طرز تهیه کیک دسر ویکتوریا(لاو کیک ایتالیایی)

 

آماده سازی: ۸ ساعت، مدت انتظار: ۲ ساعت مجموعاً: ۱۰ ساعت

مواد اولیه :
اسانس وانیل چند قطره
بیکینگ پودر ۱قاشق چایخوری
تخم مرغ ۳عدد
پودر کاکائو ۲قاشق غذاخوری
کره ۱۷۵گرم
آرد ۱۷۵گرم
شکر ۱۵۰گرم

 مواد دسر :
شکلات ۲۰۰گرم
شکر ۱سوم لیوان
تخم مرغ ۲عدد
پنیر ریکوتا  ۴۵۰گرم
شیر ۱لیوان
پودر ژلاتین ۴قاشق غذاخوری
پودر پودینگ ۱بسته

طرز تهیه :
ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و روشن کنید تا داغ شود.تخم مرغ ها و کره را نیز در دمای اتاق قرار دهید.
در ظرفی مناسب کره و شکر را مخلوط کرده و خوب هم بزنید و بعد تخم مرغها را یکی یکی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا یکنواخت شوند.به مایه کمی اسانس وانیل اضافه کرده و باز به خوبی هم بزنید.
آرد ، بکینگ پودر و پودر کاکائو را مخلوط کرده و ۲تا۳بار الک کنید تا کاملا هوا خورده و سبک شوند.این مواد را کم کم به مواد قبلی اضافه کرده و با لیسک به آرامی مخلوط کنید(حالت دورانی).قالبی را انتخاب کرده و داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید.قاشق را چرب کرده و با آن از مواد برداشته و در قالب کاملا پخش کنید.(فقط یک لایه نازک بریزید و بقیه را نگه داری)

طرز تهیه دسر رویه:
پنیر ریکوتا و تخم مرغ را داخل ظرفی به خوبی مخلوط کنید و بعد شکر و کمی اسانس وانیل به آنها افزوده و مجددا به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند. مایه را روی مایه کیک ریخته و با قاشق چرب مجدد آن را چرب کنید و بعد بقیه مواد کیک را روی آن پخش کنید.
قالب کیک را به مدت ۱ ساعت داخل فر گرم شده قرار دهید تا کیک بپزد. پس از پخت کیک را از قالب خارج کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.

طرز تهیه لایه سوم:
شکلات تخته ای را خرد کرده و به روش بن ماری آن را کاملا آب کنید. پودر پودینگ و شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، هم بزنید تا پودینگ غلیظ شود سپس پودر ژلاتین را اضافه کنید و پس از اینکه حل شد از روی حرارت بردارید و با شکلات مخلوط کنید.
صبر کنید تا پودینگ کامل سرد شود.کیک سرد شده را به قالب برگردانید و پودینگ را روی آن بریزید و کاملا پخش کنید و آن را به مدت ۷تا۱۰ساعت داخل یخچال قرار دهید
.نکات:
۱)بهتر است بعد از گذشت ۴۵دقیقه کیک را با خلال دندان تست کنید چون حرارت فرها با هم متفاوت است.اگر بعد از فرو بردن خلال کیک به خلال نچسبد آماده است.
۲)در صورت تمایل مقداری گردوی خرد شده هم به مایه کیک اضافه کنید.
۳)برای زیبا تر شدن کیک میتوانید روی آن را با شکلات سفید آب شده تزیین کنید.
۴)طرز تهیه پنیر ریکوتا را در لینک زیر دنبال کنید
۵)در صورت تمایل به جای پنیر ریکوتا از پنیر خامه ای استفاده کنید.

 

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version