نان فوق العاده نرم و پفكي هستش و بهتون پيشنهاد ميكنم حتما يكبار امتحانش كنين كه مشتريش ميشين

مواد لازم برای تهیه نان پواچاي جيبي:

شير : يك ليوان
آب ولرم : نصف ليوان
روغن كنجد يا روغن كانولا: نصف ليوان
شكر : يك قاشق غذاخوري
نمك : يك قاشق غذاخوري تخم مرغ كوچك : يك عدد
پودر خمير مايه : يك قاشق غذاخوري
آرد : حدود سه ليوان
روغن كنجد يا كانولا براي روي خمير : حدود دو قاشق
زرده تخم مرغ براي رومال : يك عدد
كنجد : به ميزان لازم

طرز تهيه :
ابتدا نصف قاشق شكر را در آب ولرم حل كرده خمير مايه را اضافه ميكنيم ( هم نميزنيم ) و در ظرف را گذاشته و ده دقيقه اجازه ميدهيم تا خمير مايه عمل كند ، در اين فاصله شير ولرم و روغن و تخم مرغ و مابقي شكر و نمك را با هم مخلوط كرده با ويسك ( همزن دستي) ميزنيم تا كاملا يكنواخت شود ، سپس يك ليوان آرد را به اين مخلوط اضافه كرده هم نميزنيم آنگاه خمير مايه عمل آمده را افزوده و دوباره رويش آرد ميريزيم سپس با كمك انگشتان دست مايه را مخلوط ميكنيم.

خمير كمي چسبنده و مرطوب است مراقب باشين كه از ابتدا آرد زياد به خورد خمير ندهيد ، چسبندگي خمير را با ده دقيقه ورز دادن بگيرين و اگر خمير به سطح كار ميچسبه بطور مويي آرد بپاشين روي سطح كار، يا ميتونين صد بار خمير رو به سطح آردپاشي شده بكوبيد، بعد خمير را داخل كاسه ي چرب شده قرار بديد و روش رو بپوشونين و در جاي گرم به مدت نيم ساعت استراحت بدين.

بعد از اين مدت از خمير چانه هاي ٥٠ گرمي ( اندازه نارنگي) جدا كنين و با وردنه يا حتي كف دست بصورت گرد يا بيضي باز كنين و دوبار تا بزنين و هر بار روي نيم خمير را با روغن كنجد يا كانولا چرب كنين ، خمير ها رو داخل سيني كاغذ انداخته بچينين و روش رو رومال زرده بزنين و كمي كنجد بپاشين و در فري كه از قبل روشن كردين با درجه حرارت ١٩٠ به مدت حدود ١٥ دقیقه بپزين.

من هميشه به زرده تخم مرغ رومال يكم عصاره وانيل يا كارامل ( در حد دو قطره ) اضافه ميكنم ،بعد از پخت و سرد شدن نانها لايه اي ميشوند كه بين لايه ها ميتوان از هر مواد دلخواه استفاده كرد كه مرسوم ترينش ، پنير و گوجه و خيار يا كالباس و كاهو و پنير هست .

هنر بانو @vijehm

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version