شناخت پایه های دکلره و رنگ مویی که روی هر پایه دکلره زیبا می شود مبحث بسیار مهمی در رنگ کردن مو می باشد. دکلره به زبان ساده یعنی برداشتن رنگ از روی موها. زمانی که بخواهیم موها را بیشتر از ۴ درجه روشن کنیم باید ابتدا موها را با مواد دکلره بی رنگ کنیم سپس مورد نظر را روی موهایتان بگذارید.

پایه های دکلره روی موی طبیعی مشکی

زمانی که دکلره را روی موها می گذاریم موها به ترتیب زیر شروع به روشن شدن می کنند:

پایه یک: قرمز، منظور قهوه ای متمایل به قرمز است که بسیار تیره می باشد.

پایه دو: قرمز نارنجی، یعنی رنگ قرمزی که در پایه ک داشتیم در حال تبدیل شدن به نارنجی است.

پایه سه: نارنجی قرمز، یعنی موها نارنجی شده اند و تعدادی تارموی قرمز در آن دیده می شود.

پایه چهار:در این پایه موها کاملا نارنجی شده اند و دیگر قرمزی ندارند.

رساندن موها به پایه ۴ دکلره کار ساده ای می باشد و روی تمام موها تقریبا به آسانی به دست می اید. رنگهای انتخابی برای این پایه ها می تواند شامل قهوه ای متوسط ( پایه ی چهار ) بلوطی ، مسی ، آکاژو ، فندقی تیره و قهوه ای صدفی باشد .

 

پایه پنج: نارنجی زرد، یعنی نارنجی مایل به زرد که مانند پایه های ۱ تا ۴ تقریبا به آسانی به دست می آید.

پایه شش: زرد نارنجی، موها کاملا زرد شده اند و رگه هایی از نارنجی در آن ها مشاهده می شود.

پایه هفت: زرد، در این پایه موها تماما زرد شده اند.

پایه های ۵ تا ۷ نیز پایه های متوسط هستند.  رنگهای آکاژو ، قهوه ای روشن ، بلوند تیره ، رنگهای خاکستری پایه ی پنح و شش می تواند رنگهای انتخابی باشد.

 

پایه هشت: زرد روشن، که برای اکثر هایلایت ها و رنگ موهای روشن مورد پسند بانوان این پایه مناسب می باشد.

پایه نه: زرد خیلی روشن

پایه ده: پلاتینه

پایه های ۸ تا ۱۰ جزو پایه های سخت دکلره می باشند. بلوند روشن . بلوند طلایی . بلوند خاکستری و بلوند زیتونی می تواند از رنگهای انتخابی باشد.

باید توجه داشت مدت زمانی که می توان دکلره را روی موهای خود نگهداشت نهایت یک ساعت می  باشد و نباید برای رسیدن مو به پایه های ۹ و ۱۰ دکلره را بیش از زمان مجاز روی مو قرار داد چون در این صورت به موها آسیب رسیده و جنس موها خراب می شود. برای رسیدن موها به پایه ۹ و ۱۰ بهتر است مو را طی چند مرحله و در روزهای مختلف روشن کرد تا آسیبی به موها نرسد.

انواع پودر دکلره و کاربرد آنها

پودرهای دکلره بسیار متنوع است و مارکهای مختلفی در بازار موجود است؛که به طور کلی  پودر های دکلره ار هر مارک به دو نوع تقسیم می شود :
۱-  پودر دکلره ی سفید که ضعیف تر عمل کرده و معمولا برای موهای حساس و نازک و رنگ شده استفاده می شود.
۲-  پودر دکلره ی آبی که قوی تر از پودر دکلره ی سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

معمولا اگر مو مشکی طبیعی ( در کل رنگ تیره ) بود از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو روشن بود از دکلره ی ضعیف استفاده می کنیم.

روش انجام دکلره 

ابتدا پودر دکلره سفید و اکسیدان ۲ (از اکسیدان ۱۲% یا اکسیدان شماره ۳ برای موهای مقاوم و از اکسیدان ۹% یا شماره ۲ برای موهای ضعیف و نازک استفاده کنید) را ترکیب می کنیم (غلظت مواد بدست آمده باید به صورت ماست باشد). موها را به چهار قسمت تقسیم کنید ۲ سانت از ریشه فاصله می دهیم و ساقه مو را به مواد دکلره آغشته می کنیم. برای آغشته نشدن ریشه ها به مواد دکلره می توان بین موها پنبه گذاشت. زمان انتظار برای رنگ گرفتن بستگی به جنس و مقاومت مو دارد معمولا  نیم ساعت صبر می کنیم موها را می شوییم. دوباره مواد را با اکسیدان شماره ۱ درست می کنیم و ریشه و ساقه را با هم مواد می گذاریم.

مرتب موها را چک می کنیم زمانی که به پایه مورد نظر رسید موها را می شوییم و از رنگساژ یا رنگ موردنظر استفاده می کنیم.

نکته: هنگام دکلره مدام باید مو را کنترل کرد اگر تکه ای از مو را برداشتید و کشیدید اگر کش آمد بلافاصله باید مو رابشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی مو می شود.

 

دکلره کردن موهای بلند

موی خیلی بلند را در سه مرحله دکلره می کنیم . طول مو را به سه قسمت تقسیم می کنیم . اول تکه ی پائین بعد تکه ی بالا و بعد تکه ی بالاتر . یک تفاوت رنگ ایجاد می شود . بعد از عمل دکلره رنگی که می گذاریم باید مطابق قسمت تیره باشد .یعنی اگر دکلره به پایه ی هفت برسد از رنگ شماره ی شش استفاده می کنیم .

بیشتر بخوانید:

نکات کلیدی برای دکلره کردن مو و روش انجام دکلره

آموزش دکلره کردن موهای صورت

روش یکدست کردن رنگ موهای چند رنگ شده یا موهای مش شده

آموزش مرحله به مرحله رنگ مو به روش بالیاژ با تصاویر

آموزش تصویری هایلایت موها با شانه و برس

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

1 دیدگاه

Leave A Reply

Exit mobile version