمان موخوره کوتاه کردن موها نیست. راه حل های آسان و خانگی برای درمان موخوره وجود دارد که در این مطلب آنها را معرفی می کنیم.

روغن نارگیل در درمان موخوره

از بین روغنای طبیعی، می تونیم بگیم که روغن نارگیل بهترین انتخاب برای درمان و پیشگیری از موخوره موهاست. این روغن حاوی اسیدهای چرب هستش که هم برای تغذیه رسانی به بافت مو مناسبه و هم اینکه بسیار مرطوب کننده هم هست از خشک شدن و شکاف انتهای مو جلوگیری می کنه. غیر از این، باید بگیم که خاصیت ترمیم کنندگی خیلی بالایی هم داره و می تونه موهای دوشاخه شده رو تعمیر و بازسازی کنه.

پس روغن نارگیل رو از بین همه پیشنهادهای دیگه انتخاب و امتحان کنین و برای نتیجه گیری بهتر، هر 2-3 روز یکبار، با 2 تا 4 قاشق روغن نارگیل (قبلش کمی اونو گرم کنین)، ابتدا تا انتهای مو رو بهش آغشته کنین و موها رو ببندید و اونا رو با یه کلاه پلاستیکی بپوشونین و شب تا صبح بمونه و بعد با شامپوی ملایم موها رو بشویین.

این روش برای درمان و پیشگیری از موخوره و همچنین خشکی و وزی موها، خیلی موثره و خیلی هم زود بهتون جواب میده.


بیشتر بخوانید: تضمین زیبایی و سلامتی پوست و مو با روغن هسته انگور!


مخلوط سس مایونز و ژل آلوئه ورا

سس مایونز برای زیبایی و سلامت موها، می تونه خیلی عالی باشه، چون در ترکیبش از روغن و تخم مرغ استفاده شده که برای ترمیم و بازسازی موها خیلی موثره.

2 قاشق سس مایونز رو با یک قاشق ژل آلوئه ورا میکس کنین و مثل روش قبلی به موها تون بمالین. می تونین زمان آغشته موندن موها رو کمتر کنین (مثلا 2 ساعت هم می تونه کافی باشه و هفته ای 2 بار استفاده از اون هم کاملا نتیجه بخشه). ژل آلوئه ورا و مایونز، موهاتونو خیلی زود نرم و براق می کنن.


بیشتر بخوانید: فوائد آلوئه ورا برای پوست + طرز تهیه ماسک خانگی با آلوئه ورا


اسپری نرم کننده و مرطوب کننده گلاب

از بین ترکیب های طبیعی و سنتی که برای ترمیم و بازسازی موها بهتون معرفی میشه، حتما گلاب براتون غریبه تر هستش اما این بار باید با این دستور فوق العاده آشنا بشین تا به بهترین دوست زیبایی موهاتون تبدیل بشه.

4 قاشق غذاخوری گلاب

یک قاشق غذاخوری آب لیمو

یک قاشق غذاخوری عسل

8 قاشق غذاخوری آب

این مواد رو با هم مخلوط کنین و در یک بطری اسپری بریزین و هفته ای 2 بار، تمام موها رو با اون اسپری کنین. یکی از بهترین و طبیعی ترین نرم کننده ها و مرطوب کننده ها، عسل، آب لیمو و گلاب هستن که در این دستور به کار رفتن. اما غیر از خاصیت نرم کنندگی، این مواد به خوبی می تونن شفت موها را محافظت و از شکاف خوردن اونا جلوگیری کنن و همچنین در تقویت رشد موها هم موثرن.

منبع: zibamoon.com

بیشتر بخوانید:

بهترین نوع برس مو کدام است؟

علل بروز موخوره چیست؟

کوتاه کردن چتری در خانه و روش حالت دادن به موهای چتری

با مواد طبیعی در منزل موهایتان را کراتینه کنید!

انواع شامپوهای کراتینه برای تقویت و درخشان شدن مو

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version