کرفس یک ماده پرخاصیت غذایی است که می تواند علاوه بر لاغری، در داشتن سبک زندگی سالم و حال بهتر هم تاثیر داشته باشد. دقت داشته باشید که در این رژیم 20 روزه با کرفس، ما فقط استفاده از کرفس را به عنوان یک مکمل مناسب برای رسیدن به تناسب اندام معرفی می کنیم، نه ماده ای که باید فقط روی آن تمرکز کنید و برای باقی مواد غذایی، محدودیت ایجاد نمایید! پس با خواص این رژیم عالی آشنا شوید.

 

آشنایی بیشتر با نحوه رژیم 20 روزه کرفس

در این مطلب، با طرز استفاده از کرفس به عنوان پایه ای برای تهیه غذا و نوشیدنی ها آشنا خواهید شد و همچنین فواید کرفس برای لاغری بیشتر و بدون عوارض. با استفاده از کرفس در وعده های غذایی و نوشیدنی ها، شما قادر خواهید بود که از قلب خود مراقبت کنید، متابولیسمتان را بالا ببرید و در نتیجه، بیشتر وزن کم کنید.

 


بیشتر بخوانید: روش ساخت یک قرص لاغری بسیار قوی در منزل


 

با یک اسموتی مخصوص سلامتی شروع کنید!

در اینکه هر روزتان را با یک صبحانه سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین شروع کنید، شک نکنید. هر چند که با 3 یا 4 بار استفاده از این اسموتی برای صبحانه هم می توانید همین احساس عالی را داشته باشید. فواید این اسموتی عبارتند از:

1. کمک به هضم بهتر

2. کمک به پاکسازی بدن

3. کمک به جذب بهتر مواد مغذی

4. جلوگیری از یبوست

5. کمک به بهبود عملکرد کبد

6. کمک به حفظ آب بدن

 

نحوه مصرف این اسموتی

نیم ساعت قبل از خوردن صبحانه، یک لیوان از این اسموتی را بنوشید و همچنین، در طی روز، یک ساعت قبل از هر وعده غذایی یک لیوان از آن را مصرف کنید.

 

مواد مورد نیاز برای تهیه اسموتی کرفس

آب نصف یک عدد لیمو

یک ساقه کرفس

5 عدد برگ نعناع تازه یا یک قاشق غذاخوری نعناع خشک (10 گرم)

یک لیتر آب

تهیه این اسموتی خیلی آسانی است، فقط باید تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و سپس اولین لیوان از آن را در صبحانه بنوشید.

 

 

پیشنهادات دیگر برای استفاده بیشتر از کرفس در رژیم 20 روزه کرفس

همان طور که در ابتدا هم گفته شد، قصد ما از پیشنهاد این رژیم 20 روزه، محدود کردن مواد غذایی دیگر نیست، بلکه گنجاندن کرفس به عنوان ماده اصلی در تغذیه است تا از فواید آن بهره مند شوید. در ادامه با ترکیبات خوشمزه و رژیمی آشنا می شوید که می توانید در این 20 روز، از آنها هم در تغذیه تان استفاده کنید.

1. کرفس، نخود، کشمش، سالاد سیب سبز.

2. کرفس و هویج.

3. کرفس پخته شده در فر.

4. کرفس و سیب.

5. خیار، کرفس، گوجه فرنگی، آلو خشک و سالاد مرغ با سس فلفل.

6. کرفس و کدو تنبل.

7. سوپ با کرفس و پیاز.

8. کدو سبز با کرفس و تکه های بوقلمون.

9. برنج قهوه ای با کرفس، کشمش، تن و زیتون.

10. ماهی قزل آلا با کرفس، هویج، لیمو.

11. سوپ قارچ با کرفس و سیب.

 

 

فواید استفاده از کرفس در رژیم غذایی

این سبزی بی نظیر را در رژیم غذایی خود بیشتر جای دهید و همراه با مواد غذایی مفید دیگر، از فواید آن برای سلامت و تناسب اندام، لذت ببرید. هم برگ و هم ساقه این سبزی، داری فواید هستند که می توانید در انواع نوشیدنی، غذا و سوپ از آن بهره ببرید.

 

1. خداحافظی با کلسترول

کرفس حاوی عناصر فتوشیمیایی به نام 3-n-butylphthalide است که باعث کاهش سطح کلسترول بد خون (LDL) می شود و غلظت تری گلیسیرید را نیز کاهش می دهد.

 

2. کمک به مبارزه با التهاب بدن

کرفس غنی از آنتی اکسیدان ها و پلی ساکاریدهاست که به عنوان عامل ضد التهابی طبیعی در بدن عمل می کنند. فلاونوئیدها و پلی فنل ها باعث کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. بنابراین، این سبزی برای افرادی که از آرتریت (ورم مفاصل)، بیماری قلبی رنج می برند، بسیار مفید است.

 

3. تنظیم فشار خون

کرفس می تواند فشار خون را کنترل کند، زیرا حاوی پتاسیم، هگزانیک اسید، متانول و… است. همچنین حاوی عصاره های طبیعی دیگر نیز هست که باعث بهبود گردش خون و تنظیم فشار خون می شوند.

 

4. کبد چرب را درمان می کند

این سبزی ارزشمند برای کسانی که دارای کبد چرب هستند، خیلی مفید است. آنزیم های موجود در کرفس، در کنار یک تغذیه سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان، می تواند وضعیت کبد را تا حد زیادی بهبود بخشد.

 

5. کمک به کاهش وزن

دقت کنید که کرفس به تنهایی نمی تواند باعث از دست دادن وزن شود، اما می تواند در این راه، خیلی کمکتان کند، به این دلایل:

1. کالری کمی دارد و باعث ایجاد حس سیری در بدن می شود.

2. متابولیسم را بالا می برد و باعث می شود چربی های مقاوم سوزانده شود.

3. کرفس، بهبود دهنده عملکرد کلیه ها، دستگاه گوارش و ضدالتهاب است.

 

6. مبارزه با عفونت

این خاصیت کرفس خیلی جالب است. مدت هاست که از کرفس برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود، مثلا اگر از عفونت ادرار رنج می برید، می توانید با استفاده از این رژیم پرکرفس، به جلوگیری و درمان این مشکل کمک کنید.

 

7. ضد سرطان

کرفس از مهم ترین مواد غذایی برای جلوگیری از سرطان شناخته شده است. البته تغذیه صحیح و مناسب، یکی از بهترین راه کارها برای جلوگیری و درمان سرطان می باشد.

منبع:zibamoon.com

 

رژیم لاغری 15 روزه برای کاهش معجزه آسای وزن

رژیم لاغری جنرال موتورز، 7 روزه وزن تان را 8 کیلو کم می کند

6 مکمل طبیعی که لاغری سریع شما را تضمین می کنند

با این رژیم لاغری وزنتان نصف می شود

جدیدترین روش علمی برای لاغری و تناسب اندام

تاثیر چای سبز در لاغری

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version