درمان های خانگی زیادی وجود دارند که می‌توانند در رفع تیرگی دست و پا و داشتن دست‌ها و پاهای تمیز و صاف و درخشان به شما کمک کنند. یکی از این روش ها که مناسب پوست شماست را انتخاب کنید و در استفاده از آن مداومت داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید. در این مطلب، فهرست برخی از بهترین درمان‌های خانگی برای سفید کردن دست‌ها و پاها را آورده‌ایم.

رفع تیرگی پوست دست و پا با آرد جو دو سر

اگر  ۱۰ گرم آرد جو دو سر را با ۲۰ گرم شیر مخلوط کنید تا خمیر شود و سپس به دست ها بمالید باعث روشن شدن دست ها خواهد شد.

استفاده از این مخلوط باید چند بار در هفته تکرار شود تا اثر فوق العاده آن روی پوست دست مشاهده شود.

 

آبلیمو برای درخشان کردن پوست دست و پا

 راز سفید شدن پوست صورت و دست و پا استفاده از لیموترش است. لیموترش مانند یک سفید کننده طبیعی عمل می کند، سرشار از ویتامین C و سیتریک اسید می باشد که به لایه برداری پوست صورت از سلول های مرده کمک می کند و رنگ پوست را روشن تر می کند.

درمان اول – اسکراب لیمو و شکر

لیمو ترش را از وسط نصف کنید. کمی شکر گرانولی (یا معمولی) را روی نیمی از لیمو ترش بریزید و روی دست و پای تیره به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید.

این عمل را هفته ای یک بار انجام دهید تا دست های سفید و نرمی داشته باشید.

درمان دوم: آبلیمو و عسل

به مقدار مساوی عسل و آبلیمو ترش را باهم ترکیب کنید و روی دست و پای خود بگذارید.

۱۵ دقیقه صبر کنین و بعد با آب بشویید.

این عمل را ۲ بار در روز تکرار کنید.

همیشه بعد از استفاده از لیموترش به دست و پاهایتان مرطوب کننده بزنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

نکته مهم: سعی کنید ۲ تا ۳ ساعت بعد از سفید کردن دست و پا در خانه، زیر آفتاب نروید.


بیشتر بخوانید: سفید کردن ناحیه تناسلی بانوان با روش های خانگی و کلینیکی


ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و مرطوب کننده عمیق هست که برای روشن کردن و درخشندگی پوست دست و پا بسیار موثر است.

ژل آلوئه ورا را از داخل برگ آلوئه ورا جدا کنید. این ژل را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه به دست ها بمالید و در آخر هم با آب خنک بشویید.

شما همچنین می توانید دو قاشق غذا خوری ژل آلوورا رابا چند قطره روغن بادام مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوستتان اعمال کنید و اجازه دهید که برای مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب بشویید.

 

سفید کردن پوست دست و پا با ماست

کمی ماست چکیده یا معمولی را روی قسمت های تیره پوست صورت، دست و پا بذارید و چند دقیقه – ۱۰ تا ۱۵ دقیقه –  ماساژ بدید، بعد با آب بشویید. می توانید روزی ۱ تا ۲ بار این عمل را انجام دهید.

 


بیشتر بخوانید: نامرئی شدن ترک های پوستی با درمان های خانگی


استفاده از پوست پرتقال برای سفید شدن دست و پا

پوست پرتقال را درون فر خشک کنید و آن را بسابید تا تبدیل به پودر شود. این پودر را با ماست ساده مخلوط کنید و قبل از خواب این ترکیب را به پوست تان بمالید. بعد از گذشت ۲۵ تا ۲۰ دقیقه، پوست تان را با آب بشویید.

 

ماسک گوجه فرنگی

پالپ یک عدد گوجه فرنگی کوچک را رنده کرد و روی پوست بگذارید. یا این‌که یک ورقه از آن را روی پوست بمالید. بگذارید خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.

– همچنین می‌توانید چند قطره آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست بگذارید. پس از چند دقیقه بشویید.

 

کرم سفید کننده پوست با خیار

یک عدد خیار را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آنها را با مخلوط کن به اندازه ای بزنید تا به حالت خمیری دست پیدا کنید. دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را به خمیر خیار اضافه کنید و انها را با مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید. با این کار یک کرم خامه ای شکل به دست می آورید. از این کرم دو بار در روز صبح و عصر استفاده کنید. بعد از ۱۰ دقیقه مخلوط را با آب سرد شستشو دهید. اگر از این مخلوط به صورت منظم استفاده کنید نتیجه آن را در عرض یک هفته مشاهده می کنید.

 


بیشتر بخوانید: چند ماسک معجزه آسا برای آبرسانی پوست صورت


سفید شدن پوست دست و پاها با سدر

جهت سفید و براق شدن دستها و پاها سدر و ابلیمو را با هم مخلوط کنید به طوری که نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود و به مدت پانزده دقیقه روی دستها و پاهای خود بگذارید

 

ماسک آرد برنج و آب

یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با مقدار کافی آب مخلوط و از آن خمیر دست کنید. خمیر را به پوست تان بمالید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پوست تان را با آب بشویید.

 

پودر زردچوبه برای رفع تیرگی دست و پا

یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با مقدار کافی آب خیار یا ماست ساده مخلوط کنید تا از آن یک خمیر رقیق به دست بیاید. ترکیب با ماست، سفت تر خواهد بود. خمیر را به پوست تان بمالید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پوست تان را با آب بشویید. این کار را دو یا سه روز در میان تکرار کنید.

همچنین، پودر زردچوبه را با روغن زیتون ترکیب کنید تا خمیری شود. یک لایه نازک از آن را روی دست‌ها و پاهای خود بگذارید. آن را پس از ۱۰ دقیقه بشویید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید تا نتایج را ببینید.

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version