مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودی

ارد نخود ١کیلو
پودر قند ٧٠٠گرم
کره یا روغن جامد مخصوص شیرینى پزى ۶٠٠گرم
هل ۲ عدد

طرز تهیه
ابتدا پودر قند را با روغن خوب مخلوط کرده و با هم زن برقی خوب بزنید، سپس هل و وانیل را به آنها اضافه کرده و آرام آرام آرد نخودچی را بیافزایید.

خمیر را به قطر یک سانت با وردنه باز کرده، قالب می‌زنیم (میتوانید روی شیرینی ها را کمی مرطوب کنید سپس مقداری خلال بادام یا پودر پسته روی شیرینی ها بپاشید) و در یک سینی تفلون یا روی کاغذ روغنی می‌گذاریم. فر را از نیم ساعت قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد (حرارت متوسط) روشن کرده، سینی را در طبقه بالای فر به مدت ۱۵ دقیقه قرار می‌دهیم.

نکته : دمای فررو بزارید اول رو۱۰۰ درجه ۱۵ دقیقه فرو گرم کنید. بعد چهارتا دونه شیرینی قالب بزنید بزارید چهرگوشه سینی تون. بزارید توفر. ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بمونه. بیارید بیرون. بزارید خوب خنک شه.( داغ باشه دست بزنید پودرمیشه)
اگه پخته بودکه چه بهتر اگر نرم بود فرتونو داغ ترکنید و دوباره امتحان‌کنید. هروقت دما و زمان مناسب دستتون اومد کل شیرینی هارو قالب بزنید با خیال راحت بزارید تو فر.
خمیرشیرینی نخودی رو‌تواین مدت بزارید تو یه تایلون تو یخچال استراحت بدید. بااستراحت شیرینی های بهتری هم خواهید داشت.

 

موضوعات مشابه:

آموزش طرز تهیه شیرینی کاکا

آموزش طرز تهیه شیرینی فرانسوی

شیرینی آردی خوشمزه برای نوروز ۹۴

طرز تهیه شیرینی لطیفه

طرز تهیه ماکارون های رنگی

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version