کاپوچینو نوعی نوشیدنی ایتالیایی است که مخلوطی از قهوه اسپرسو، شیر و فوم شیر است. این نوشیدنی خوشمزه طرفداران زیادی دارد و شما به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. می توانید برای تزئین آن از پودر کاکائو یا پودر دارچین روی فوم شیر استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه این نوشیدنی بهشتی را بدون دستگاه اسپرسوساز برقی به شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه کاپوچینوی خانگی

  •     شیر چرب ۳/۴ فنجان (سه چهارم فنجان)
  •     قهوه یا اسپرسو دم کرده ۱/۴ فنجان
  •     ½ قاشق چایخوری شکر (در صورت تمایل) می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.

کاپوچینو در اصل از یک سوم فنجان شیر، یک سوم فنجان اسپرسو و یک سوم فنجان فوم شیر تهیه می شود اما اگر این مقدار تلخی برایتان خوشایند نیست می توانید از ترکیب بالا استفاده کنید.

طرز تهیه کاپوچینوی خانگی

برای تهیه کاپوچینوی خانگی، ابتدا باید قهوه اسپرسو را دم کنید. برای دم کردن اسپرسو می توانید از دستگاه اسپرسوساز برقی یا موکاپات استفاده کنید.

 

شیر را روی گاز یا داخل مایکروفر داغ کنید. برای کف یا فوم دار کردن شیر از دستگاه کف زن شیر یا فرنچ پرس که شکل آن را در زیر می بینید استفاده می شود.

شیر را با استفاده از همزن یا فرنچ پرس هم می زنیم تا خوب کف کند.

برای سرو نوشیدنی، داخل فنجان تا یک سوم آن قهوه می ریزیم سپس شیر گرم را اضافه می کنیم تا دوسوم فنجان و آخرین مرحله اضافه کردن کف شیر هست.

در انتها می توانید روی آن را با پودر دارچین یا قهوه تزئین کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید یک دستگاه اسپرسو ساز خانگی با کیفیت عالی

طرز تهیه شیر قهوه؛ نوشیدنی خوش طعم زمستانی

روش دم کردن قهوه ترک حرفه ای و بی نقص

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version